Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#31795 - 06/04/2004 12:49 Snørebånd
Maria15
Bruger

Reg.: 01/04/2003
Sted: Lille by
Hej

Jeg kunne godt tænke mig et par snørebånd, hvor der står Jesus på.

Er der nogen, som ved, hvor man kan købe sådan nogle?

Jeg fik af vide, at en havde købt dem i Bethesda boghandel, men der har de dem ikke mere

Kærlig hilsen Maria

Til toppen 
#31796 - 07/04/2004 15:00 NIX [Re: Maria15]
Thomas-k
Bruger

Reg.: 25/03/2004
Tror pa ingen made at kristendom og snoereband haenger sammen, sys faktisk at kristne skulle passe meget pa det, og tage lang afstand fra det!!!
Selv kunne jeg ikke finde pa at rore ved det med en fjernstyret ildtang. Tror det er meget i tråd med det ukulte!!

Batman

ps. JA, du har ret, alt jeg skrev VAR ironisk!!!!

pps. du krydre måske ikke din mad for at få den til at smage lidt bedre..........

Til toppen 
#31797 - 07/04/2004 15:35 Re: NIX [Re: Thomas-k]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Thomas-k,

Nu vil jeg ikke sige, at jeg specielt ønsker mig sådan nogen snørebånd, men ligefrem okkulte er de vel ikke?

Hvordan har du det så med "fisketegnet" (ichtus), som sidder på mange kristnes biler (også på min, faktisk, indtil det blev stjålet). Og hvad med et kors om halsen?

Eller en streamer på bagruden, hvor der står JesusNet? Jeg synes ikke vi er inde i okkultismen her, men måske nok i mere eller mindre smagfuld markedsføring.

Den med snørebåndene har jeg godt nok aldrig hørt, men hvorfor ikke? .. jeg er med på hvad som helst som, selvfølgelig uden blasfemi, kan minde os selv og vidne for andre om vores kristne tro.

... Du som er i himlene, helliget blive dit navn .. ..

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#31798 - 07/04/2004 16:08 Re: NIX [Re: kristina]
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København

Den med snørebåndene har jeg godt nok aldrig hørt, men hvorfor ikke? .. jeg er med på hvad som helst som, selvfølgelig uden blasfemi, kan minde os selv og vidne for andre om vores kristne tro.

Du overvejede måske ligefrem at købe et par Jesussandaler?

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#31799 - 07/04/2004 16:34 Re: NIX [Re: Ateist]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Nix, det overvejede jeg ikke. Jeg skrev jo udtrykkelig: uden blasfemi!
Så hellere et ICHTUS-symbol på Kleenex-renseservietterne!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#31800 - 07/04/2004 16:44 Re: NIX [Re: kristina]
Thomas-k
Bruger

hvaaaaa læste i ikke lige det der med ironisk eller hvad..... he he tror samtalen røg lidt ud på et sidespor...... men det er godt nok det var rimli kedlig i starten.......

Lige nu sidder jeg et rigtigt varmt sted så det eneste jeg har rundt om halsen er en surferkæde men når jeg kommer hjem for at studere igen vil jeg lave mig et rigtigt stort kors i ubeabejdet træ lige fra skoven i læderrem og gå rund og dingle med den!!!
Sys pa alle måder at man skal lave muligheder for sig selv for at komme i snak om evangeliet.......... så ja det var skam rent spas hvad jeg sagde med at det var ukult......

Nå NÅ Nå

Thomas

Til toppen 
#31801 - 07/04/2004 16:56 Re: NIX [Re: Thomas-k]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Ved du hvad Thomas-k, ironi er ikke så smart på tryk. Når vi sidder IRL i samme café, kan vi se hinandens ansigtsudtryk og kropssprog, og lytte til hinandens stemmeføring.

Men når vi kun har de tørre bogstaver på skærmen, så må vi læse det der står linjerne (det står også i vores Netikette, har du kigget på den?) og lade være med at gætte på, hvad der måske står usynligt mellem linjerne!

Ellers kommer der alt for mange unødvendige misforståelser !

Det kan godt være, du synes det er sjovere at være ironisk, men det kræver mange års erfaring at slippe godt fra det!

Desuden kræver det, at man kender hinanden rigtig godt, og det gør vi jo ikke her.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#31802 - 07/04/2004 17:22 Re: NIX [Re: kristina]
Thomas-k
Bruger

eller os sa kraever det bare at man skriver at man er ironisk....... lidt lissom jeg gjorde i mit forste indlaeg....... laes lige det hele igennem een gang til...... det er ikke til at laese imellem linierne at det er ironisk, det har du ret i, men det er der rad for, laes blot kun lidt laengre ned i mit indlaeg og du vil finde us af at jeg rent faktisk skrev at jeg ikke var alvorlig..... faktisk at jeg var ironisk

he he.....

Til toppen 
#31803 - 07/04/2004 18:59 Re: NIX [Re: Thomas-k]
kristina
Ordstyrer
Bruger

OK, Thomas-K, du skriver et indlæg, og skriver til sidst at du mener det ironisk,
det betyder altså så, at du ikke mener det du skriver.

Men hvad mener du så?
Skal det så være en gættekonkurrence om, hvad du så mener, i stedet for det du skriver?

Og hvis nogen så gætter rigtigt, kan man så vinde et eller andet?

Undskyld at jeg driller!
Husk bare at

".. den der kun ta'r spøg for spøg,
og alvor kun alvorligt,
han og hun har faktisk fattet
begge dele dårligt! (Piet H.)

Glædelig påske!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#31804 - 08/04/2004 05:54 Re: NIX [Re: kristina]
Thomas-k
Bruger

hvis debatten havde kørt på jesu genkomst eller evo eller noget i den retning så havde jeg nok IKKE lavet sådan her et indlæg....... men da debatten kører på jesussnørebånd, så tror jeg godt man ka være lidt fri i at skrive lidt sjov...... denne samtale er ikke voldsom dyb og afgørende i det lange løb, så når jeg siger at snørebånd er ukult og at det var ironisk ment, så, ja, bare find på selv hvad du tror jeg mener, fordi det er ikke noget der har afgørende relevans!

He he nu er det mig der driller......

Til toppen 
#31805 - 08/04/2004 09:49 Re: OK :-) [Re: Thomas-k]
kristina
Ordstyrer
Bruger

... jamen så bøjer jeg mig da bare og vender den anden kind til!

Glædelig påske!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær