Hej Cecilie - og velkommen til

Hvad er kristnes syn på normer?
Fordømmer kristne ikke-kristne?
Vil kristne gerne ´frelse´ ikke-kristne?
Bliver jeg sendt i Helvede - eller Skærsilden - efter livets ophør, hvis jeg ikke bekender mig til kristendommen, selvom jeg mener at jeg lever mit liv godt og bestræber mig på, at leve mit liv med god samvittighed?
Det var jo en masse spørgsmål....... jeg prøver at tage et ad gangen.....
- Normer - tjo..... hvis de ikke bryder med hvad der står i Bibelen kan de være ganske gode..... der er mere afslappet hvis man ved nogenlunde hvordan andre reagere og hvordan det forventes man selv reagere i forskellige situationer...... Men der er normer i det danske samfund som strider i mod Bibelens ord - og dem kan man som kristen ikke følge...... Nogle af de ting jeg oplever som normalt i samfundet - men forkert i følge Bibelen er skattesnyderier, sort arbejde, aborter, leve på polsk, oma.......
- fordømmelse af ikke-kristne....... tja den er svær - det vil jo sikkert tit opleves som om.... Men hvis vi var gode til at efterleve Bibelen ville svaret være NEJ kristne fordømmer ikke ikke-kristne......
Men nu er kristne ligeså "gode" til at gøre noget forkert som alle andre..... derfor kan vi jo også fejle på det område......
I følge kristendommen er det KUN Gud der kan/må dømme...... han har i Bibelen fortalt os om hvordan han vil gøre det - hvad han gerne vil have og hvad han ikke vil have...... DET viderebringer vi som kristne - både til hinanden og til ikke-kristne...... Det bliver ofte opfattet som fordømmelse - men det er (forhåbentligt) ment som en kærlig oplysning om at Gud ønsker at vedkommende lever et andet liv.
- om kristne vil frelse ikke-kristne....... næææ i vores dybeste syndighed slet ikke..... Men Gud vil..... der er intet Gud hellere vil end at alle blev frelst...... men det skal ikke foregå ved tvang - kun dem som frivilligt undlader at modstå frelsen bliver frelst.....
Jesus har befalet os at "gå ud til alverden med evangeliet" og det og det vil "det nye menneske" gerne gøre - kan slet ikke lade være med det faktisk...... Jesu kærlighed strømmer ned til os og videre ud til vore medmennesker........ der er bare det ved det at "det gamle mennske" har det med at prøve at ødelægge det hele.....
DEt nye og det gamle menneske er i strid med hinanden..... det nye ønsker at gøre Guds vilje - det gamle at gøre "min" vilje.....det der tjener mig mest.....
- Helvede eller skærsilden - i følge kristendom er der ingen skærsild..... det er enten eller. Der er én vej til himlen - det er gennem Jesus...... vil man gå en anden vej går man forkert......
Så ja - hvis man ikke har brug for Jesus, så ryger man i følge kristendom i helvede. Barskt. Der er ingen der bliver tvunget til at være sammen med JEsus i en hel evighed hvis de ikke vil være sammen med ham her på jorden......
Faktisk er det slet ikke rigtigt at sige "bekende sig til kristendommen" det er ikke kristendommen der har gjort noget afgørende.... Vi bekender os til Jesus Kristus og derfor ER vi kristne....... At være kristen vil sådan set bare sige at være afhængig af og tro på Jesus Kristus Guds Søn som frelser og Herre.....