Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 9 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7155 Tråde
116402 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#31914 - 10/04/2004 11:03 Dråben??
Anonym
Anonym

Hvad er det for en dråbe, der falder ned efter Jesus dør? Hvad skal det symbolisere?

Til toppen 
#31915 - 10/04/2004 11:58 Re: Dråben??
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
At Gud græd over enten menneskene, eller at Jesus måtte lide

Ole

Til toppen 
#31916 - 12/04/2004 16:13 Re: Dråben??
Anonym
Anonym

hej
jeg tror dråben kan sympolisere 2 ting. Dråben har måske noget at gør med dåben... i dåben begynder man på en måde på en frisk... da dråben er faldet til jorden er jesus lige død og gud har givet os mennesker en "ekstra chance" selvom vi har syndet.....

men det kan også være et tegn på at gud sørger over at han har mistet sin søn....

er det meget sludder jeg fyrer af på en gang????

Til toppen 
#31917 - 12/04/2004 16:30 Re: Dråben??
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
.. nu har jeg ikke set filmen, men mon ikke det er en Mel Gibson-dråbe?

Jeg har aldrig hørt om nogen dråbe, men måske en af jer kan hjælpe med et Bibel-citat eller en anden reference?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#31918 - 13/04/2004 13:01 Re: Dråben?? [Re: kristina]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej alle

Jeg tror også at det "bare" er noget Gibson har sat ind...... Men det kunne symbolisere mange ting....

Mit gæt er at den symbolisere at livets vand nu kom til mennesker....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#31919 - 13/04/2004 16:00 Re: Dråben??
Anonym
Anonym

du fortjener ik et hej..
du sidder bare og skriver en hel masse dårligt om den kristne tro. jeg er muslim og har forstand på kristendommen.
hvis du alligevel ikke tror på kristendommen, hvorfor så skrive noget om Jesus som du ikke aner noget om. Du sviner ham til som om han var et dyr. Husk at vi alle er mennesker og der er en GUD som skal straffe meneskeligheden. GUD er barmhjertelig og tilgiver alle. Om der er nu eller dengang Jesus var i live. Bare husk respekt til de mennesker der har noget godt at tro på. Prøv og sæt ned og læse om Jesus og hold dine DÅRLIGE meninger for dig selv. Brug hovedet fornuftigt og ikke lade andre blive påvirket af dine løgn om Jesus..

forvirre ik dig selv ved at høre men vide for at lære andre noget godt.
Hossam Chaaban.. hossamchaaban@hotmail.dk

Til toppen 
#31920 - 13/04/2004 16:32 Re: Dråben?? [Re: kristina]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kristina

De eneste dråber der er tale om i Bibelen ( i fbm korsfærstelsen) er jo i Getsemane "Så brød han op og gik, som han plejede, ud til Oliebjerget, og disciplene fulgte med. v40 Da han kom derud, sagde han til dem: »Bed om ikke at falde i fristelse!« v41 Og han fjernede sig et stenkast fra dem, faldt på knæ og bad: v42 »Fader, hvis du vil, så tag dette bæger fra mig. Dog, ske ikke min vilje, men din.« v43 Da viste en engel fra himlen sig for ham og styrkede ham. v44 I sin angst bad han endnu mere indtrængende, og hans sved blev som bloddråber, der faldt på jorden. v45 Da han havde rejst sig fra bønnen og var kommet tilbage til disciplene, fandt han dem sovende, overvældede af sorg, v46 og han sagde til dem: »Hvorfor sover I? Rejs jer, og bed om ikke at falde i fristelse.«

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#31921 - 13/04/2004 16:33 Re: Dråben??
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg

du fortjener ik et hej..
du sidder bare og skriver en hel masse dårligt om den kristne tro. jeg er muslim og har forstand på kristendommen.
hvis du alligevel ikke tror på kristendommen, hvorfor så skrive noget om Jesus som du ikke aner noget om. Du sviner ham til som om han var et dyr. Husk at vi alle er mennesker og der er en GUD som skal straffe meneskeligheden. GUD er barmhjertelig og tilgiver alle. Om der er nu eller dengang Jesus var i live. Bare husk respekt til de mennesker der har noget godt at tro på. Prøv og sæt ned og læse om Jesus og hold dine DÅRLIGE meninger for dig selv. Brug hovedet fornuftigt og ikke lade andre blive påvirket af dine løgn om Jesus..

forvirre ik dig selv ved at høre men vide for at lære andre noget godt.
Hossam Chaaban.. hossamchaaban@hotmail.dk

Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke kan se anledningen til ovenstående post. Angiveligt er den respons på en post, hvor der bliver stillet et simpelt spørgsmål om den symbolske betydning af et enkelt element i Mel Gibsons film. Hvordan kan det få nogen til at skrive "Du sviner ham [Jesus] til som om han var et dyr"? Eller "du sidder bare og skriver en hel masse dårligt om den kristne tro"?

Faktisk kan jeg heller ikke se, at der er nogen indlæg i denne tråd i det hele taget, der giver belæg for den slags påstande. Kan du ikke prøve at forklare, hvad du mener?

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#31922 - 18/04/2004 07:55 Re: Dråben??
Anonym
Anonym

Kære anonym!

Dråben er en af de virkemidler som Gibson benytter sig af.
Det er en tåre fra himlen.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær