Hej folkens og ikke mindst Kristina

Jeg skriver dette indlæg på baggrund af Kristinas indlæg i følgende
tråd på "Tro, fornuft og videnskab"
Man kan jo ikke gå rundt og klantre mennesker for ikke at vide et eller andet, så det vil jeg helt lade være med. Derimod vil jeg nøjes med at oplyse, der hvor jeg synes at det virker lidt mørkt.
Kære Kristina jeg har set at du andetsteds har argumenteret imod zoneterapi, akupunktur og den slags. Ikke at du siger at de ikke kan være nyttige og endda have mirakuløs karakter, men bare at de tage opmærksomheden væk fra den egentlige læge, Jehova-Rapha, Gud altså

Jeg ved ikke om du har andet at tilføje til dette eller om du siden du skrev det har ændret mening, men jeg kan fortælle dig at Tai Chi er meget nært knyttet til hele idéen om akupunktur, meridianer, chi energi osv. jeg ved ikke om du på den baggrund ændre mening omkring Tai Chi'en, men så må du lige sige det

Når det er sagt, så har jeg et spørgsmål: Hvad mener du med at oprette et undervisningshold her i caféen?
Mener du her på nettet eller er der en fysisk café et sted hvor man kunne møde op og træne?
Hvis du mener her på nettet, så må jeg skuffe dig, jeg tvivler på at Tai Chi kan undervises i et forum som dette. Det vil være som at se Niagra Falls på et postkort, meget flot, men intet imod den ægte vare, at stå og mærke vanddampen der fugter ens tøj og hud, lyden af de enorme mængder vand der buldrer som tusinde heste i galop, skønheden i regnbuerne der dannes når sollyset rammer dampen osv.
Bortset fra at det ikke lader sig beskrive særligt godt på tekst hvordan man gør, så vil jeg da meget gerne, hvis der er interesse for det skrive om hvad Tai Chi er, fortælle om historien, den filosofiske, religiøse og praktiske baggrund for Tai Chi osv.