0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#31806 - 06/04/2004 14:23
Hvem er Lord Maitreya?
|
Bruger
Reg.: 08/09/2003
|
 Hej Alle. Har tagryggen ret, når de med denne artikel lægger op til opfattelsen, at Lord Maitreya er antikrist? På hans hjemmeside påstår, at være fra Muhammads og Kong Davids blodlinie... Jeg synes, at der er noget suspekt og ukristeligt over det, men vil gerne høre andres meninger og opfattelser af, hvad der her foregår... Guds fred, Philip
|
|
Til toppen
|
|
|
#31808 - 06/04/2004 18:06
Re: Hvem er Lord Maitreya?
[Re: Philip]
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Hej Philip, Nej han er ikke antikrist - dette ved vi fordi han ikke opfylder skriften vedrørende antikrist.
Antikrist skulle vokse frem som et lille horn mellem de 10 konger/nationer som Romerriget på Kristi tid skulle opdeles i...
Tid og sted:
Kongerne fremstår på Jesu tid...
Daniel 2:44 I de kongers (de 10 konger i Romerriget)dage skal himlens Gud oprette et kongerige, som i al evighed ikke skal gå til grunde, og intet andet folk skal få kongemagten.
Derefter vokser et horn op iblandt disse konger, hvad vi kan læse om i Daniel kap. 7...
Hornets historie derefter er velkendt - knuser 3 af disse konger - og fører krig mod de hellige - de kristne i 1260 år... Johannes-Åbenbaringen Kap. 12
Nå, men Lord Maitreya er i hvert fald en falsk profet om man vil...
mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#31809 - 30/05/2004 11:36
[Re: Philip]
|
Bruger
Reg.: 30/05/2004
|
Tro det elle ej. Det er ikke den samme Maitreya. http://www.maitreya.org/English/antichrist.htmDet er svært at forstå. Der er selvfølgelig kun EN rigtig Maitreya, og mr. Cremes Maitreya er ikke den rigtige!! Mr Cremes Maitreya teleporterer sig rundt omkring på jordkloden... påstås det ihverfald. Hvordan kan man se, at Kristus er vendt tilbage? Det han siger er baseret på skriften. Man skal kende dem på deres frugter. John 16 v25 Sådan har jeg talt til jer i billeder; der kommer en tid, da jeg ikke mere skal tale til jer i billeder, men ligeud forkynde for jer om Faderen. Åb 10 v7 I de dage, da den syvende engel skal blæse og lade basunen lyde, er Guds hemmelighed fuldbyrdet, som han har forkyndt det for sine tjenere, profeterne.« Maitreya er den syvende engel. Han har skrevet THOTH - the Holiest of the Holies - det sidste Testamente. http://www.maitreya.orgHør nogle af hans Satsangs her: http://www.maitreya.org/English/Broadcasting/Video/momvideo.htmlMat 9 v17 Man fylder heller ikke ung vin på gamle lædersække; for så sprænges sækkene, og vinen går til spilde, og sækkene ødelægges. Nej, man fylder ung vin på nye sække, så bevares begge dele.« Dette betyder, at du bliver nødt til at tage dine 'gamle' synspunkter(gamle lædersække) op til revision. Ellers vil du næppe være istand til at modtage den nye Åbenbaring(ung vin) Matt 11 v15 Den, der har ører, skal høre! Maitreya er også at finde på PalTalk, hvor han giver Satsang hver lørdag kl. 18.00 til 19.30. Her kan du stille spørgsmål direkte til ham. Derud over kører hans disciple 'rum' alle hverdage + søndag. Check it out! Vi kalder de Udvalgte!
|
|
Til toppen
|
|
|
#31810 - 30/05/2004 12:37
[Re: divine]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hejsa Devine
Du lyder så begejstret, at jeg næsten får dårlig samvittighed over at tage din glæde fra dig. Alligevel må jeg henlede dig til Sandheden - på Ordet, Guds Ord, Bibelen.
Her får vi at vide hvordan vi kan genkende Antikrists Ånd
"For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem, der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er bedrageren og Antikrist.
v8 Tag jer i agt, at I ikke skal miste det, vi har nået ved vort arbejde, men få den fulde løn. v9 Enhver, som går ud over Kristi lære og ikke bliver i den, har ikke Gud; men den, der bliver i hans lære, har både Faderen og Sønnen. v10 Hvis nogen kommer til jer og ikke fører denne lære, så tag ikke imod ham i jeres hus, og byd ham ikke velkommen; v11 for den, der byder ham velkommen, gør sig delagtig i hans onde gerninger." 2. Joh.1
Til første del: dem der ikke bekender Jesus er Kristus, kommet i kød - det er bedrageren og Antikrist.
"Jesus er Kristus" dvs en bekendelse af Jesus som Verdens Frelser, som Gud og Herre.
"Kommet i kød" er foruden Jesu menneskevorden i allerhøjeste grad en bekendelse af Jesu forsoning på Korset. Altså Bibelens lære om at Gud blev menneske og forligte menneskeheden med sig gennem sit korsoffer.
Det her er det fundamentale i kristendommen, og ganske rigtigt, har man ikke Forsoningen, døde Jesus forgæves for det menneske, for så har man ikke Gud!!
Det her er Kristi lære, det er Bibelens lære. Og så kommer tilføjelsen - 2 del "Enhver, som går ud over Kristi lære og ikke bliver i den, har ikke Gud"
Jeg behøver vist ikke engang spørge om dette gør sig gældende ved "Lord Maitreya"!!?
Lord Maitreya er forførende åndsmagter sendt fra Satan:
"Den lovløses komme er Satans værk og sker med al kraft og med løgnetegn og løgneundere og med alt uretfærdighedens bedrag over for dem, der fortabes, fordi de ikke har taget imod kærlighed til sandheden, så de kunne blive frelst. Derfor sender Gud vildfarelsens magt over dem, så de tror på løgnen, for at alle, der ikke er kommet til tro på sandheden, men fandt behag i uretfærdigheden, skal blive dømt" 2. Tess. 2,9-12.
Jeg kan kun råde dig til at komme væk fra den forførelse, omvend dig til Jesus Kristus til syndernes forladelse, og søg kontakt med en kirke. Helst en Evangelisk-Luthersk selvfølgelig , hvor Ordet forkyndes rent og sakramenterne (dåb og nadver) forvaltes ret.
Mkh Malli
Ændret af malli (30/05/2004 12:41)
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#31811 - 30/05/2004 13:45
[Re: Carsten]
|
Bruger
|
Hej Carsten
Bibelen taler om mange antikrister "Kære børn, det er den sidste time, og som I har hørt, at Antikrist skal komme, er der nu fremtrådt mange antikrister; deraf ved vi, at det er den sidste time. (1. Joh.2)
"For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem, der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er bedrageren og Antikrist."
Antikrist bliver også omtalt som en åndsmagt "Mine kære, tro ikke enhver ånd, men prøv, om ånderne er af Gud, for der er gået mange falske profeter ud i verden. v2 Derpå kan I kende Guds ånd: enhver ånd, som bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød, er af Gud; v3 men enhver ånd, som ikke bekender Jesus, er ikke af Gud, og det er Antikrists ånd, som I har hørt skal komme, og den er allerede nu i verden"
Måske havde det hele været lidt lettere, hvis anti-krist og Anti-krists ånd kun havde været knyttet til et enkelt menneske - suk. Nej, det er Anti-krists ånd der gør sig gældende i alle religioner og vranglære, ja, alle steder der trækker menneskene væk fra Korset. Det er vel næppe "tilfældigt" Satan lige præcis slår til gennem Peter, da Jesus forudsiger sin død " Da tog Peter ham til side og begyndte at gå i rette med ham og sagde: »Gud bevare dig, Herre, sådan må det aldrig gå dig!« Men Jesus vendte sig om og sagde til Peter: »Vig bag mig, Satan! Du vil bringe mig til fald. For du vil ikke, hvad Gud vil, men hvad mennesker vil.«
Men selvfølgelig, det er jo profeteret at en Anti-krist, som person, skal sætte sig på Guds trone, og udråbe sig selv til Herre....men det er en blandt flere antikrister.
Mkh Malli
|
|
Til toppen
|
|
|
#31812 - 30/05/2004 14:05
[Re: malli]
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Hej malli, ja, jeg er helt enig med dig.
Endnu en gang ser vi, at Guds modstander = sjælefjenden = satan = fristeren = djævelen = løgneren optræder med mange forskellige navne og i meget forskellige forklædninger. Også i smukke hvide klæder, som Lysets Engel. (Vistnok aldrig med horn i panden - så ville han være let at genkende og afsløre.) Farligst er den onde, når han gør mirakler, "gode" gerninger, og derved bedrager ubefæstede sjæle. Den onde opfylder gerne mange ønsker, og giver gerne kredit, men gratis arbejder han ikke.
"Lord Maitreya" forekommer i mange udgaver og hævdes også i nogle cirkler at være en tidligere inkarnation af Jesus.
Ja, djævelen er meget stærkere, og meget mere intelligent end noget menneske.
Han véd, at han er overvundet, og han kender Jesus og er i sit had og sin ondskab aktiv på alle planer for at lede Guds børn bort fra Jesus, og flest mulige med sig i ildsøen på dommens dag, når Jesus kommer og tilintetgør al ondskab.
Der kan ikke advares nok! Vi kan ikke klare os selv. Vi skal holde os til Vejen, Sandheden og Livet, som er Jesus Kristus, og stille os under hans kærlige beskyttelse. Kun dér kan vi undgå at blive forført.
I dag, Pinsedag, fejrer vi Helligåndens komme, Guds kirkes fødselsdag. Lad os bede Helligånden åbne vores hjerter for Jesu kærlige omsorg for os alle - og lære os at skelne sandhed fra løgn.
Glædelig pinse!
kristina
Ændret af kristina (30/05/2004 14:17)
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31813 - 30/05/2004 14:40
[Re: kristina]
|
Bruger
|
Kære Kristina
Mange tak for din pinsehilsen. Ja, det er i sandhed Evangeliets trøst, der kan bære os igennem det mørke af Tusindkunstnerens fixfaxerier.
Det er så uendelig vigtigt at vide, at huske Hvem Gud er, hvad Gud har gjort, hvad Gud GØR når han skænker os sine nådemidler, og ikke mindst alle Guds forjættelser til sine børn. I lyset af Guds Ord kan Tusindkunstneren godt pakke sammen. Vores præst i Evanglisk-Luthersk Frikirke sammensætter to bibelcitater
"Hellig os i din Sandhed, dit Ord er Sandhed, lad det lyse for os på vej til evig salighed"
(Joh. 17,17 - Sl.119,105)
Måske er det velkendt? Jeg synes at det er rigtig godt, Guds Ord afslører Satans rænkespil, og modvirker at vi farer vild. Iøvrigt også en god bøn inden bibellæsning.
Mkh Malli
Ændret af malli (30/05/2004 14:46)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31814 - 28/06/2004 01:40
|
Bruger
Reg.: 30/05/2004
|
Hejsa Devine
Du lyder så begejstret, at jeg næsten får dårlig samvittighed over at tage din glæde fra dig. Alligevel må jeg henlede dig til Sandheden - på Ordet, Guds Ord, Bibelen.
Du behøver ikke have dårlig samvittighed. Du bør hellere erkende, at du ikke kender hele sandheden, men kun en del heraf. Lad den der har ører høre.
Hvis du virkelig er interesseret i Sandheden, så bør du gå til http://www.maitreya.org og læse THOTH - The Holiest of the Holies, the Last Testament. Når du har gjort det, så kom tilbage og påvis, at Maitreya(den rigtige Maitreya) ikke er den Syvende Engel, der bla er omtalt i Johannes Åbenbaringen 10, 7.
Her får vi at vide hvordan vi kan genkende Antikrists Ånd
</font><blockquote><font class="small"></font><br><br>"For der er gået mange bedragere ud i verden; det er dem, der ikke bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød. Det er bedrageren og Antikrist.
v8 Tag jer i agt, at I ikke skal miste det, vi har nået ved vort arbejde, men få den fulde løn. v9 Enhver, som går ud over Kristi lære og ikke bliver i den, har ikke Gud; men den, der bliver i hans lære, har både Faderen og Sønnen. v10 Hvis nogen kommer til jer og ikke fører denne lære, så tag ikke imod ham i jeres hus, og byd ham ikke velkommen; v11 for den, der byder ham velkommen, gør sig delagtig i hans onde gerninger." 2. Joh.1<br><br></blockquote><font class="post">
Til første del: dem der ikke bekender Jesus er Kristus, kommet i kød - det er bedrageren og Antikrist.
Bestået. Maitreya siger, at Jesus(Esa) er Kristus, Guds Søn kommet i kødet.
"Jesus er Kristus" dvs en bekendelse af Jesus som Verdens Frelser, som Gud og Herre. "Kommet i kød" er foruden Jesu menneskevorden i allerhøjeste grad en bekendelse af Jesu forsoning på Korset. Altså Bibelens lære om at Gud blev menneske og forligte menneskeheden med sig gennem sit korsoffer.
Det her er det fundamentale i kristendommen, og ganske rigtigt, har man ikke Forsoningen, døde Jesus forgæves for det menneske, for så har man ikke Gud!!
Hvis man ikke har forstå Jesu Lære og ikke efterlever denne Lære, så døde Jesus på korset forgæves for dette menneske. Men det er op til hver enkelt menneske at søge og finde sandheden. Kun den der søger vil finde.
Det her er Kristi lære, det er Bibelens lære. Og så kommer tilføjelsen - 2 del "Enhver, som går ud over Kristi lære og ikke bliver i den, har ikke Gud"
Jeg behøver vist ikke engang spørge om dette gør sig gældende ved "Lord Maitreya"!!?
Hvis det er Lord Maitreya, du mener, altså den Maitreya som Mr Creme støtter, så vil jeg give dig ret.
Men den ægte Maitreya, som er at finde på http://www.maitreya.org, kan du jo selv spørge på Paltalk eller skrive email fx maitreya@maitreya.org
Igen vil jeg opfordre til, at hvis du virkelig mener, at Maitreya er antikrist, så bør du bevise det for dig selv og hvis du kan din omverden. Det skal du gøre ved at læse THOTH, som er det sidste Testamente. Det hedder det sidste Testamente, fordi den afslører hele Guds plan.
Åb 10 v7 I de dage, da den syvende engel skal blæse og lade basunen lyde, er Guds hemmelighed fuldbyrdet, som han har forkyndt det for sine tjenere, profeterne.«
Det er her tydeligt, at Guds hemmelighed først er fuldbyrdet, når den syvende engel lader basunen lyde. Inden dette sker, vil ingen have hele sandheden.
Maitreya er den syvende engel.
Hvis du ikke tror på dette, er det op til dig selv at bevise det... i det mindste for dig selv. Har der været nogen, der før har forklaret, hvad den syvende engel er? Har der været nogen, der har påstået, at de er den syvende engel?
Ingen prophet har af egen mund påstået, at de er den syvende engel, før Maitreya kom og påstod det. Det er en påstand, men igen er der mange ting, der taler for, at han er god ret til denne påstand.
I Åbenbaringen(Johannes) nævnes en bog, som ingen kunne åbne undtagen... Ja, lad os se, hvad der står.
Åb 5, v1 Og jeg så i højre hånd på ham, der sad på tronen, en bogrulle med skrift på indersiden og på ydersiden, forseglet med syv segl. v2 Og jeg så en mægtig engel, som med høj røst udråbte: »Hvem er værdig til at åbne bogen og bryde dens segl?« v3 Men ingen i himlen eller på jorden eller under jorden kunne åbne bogen og se i den. v4 Og jeg græd meget, fordi der ikke fandtes nogen, der var værdig til at åbne bogen og se i den.
Der nævnes en bog. Hvilken bog er det mon? Ved du det? Hvis ja, så vær venlig og svar. Hvis du ikke ved det, så må du blive nødt til at erkende, at der er noget, du ikke ved.
Vi ser også, at ingen var istand til at åbne bogen... MEN!!
v5 Men en af de ældste sagde til mig: »Græd ikke! For Løven af Judas stamme, Davids rodskud, har sejret, så han kan åbne bogen og dens syv segl.«
Løven af Judas stamme! Hvem er det? Maitreya kommer selv fra Judas stamme og er deraf en klar kandidat!
Desuden var biblen kun en del af sandheden:
Joh 16 v12 Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu. v13 Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer.
Lord Maitreya er forførende åndsmagter sendt fra Satan:
Jeg er enig. Lord Maitreya er antikrist. Det er en new age-bevægelse, som ikke har meget sandhed i sig.
Men den ægte Maitreya opfylder alle profetier.
Det er jo sådan, man kan erkende en ægte profet. Først kommer der profetier og senere sendes profeten, som opfylder disse profetier.
"Den lovløses komme er Satans værk og sker med al kraft og med løgnetegn og løgneundere og med alt uretfærdighedens bedrag over for dem, der fortabes, fordi de ikke har taget imod kærlighed til sandheden, så de kunne blive frelst. Derfor sender Gud vildfarelsens magt over dem, så de tror på løgnen, for at alle, der ikke er kommet til tro på sandheden, men fandt behag i uretfærdigheden, skal blive dømt" 2. Tess. 2,9-12.
Jeg kan kun råde dig til at komme væk fra den forførelse, omvend dig til Jesus Kristus til syndernes forladelse, og søg kontakt med en kirke. Helst en Evangelisk-Luthersk selvfølgelig , hvor Ordet forkyndes rent og sakramenterne (dåb og nadver) forvaltes ret.
Mkh Malli
Tak for din omsorg. Tag nu imod min omsorg!
Jesus Kristus er sandheden, men altså en del af hele sandheden. Hele sandheden forlægger nu i THOTH. Hvis du ikke er interesseret i at finde ud af, om det er rigtigt, så kom ikke bagefter og påstå, at du ikke fik chancen.
Alle større religioner er en del af sandheden. De havde hver især et enkelt budskab, som skulle formidles til menneskeheden.
1. Mystiske religioner - hinduisme, buddhisme, kabala, og alle andre mystiske relioner, som siger: at kende sig selv, er at kende Gud. Sl 46:10 (46:11) Hold inde og kend, at jeg er Gud...
2. Judaismen/Jødedommen - Hele det gamle testamente handler om, at de skulle danne et fællesskab, hvor de sammen kunne tilbede Gud og gøre Hans Vilje. At komme dertil var ikke let.
3. Kristendommen - Erhvert fællesskab kan kun bestå, hvis man er villig til at ofre for dette fællesskab. Et fællesskab er stærk eller svagt i samme grad, som medlemmerne er villige til at ofre for dette fællesskab. Jesus var villig til at gå hele vejen til korset. Han ofrede sig, for at andre måtte se sandheden.
4. Islam - Islam er arabisk og betyder at overgive sig og underkaste sig Gud. Dette er Islams essens. Man har ofret for fællesskabet, men der er så to muligheder: 1. det går godt, i så fald vil man udvikle hovmod, fordi man tror, at man er bedre end de andre, som det ikke går som godt for. 2. det går skidt, i så fald vil man blive ked af det og man vil føle sig mindreværdig.
For at undgå begge skal man overgive sig til Gud. Dvs man gør sit arbejde, men man overgiver resultatet til Gud. Man gør sit bedste, men hænger sig ikke i, hvordan resultatet blev. Endnu bedre en overgivelse er underkastelse. Underkastelse betyder, at man er Guds instrument. Man indser, at Gud er alt, og derfor kan Gud også bruge en til at udføre Hans Vilje. Hvis resultatet er perfekt/godt, så var det Gud, der brugte dig. Hvis resultatet var knap så godt, dvs det kan gøres bedre, så var det dig, der gjorde det, i så fald kan det gøres bedre.
5. Baha'i Troen - Universalisme. Al snævertsynethed forkastes.
Dette var den første 5 religioner. Der er to mere. Hver religion har en del af sandheden. Sætter man disse dele sammen, får man en sti/vej, som man kan følge.
Jeg ved ikke, om du er blevet overbevist om dette, bare ved at læse det her, men nu burde du være klar over, at det ikke er så enkelt, som du måske gerne vil gøre det til.
Maitreya er ikke antikrist. Maitreya fornægter ikke Jesus... tværtimod.
Så nu bliver du nødt til at gå til http://www.maitreya.org og læse. Hvis du ikke gør det, forpasser du måske chancen til frelse.
Gud har ikke skabt dette univers for at kaste alle, der ikke tror på Jesus i helvede i al evighed og redde alle troende og tage dem med i himmmelen.
Sal-OM
|
|
Til toppen
|
|
|
#31815 - 28/06/2004 09:10
|
Bruger
Reg.: 05/11/2001
|
Vi taler forbi hinanden Malli, Jeg gir' dig ret i at Anti-Krist er en ånd, og ikke kan begrænses til én person, men i den kristnes kirkes historie, er der kun én person eller snarere en person der satte et embede op - som Gud i Guds tempel. Han skulle kaldes fortabelsens søn, præcis som Judas...
Sammenligner man kirkens historie med Jesu tjeneste, ser man et mønster - ligesåvel som hvis man sammenligner det 1. jødiske Tempels historie med det 2. jødiske Tempels historie, og hvis man sammenligner det 2. jødiske tempels historie med den kristne kirkes historie (templet bygget med levende sten) og igen sammenligner disses historie med Jesus tjeneste, så finder vi paralleller eller at vi kan inddele det hele i "tider", og vi finder at Antiochius V, som vanærede og bragte afgudsdyrkelse i det 2. jødiske tempel kommer på præcis samme "tid" som Paven kommer ind i den Kristne kirkes historie med vanære og afgudsdyrkelse og at Judas forræderi ligeså kommer ind på præcis samme "tid" i forløbet, hvis man sammenligner med Jesu tjeneste...
Igen kan man gå så langt som til at sammenligne med årstiderne på en kornmark eller med et figentræ...
...så vil vi se at kirken har haft en opblomstring verden over, efter at den var lagt øde af en lang vinter, vi kan se en stor høst (vækkelse) i bl.a. Afrika og Asien, hvilket vil sige at frugterne, som kommer efter blomstringen er kommet, og er ved at blive høstet. Denne proces indebærer dog at der på et tidspunkt (snart) vil komme en beskæring af træet, for at det kan bære mere frugt til den sidste og endelige høst, og dette vil ske når Lammet bryder det 6. segl...
Hvis vi kigger på Templernes historie og sammenligner med et figentræs årstider - så er det ikke det store problem at se hvilken årstid vi befinder os i, ikke noget problem at se, at Jesu komme er nær, ikke noget problem at se, at fortabelsens søns storhedstid (den bogstavelige Antikrist) ligger bag os, og ikke foran os, ikke noget problem for os at se hvorfor både Kirken og Israel har gennemgået en parallel genoprettelse (Israel i det fysiske og Kirken i det åndelige). Israel er blevet genoprettet som nation, men står nok stadig overfor sin største krise, hvor hele verden vil vende sig imod hende - ligeså gør Kirken. Hvad end der sker med Israel, vil være et tegn på hvad der skal ske med kirken.
