Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#31478 - 31/03/2004 21:52 Livs- og dødsopfattelse i GT
Anonym
Anonym

Hejsa.

Jeg har prøvet at finde ud af, hvordan det gamle testamente definerer livet og døden.

Livet blev givet ved at Gud blæste livsånde i Adam (Første Mosebog). Men der blev vel ikke skelnet mellem legeme og sjæl i GT?

Så vidt jeg kan se, er døden en straf (syndefaldet), idet Adam og Eva før kunne leve evigt med Gud i Eden?

I resten af det gamle testamente bliver der lagt meget stor vægt på slægten - har det noget med dødsopfattelsen at gøre?

Til toppen 
#31479 - 02/04/2004 15:46 Re: Livs- og dødsopfattelse i GT
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej somebody

Tak for dit spørgsmål, som jo er et temmelig bibel-teologisk spørgsmål. Derfor vil jeg gerne at du i stedet stiller spørgsmålet til vores svarpanel på Hvad siger Bibelen?. Det falder desværre lidt udenfor hvad jeg kan svare på i dette forum.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#31480 - 08/04/2004 21:07 Re: Livs- og dødsopfattelse i GT [Re: asas]
Anonym
Anonym

Hej igen.

Jeg lagde straks mit spørgsmål ind, hvor du foreslog, men der er stadig ikke kommet noget svar. Skal jeg bare væbne mig med tålmod eller er der en risiko for, at indlægget ikke er modtaget, så jeg skal poste igen?

Vh. Somebody

Til toppen 
#31481 - 11/04/2004 20:21 Re: Livs- og dødsopfattelse i GT
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
hej somebody

Dit spørgsmål er modtaget og du skulle også have modtaget en kvittering for det. Der kan dog gå op til en måned inden vi kan have et svar klar. Svarpanelet består af frivillige folk, og der står ind i mellem en del spørgsmål i kø. Så, ja, du må have lidt ekstra tålmodighed :-)

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær