0 registrerede () og
9
gæster online.
|
2506 Brugere
23 Fora
7054 Tråde
115513 Indlæg |
|
#31923 - 10/04/2004 11:04
Satan med barnet?
|
Anonym
Anonym
|
Hvad er det for et barn, Satan går rundt med? Hvad skal det vise??
|
|
Til toppen
|
|
|
#31924 - 10/04/2004 11:57
Re: Satan med barnet?
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
|
|
Til toppen
|
|
|
#31925 - 10/04/2004 13:11
|
Anonym
Anonym
|
En dæmon, måske. Det symboliserer de andre børn i hvert fald.
|
|
Til toppen
|
|
|
#31926 - 10/04/2004 13:47
[Re: Ole Madsen]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg tror til dels at Satan med barnet er et vrængbillede på Jesus ("lad de små børn komme til mig"). Et vrængbillede, der kan opfattes som en kommentar til vor egen tid. Børn bliver idag mindre og mindre uskyldige. Ganske alvorlige forbrydelser begåes af yngre og yngre - også børn, og man kan tolke det som at de er hvervet af Satan (som tilbage i filmen også kommunikerer "lad de små børn komme til mig"). Der foregår vel i filmens forløb en kamp om sjæle mellem Satan og Jesus.
Men jeg tolker også Satan med barnet således; Satan frister gennem filmen Jesus til at springe fra sin opgave. Først ved at love Jesus at han slipper for den fysiske smerte, som Jesus ved kommer. Til det sender Gud Jesus "psykisk førstehjælp" i form af skiftesvis Maria og Maria Magdalena og fysisk hjælp i form af manden, der skal hjælpe Jesus med at bære korset. Satan kan se at dette hjælper Jesus og Satan ender med at true Jesus på hans kære - børnene. "Du ender måske i himlen, men jeg vil blive tilbage og prøve at tage børnene fra dig".
Puh. Det var vist en sværvægter af en fortolkning, men er der nogen der kan tilslutte sig?
|
|
Til toppen
|
|
|
#31927 - 10/04/2004 13:53
|
Bruger
|
nej, egentligt ikke, så sværdvægter syntes jeg nu heller ikke det var  , lidt ydmyghed ville måske være på sin plads Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#31928 - 10/04/2004 14:44
|
Anonym
Anonym
|
kvindefiguren, der uden tvivl er en satanisk skikkelse, med barnet kunne også være en allusion til Jomfru Maria med baby Jesus og pege på hvor latterlig tanken om Guds søn og den kvinde, der føder ham, forekommer i Satans øjne. Guds søn er på vej i døden og Maria kan blot se på.....
M.
|
|
Til toppen
|
|
|
#31929 - 13/04/2004 21:24
|
Bruger
Reg.: 01/04/2003
Sted: Lille by
|
Hej  For mig så det ud som om, at barnet fik næring ved at se, at Jesus blev pisket. Jeg hørte engang, at engle ikke kan formere sig, og Satan er vel en falden engel, så det kan vel ikke være hans barn. Men hvad med en lille engel, som røg med i faldet med Satan? Er de engle der faldt, det man kalder dæmoner? Kærlig hilsen Maria
|
|
Til toppen
|
|
|
#31930 - 13/04/2004 22:00
[Re: Maria15]
|
Bruger
|
Hej Maria
Der står intet sted at engle ikke kan formere sig, men der står at de ikke bortgives til ægteskab, læs 1 Mosebog 6 og du ser englene begå synd ved at tage menneske døtrene og formere sig ved dem, af den grund sendte Gud floden
Hvad angår de engle som faldt, så er de stadig engle, de dæmoner som der er, er fra kæmpernes ånder, da kæmperne blev skabt udfra samkvem imellem mennesker og engle, kom der kæmper ud af det, men der står et sted at disse ikke skal opstå, altså er det kæmpernes ånder der er dæmoner da de ikke længere har et legeme søger de at besætte mennesker for at have et legeme
Jeg håber det er godt nok svar
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#31931 - 15/04/2004 00:44
|
Anonym
Anonym
|
Mel Gibson forklarer ikke umiddelbart nogen dybere mening med barnet, men jeg har læst at han svarer på spørgmålet om babyen med at det onde ikke fremstår som noget vammelt - men ofte som noget smukt, der så er fordrejet. En mor med et barn er jo noget af det smukkeste - men når babyen en gammel, grim og med hår på ryggen bliver det straks noget andet. Så væmmes vi ved det godes efterligning af det gode. Det princip synes jeg er gennemgående i filmen - søde børn der bliver til dæmoner - en køn kvinde der åbner munden og taler med en mands stemme osv. Der er et link til artiklen hvor Gibson svarer her: Artikel på cristianitytoday.com
|
|
Til toppen
|
|
|
#31933 - 15/04/2004 21:59
Kæmpernes ånder?
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
hej Ole
Din forklaring omkring de faldne engle, samkvem mellem engle og mennesker samt kæmpeånder, der besætter mennesker, må jeg nok anfægte som lidt for fantasifuld. Jeg mener ikke der er belæg for at tolke Bibelens sparsomme oplysninger i det retning, som du giver udtryk for. Når Bibelen ikke taler klart om tingene, så skal vi heller ikke gøre det.
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31934 - 02/05/2004 22:48
[Re: Maria15]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg tror muligvis man kan tolke det barn, satan bærer som satans eget barn. Satan viser sit barn til Jesus som en hån. Han siger faktisk indirekte: " Hey, Jesus, jeg har også barn, der er også nogle der kalder mig far, der er også nogle der kæler mig på kinden, der er også nogle der gør min vilje. Hvad nytter det at du dør Jesus. Det onde findes jo selv blandt de mest uskyldige ." Samtidigt bliver Jesus knust af de tomerske soldater af alle piskeslagene. Så jeg ser det som en utrolig provokerende hån mod Jesus, hvor Satan gør opmærksom på, at han også har også børn. Måske kan man endda sige, at satans børn er dem Jesus er omgivet af hele vejen til korset. I Bibelen står der om satan: Lykkelig den, der griber dine spædbørn og knuser dem mod klippen! Hånene er det så af Satan, at vise sit spædbarn, når Jesus er ved at blive knust. Men endnu en fristelse fra Satan: "Hvad nytter det, Jesus..." ...hmm, en mulig fortolkning...
|
|
Til toppen
|
|
|
#31935 - 16/06/2004 22:55
|
Anonym
Anonym
|
Man kan læse Mel Gibsons forklaring til Satan med babyen her www.christianitytoday.com/movies/news/040301-passion.html . Han forklarer, at en kvinde med en baby ser ufarlig ud, ligesom Satan gør ved første øjekast. Det er bemærkelsesværdigt så meget Satan fylder i filmen - måske Mel Gibson har fat i en del af virkeligheden, som vi ikke er så opmærksomme på til daglig - at Satan har travlt med at se uskyldig ud, og hive os væk fra at følge Jesus.
|
|
Til toppen
|
|
|
#31936 - 08/07/2004 20:16
ung i en forvirret verden!//Re: Satan med barnet?
|
Anonym
Anonym
|
det viser at satan ikke er ond, at et barn er tryg ved at være hos 'ham' at han ikke æder små børn! men isæR at et barn er tryg ved ham og det skal all andre også være! mit navn er Fighter jeg er 15 og forvirret! jeg går i kirke for at få det godt! for at blive renseT men jeg er ikke velkommen! r blevet smidt ud a en kirke! op t flare gange! når jeg ligger blomster på min farfars grav kigger alle efter mig jeg høre ordene ''du er ikke velkommen du er OND'' jeg har kontakt med den åndelige verden! hvorfor jeg ikke er velkommen er sikkert fordi! jeg er Goth! sort fra top til tå.. sort løbende make-up sorte læber! osv. er det ikke forkert at jeg ikke kan gå nogle steder uden at folk peger fingre a mig! råber ting a mig!? dagens danmark gør det så svært for os unge at være troende! jeg er den eneste i min klasse der er sååå forvirret! jeg vil gerne ha et pej.. jeg er ikke satanist! jeg har ikke noget i mod dem! men hvorfor siger ALLE kristne at satan er ond!?!? han er ikke ond men rætfærdig! jesus r ikk ond! men bare en som vil hjælpe! nej! jeg har været på sygehuset 2 gange ve selvmord! jeg var meget troende! nu tror jeg ikk mere! jeg tør ikk!
|
|
Til toppen
|
|
|
#31937 - 08/07/2004 20:21
|
Anonym
Anonym
|
HVORFOR antikrist!?? hvorfor det!? et barn hos en betyder tryghed!! Antikrist!!?? dt ville du ikk syntes hvis det var en stor klovn der holdt barnet! eller jesus!? hva r det så!? ''lad de små børn komme til mig''?? -NEJ! han står og holder deT det kan ikk komme væk! R kristen men også provokerene!  JEG ER KRISTEN MEN PROVOKERENDE!
|
|
Til toppen
|
|
|
#31938 - 08/07/2004 20:32
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej Anonym
Gibson himself svarer på spørgsmålet her..
Sig til hvis du ikke læser engelsk.
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31939 - 09/07/2004 03:59
Re: ung i en forvirret verden!//Re: Satan med barnet?
|
Bruger
|
Folk vil have deres meninger, men du kan have en fred som overgår al forstand fordi at du vælger at lade Jesus være din frelser. Frelsen er ikke i hvordan man ser ud, vi glædes fordi at Jesus gør noget i vort indre, ikke fordi at vi klæder os på en bestemt måde. Men det vil måske være en god ide at klæde sig i noget lyst tøj bare for at blande sig i flokken, det er jo ikke det vigtigste hvordan vi ser ud, men at vi kan få det godt iblandt dem vi gerne vil komme. Du er ikke ond, det trorr jeg, men hvis jeg må give dig et råd, så lad ikke din stil bestermme hvordan folk tænker om dig, skift stil, du er jo den samme af den grund om du skulle skifte.
Hvad det andet angør om satan er ond eller ej, så er det ham der ødelægger det hele for menneskene, han er ond fordi at han ikke har en så vidunderlig fremtid i vente som os. Skriv mere hvis dette ikke var svar nok
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#31940 - 09/07/2004 04:08
|
Bruger
|
Jesus skulle dø på korset, men satan troede at det ville være hans sejer, men det blev hans nederlag, han troede at han sk ulle tage over med hans arving til det hele, dette tror jeg symbolisere barnet. Et barn kan godt symboliere godhed, men i dette tilfælde er det tydeligt at det ikke er den mening Gibson vil have frem.
Provokerende eller ikke, så syntes jeg at det bedste jeg ved er at vandre med Jesus i min hverdag, at han fylder mig med fred og kærlighed, vi skal ikke være bange for at overgive os til Gud, det er det største vi kan gøre, fordi at han gør så meget godt i vort indre, Gud er god og kærlig, og han ønsker bare at gøre godt. Men det er også vigtigt at vi arbejder med Gud, at vi beder ham om at ændre vores omstændigheder, så de ikke er imod os, men for os.
Gud velsigne dig
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#31941 - 09/07/2004 08:39
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Kære Fighter!
... det er et godt navn du har valgt dig, for du har sandelig meget at kæmpe med, kan jeg se.
Og du har hårdt brug for en håndsrækning for at komme videre med dit liv.
Godt at du har skrevet et par ord om dig selv her på JesusNet - hav lidt tålmodighed og hæng på her, så håber og tror jeg det ender med, at du får et godt råd, som du kan bruge til noget ...
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31942 - 09/07/2004 09:53
Er Satan ikke ond?
|
GlobalModerator
Bruger
Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
|
Hej Fighter
Jeg tror bestemt ikke du er ond, for så ville du næppe skrive som du gør. Så velkommen her på JesusNet, hvor vi forhåbentlig kan hjælpe dig med den forvirring du giver udtryk for.
Det undrer mig, at du skriver, at Satan ikke er ond. Samtidig med at du skriver, at du er kristen. For hvis du ikke tror at Satan er ond, hvordan kan du så tro at Gud er god? Og hvis Gud ikke er god, hvad er så forskellen på Satan og Gud?