I det Israel er blevet genoprettet, har vi set Åndens gaver langsomt blive genoprettet og bragt tilbage til Kirken, og ligeså med tjenestegaverne - Pastorer - lærere - evangelister - profeter - Apostle (fem fingre). Hele Kristi fylde vil vende tilbage til Kirken når Jesus til fulde har genoprettet Apostlens embede, hvad Han er godt igang med...
Men på samme måde som hele verden vil vende sig mod Israel, vil hele verden vende sig mod Kirken, og det vil være en tid, hvor alle der er lunkne, alle der er i tjenesten for egen vindings skyld vil blive bragt til fald, og alle der har bygget på sand og ikke på "klippen" vil blive skyllet bort. Det bliver ikke en sjov tid, men denne "beskæring" er nødvendig for at den sidste og endelige og altoverskyggende høst kan bringes ind...
Nå, det var vist en lang smøre!
Mvh. Carsten
|
|
Til toppen
|
|
|
#31816 - 01/08/2004 14:11
|
Bruger
|
Hej Divine
Igen vil jeg opfordre til, at hvis du virkelig mener, at Maitreya er antikrist, så bør du bevise det for dig selv og hvis du kan din omverden. Det skal du gøre ved at læse THOTH, som er det sidste Testamente. Det hedder det sidste Testamente, fordi den afslører hele Guds plan.
Nope, er heller ikke interesseret. Jeg har Guds Ord, som fortæller os alt vi skal vide og hvori Paulus bevidner "Jeg undrer mig over, at I så hastigt lader jer vende bort fra ham, som kaldte jer ved Kristi nåde, til et andet evangelium, som slet ikke er et evangelium; der er bare nogle, som forvirrer jer og søger at forvrænge Kristi evangelium. Men om så vi selv eller en engel fra himlen forkyndte jer et andet evangelium end det, vi har forkyndt jer, forbandet være han. Som vi allerede har sagt, siger jeg nu igen: Hvis nogen forkynder jer et andet evangelium end det, I tog imod, forbandet være han. (Gal.1,8)
Joh 16
v12 Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu. v13 Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer
Her profeteres der tydeligvis om Helligånden!! Ikke en ny profet, hvilket tydeligt fremgår af teksten "Talsmandens gerning
v5 Nu går jeg til ham, som har sendt mig, og ingen af jer spørger mig: Hvor går du hen? v6 Men fordi jeg har talt sådan til jer, er jeres hjerte fyldt af sorg. v7 Men jeg siger jer sandheden: Det er det bedste for jer, at jeg går bort. For går jeg ikke bort, vil Talsmanden ikke komme til jer; men når jeg går herfra, vil jeg sende ham til jer. v8 Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om retfærdighed og om dom. v9 Om synd: at de ikke tror på mig; v10 om retfærdighed: at jeg går til Faderen, og I ser mig ikke længere; v11 om dom: at denne verdens fyrste er dømt." - Har din Lord Matraya undervist om dette??
"v12 Jeg har endnu meget at sige jer, men det kan I ikke bære nu. v13 Men når han kommer, sandhedens ånd, skal han vejlede jer i hele sandheden; for han skal ikke tale af sig selv, men alt, hvad han hører, skal han tale, og hvad der kommer, skal han forkynde for jer. v14 Han skal herliggøre mig!, for han skal tage af mit og forkynde det for jer. v15 Alt, hvad Faderen har, er mit; derfor sagde jeg, at han skal tage af mit og forkynde det for jer." Har din Lord Matraya HERLIGGJORT Jesus Kristus, har han peget på forsoningen ved Jesu Kristi korsoffer. Har Lord Matraya fortalt dig at du kun kan blive frelst gennem Jesus Kristus - at findes ingen andre veje til frelse end gennem Jesus Kristus?? Har han fortalt dig at du kun gennem troen på Jesu fuldbragte værk kan blive frelst??