Det hebraiske ord for Satan betyder "modstander" eller "anklager". Det onde er det modsatte af det gode, og som kristne tror vi, at Gud er god, ja at Gud er fuldkommen kærlig. At ville bekæmpe Guds godhed kan vel ikke opfattes som andet end ondt? Og det er netop det der er Satans væsen.
Hvis vi derfor siger, at Satan ikke er ond, så siger vi faktisk at Satan (modstanderen) slet ikke eksisterer, eller også regner vi ikke Gud for den fuldkommen kærlige Gud, som Bibelen beskriver for os. Resultatet er, at vi så heller ikke kan regne noget for ondt eller godt - og så er vi meget, meget langt væk fra kristendommen, og fra den virkelige verden.
Derfor er det meget selvmodsigende, det du skriver. Men prøv at skrive lidt mere om hvad det er du tror på ...
venlig hilsen Asbjørn Asmussen (Netmissionær)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31943 - 09/08/2004 23:04
|
Anonym
Anonym
|
hej vil du ik nok snakke med mig.. jeg vil gerne vide lidt om di..?? min email er MarieOlsen4@hotmail.comknuzz maria
|
|
Til toppen
|
|
|
#31944 - 23/01/2005 05:46
|
Anonym
Anonym
|
Jeg kan godt forstå du er forvirret, for det er folkekirken også!! Aldrig i mine dage har jeg oplevet en sådan. Her bliver skiftet standpunkt fra det ene og så det andet: Så er præsterne bøsser så er de ikke. Så er de pedofile. Så tror de på Gud så ikke. Så er Biblen kirkens grundlag så ikke. Ja sådan kunne jeg blive ved med at citere fra Aviserne og TV. Men en ting er sikkert og det er at: De Lever fedt på høje lønninger og æder folks sjæle op med alt deres løgne og bedrag. Så lang tid mennesket har været til: Vil det altid søge og hoppe på de værste skrøner. Dette kan du jo læse historiebogen. Mange kriste er lige så gale, som de muslimer, der render rundt og slår en masse uskyldige ihjel, bare fordi de sidder og terper i en bog, som er samlet af en flok kamel drivere for tusinder af år siden. Næ min lad os få noget techno!!!
|
|
Til toppen
|
|
|
#31945 - 24/03/2005 13:45
Re: Forvirret? Det behøver du ikke, at være.
|
Bruger
Reg.: 23/03/2005
|
Hej Cyber-kim! Jeg kan godt forstå du er forvirret over Folkekirken. Men jeg ved der findes nogle gode folkekirker i DK. Jeg kommer i en Pinsekirke, hvor jeg er glad for, at komme og hvor jeg kan have tillid til det der bliver sagt. Det er først og fremmest bibelen jeg har tillid til og dernæst lederskabet i kirken. Pas på du ikke generaliserer os kristne og siger noget, som ikke passer. Jeg kender i hvertfald til der er mange gode kristne i DK. Hvis du vil vide noget om hvad Pinsekirken eller hvad andre kirker står for kan du gå ind på www.netkirken.dk Det er min personlige mening, at man skal passe på falsk lære. Hilsen Jonathan
Glæd jer altid i Herren! Jeg siger atter: Glæd jer. Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær. (Filip 4,4-5)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31946 - 29/05/2005 23:07
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
|
Hej.
En god ven har skrevet følgende til mig om symbolikken med satan og barnet:
Det fik mig til at tænke på et billede af legenden om Skt. Jørgen og dragen. Dragen, der symboliserer ondskaben bliver slået ihjel af Jørgen, men ovre i siden af billedet kan man se, at dragen har en unge. Pointen må være, at selv om man dræber den umiddelbare fare eller ondskab, er der en ny på vej. Vi bliver ikke det onde kvit. Måske er Satan's barn en lignende symbolik.
Og ja, vi bliver først det onde helt kvit, når Jesus kommer igen for at hente os.
mvh Tau.
Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.
|
|
Til toppen
|
|
|
|