Endv. Apg.ger 1 "Men I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner både i Jerusalem og i hele Judæa og Samaria og lige til jordens ende.«
Hvis man ikke har forstå Jesu Lære og ikke efterlever denne Lære, så døde Jesus på korset forgæves for dette menneske. Men det er op til hver enkelt menneske at søge og finde sandheden. Kun den der søger vil finde
Hvad så med små babyer der ikke kan forstå eller "kultivere" deres åndelighed?? Nej, Jesus døde for ALLE, gennem korsofferet forsonede han hele verden med Gud, og ganske gratis deler han ud af sin nåde i Ordet, dåben og nadveren.
Du taler om andre religioner Kender du ikke din Katekismus?. Kender du ikke Guds Lov - det første bud, "Du må ikke have andre guder"??
I må ikke følge andre guder, af den slags folkene rundt om jer dyrker, for Herren din Gud, som bor hos dig, er en lidenskabelig Gud. Pas på, at Herren din Guds vrede ikke flammer op imod dig, så han udrydder dig fra jordens overflade.
Alle større religioner er bestemt ikke en del af sandheden!! Er du ikke klar over at Gud Herren har udryddet folkeslag fordi de dyrkede andre guder?
Jeg kan kun advare dig imod disse ting!!
Dit link har jeg læst lidt i, og det er lysår væk fra Kristi lære, det er Mørkets forførende åndsmagter, hovmodige spiritistånder, der er på spil - fuld af okkultisme, mystik og hokus-pokus, det rene dæmoni.
Mkh Malli
Ændret af malli (01/08/2004 14:47)
|
|
Til toppen
|
|
|
#31817 - 01/08/2004 15:03
|
Bruger
|
Hej Divine
Maitreya er ikke antikrist. Maitreya fornægter ikke Jesus... tværtimod.
1. Joh. 1,4 "Mine kære, tro ikke enhver ånd, men prøv, om ånderne er af Gud, for der er gået mange falske profeter ud i verden. v2 Derpå kan I kende Guds ånd: enhver ånd, som bekender, at Jesus er Kristus, kommet i kød, er af Gud; v3 men enhver ånd, som ikke bekender Jesus, er ikke af Gud, og det er Antikrists ånd, som I har hørt skal komme, og den er allerede nu i verden." Jesus er Kristus vil sige at Jesus er Frelser, Forsoner og Messias altså Gud. Kommet i kød = menneske. Altså Guds ånd bekender at Gud er blevet menneske i Jesus Kristus! Både benægter Lord Matraya dette - ligesåvel som han benægter Forsoningen!
Gud har ikke skabt dette univers for at kaste alle, der ikke tror på Jesus i helvede i al evighed og redde alle troende og tage dem med i himmmelen.
Her går du direkte imod bibelens lære - i det lille testamente skriver Johannes "For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." Joh. 3,16 - "Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn." Joh. 3,18
Mark. 16,16 "Den, der tror og bliver døbt, skal frelses; men den, der ikke tror, skal dømmes"
Mkh Malli
|
|
Til toppen
|
|
|
#31819 - 08/08/2004 16:17
[Re: Kaiser]
|
Bruger
Reg.: 08/09/2003
|
 Hej Kaiser. Du skriver:
Jeg følte lige at jeg kunne lægge et indlæg fra et af blade jeg læser: http://www.barukmedia.com/mvv/mvv27/falsk.htm
Jeg tror heller ikke at Jesus ønsker at samle alle verdens religioner som Maitreya gør i én.
Nej, Jesus var meget eksklusiv -- han sagde jo:
“Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig” (Joh. 14,6).
“Jeg er opstandelsen og livet; den, der tror på mig, skal leve, om han end dør” (Joh. 11,25).
Jesus udelukker alle andre veje til frelse, hvilket står i skarp kontrast til læren fra den falske kristus, som Maitreya er. Maitreya er en falsk kristus (Matt. 24,5; 24,23-24) og gør formentlig en masse "løgnetegn og løgneundere" (2 Thess. 2,9) -- der er ingen tvivl det.
Guds fred, Philip
|
|
Til toppen
|
|
|
|