Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#31319 - 21/03/2004 18:39 Ondskab uden forklaring
reggae
Bruger

Reg.: 10/10/2002
Sted: Galten
Jeg har ventet på at få at vide, hvor bange jeg skal være. Var det ETA eller al-Qaeda, der stod bag? Hvis Al-Qaeda stod bag så er der grund til at tro, at terroren også kan finde til Danmark. Hvad er meningen med det hele? Hvorfor al den terror? Og nu er der også uroligheder i Kosovo? Hvad er meningen?

Hvor er Gud midt i alt dette, har jeg lyst til at vide. Hvad vil han med det? Hvorfor stopper han det ikke? Hvorfor griber han ikke ind?

Læs hele artiklen og giv din kommentar.

Ændret af reggae (22/03/2004 08:21)

Rikke Thomassen

Til toppen 
#31320 - 21/03/2004 19:13 Re: Ondskab uden forklaring [Re: reggae]
øhlenschlæger
Bruger

Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg

Jeg har ventet på at få at vide, hvor bange jeg skal være. Var det ETA eller al-Qaeda, der stod bag? Hvis Al-Qaeda stod bag så er der grund til at tro, at terroren også kan finde til Danmark. Hvad er meningen med det hele? Hvorfor al den terror? Og nu er der også uroligheder i Kosovo? Hvad er meningen?

Hvor er Gud midt i alt dette, har jeg lyst til at vide. Hvad vil han med det? Hvorfor stopper han det ikke? Hvorfor griber han ikke ind?

Læs hele artiklen og giv din kommentar.

Bare for en ordens skyld må vi vist hellere tage et link, der virker:
Læs hele artiklen

Jakob Øhlenschlæger

Til toppen 
#31321 - 21/03/2004 19:37 Re: Ondskab uden forklaring [Re: reggae]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Raggae

Linket kan ikke vises...jeg ved ikke om det kun er her.

Mht dine spørgsmål ville det jo være dejligt hvis man lige kunne finde et svar på disse ting i Bibelen, men vi kan ikke finde andet end det er profeteret at der vil komme krige . Som mange, mange mennesker før os, og med os, føler vi os fuldstændig magtesløse overfor denne rendyrkede ondskab. Og alligevel er vi priviligeret i form af at det er mange år siden krigen har vist sin ondskab på vore breddegrader. Tænk sig, for mange mennesker er det her hverdagskost - bomber og geværsalver suser lige om ørene på dem.

Men nu har ondskaben fået et nyt ansigt i hvertilfælde for os. Faren er rykket nærmere, og det i form af hurtige og pludselige angreb, der rammer hårdt. Man får den tanke at det er som ulven, der ligger på lur, mens fårene uskyldigt står og spiser....og pludselig sætter ind med et stormløb, og kaster sig blodigt over hvert og et får han kan nå.

Men selvom det er svært, tror jeg at vi i den her situation skal huske, at være kloge får, så vi ikke bliver grebet af panik, spredes for alle vinde og ligge og ryste i hver vores klippekrog. Det er nemlig ikke alle grå dyr på 4 ben, der er ulve! Og derudover har vi faktisk en fårehyrde, hvis nogen skulle have glemt dette i forbifarten.

Es. 40,11 "Som hyrden vogter han sin hjord,
han samler dem med sin arm;
han løfter lammene op i sin favn,
han leder moderfårene."

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#31322 - 29/03/2004 20:19 Re: Ondskab uden forklaring [Re: reggae]
Xenofanes
Bruger

Reg.: 20/03/2004
Hej reggae

Desværre samme sted, som da 5 millioner blev slagtet under holocaust, som da Armenerne blev udsat for folkemord, som af Tutsierne i Rvanda blev massekreret, som da de caribiske stammer blev mejet ned, som da hugenoterne i Frankrig fik seriøse problemer og en Belgisk skoleklasse d. 11.september fik en uforglemmelig oplevelse på toppen af Twin Tover i USA etc. etc. etc.

Xenofanes

Til toppen 
#31323 - 29/03/2004 20:40 Re: Ondskab uden forklaring [Re: Xenofanes]
reggae
Bruger

Reg.: 10/10/2002
Sted: Galten
Hej Xenofanes!

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tolke dit indlæg. Jeg kan kun give dig ret i, at Gud var samme sted, som han var under alle de andre uhyggelige ting, der er sket og sker. Han er over det, under det, ved siden af det - ja, alle steder. Det er stadig Gud, der hersker, men han har ikke lovet os, at der skulle blive godt her på jorden, indtil Jesus kommer igen. Men heldigvis har jeg et håb at se frem til - jeg kan glæde mig til at komme i en himmel uden ondskab.

/Rikke

Rikke Thomassen

Til toppen 
#31324 - 29/03/2004 22:06 Re: Ondskab uden forklaring [Re: reggae]
Xenofanes
Bruger

Reg.: 20/03/2004
Hej reggae

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal tolke dit indlæg

Tolk som du selv finder bedst, jeg er rimelig ny her, og bliver her måske ikke længe, idet jeg har en anden livsfillosofi end jer. Jeg har læst mange beretninger fra Auchwich, Treblika, Maidanneck, Theresienstadt og Bergen-Belsen. I disse er gentagne gange beskrevet hvorledes værdige prælater, papister og andre troende på vej ind til Zyklon-B løftede hænderne mod himmelen med et:" gud, vis din magt"

Der skete intet.

Xenofanes

Til toppen 
#31325 - 30/03/2004 09:47 Re: Ondskab uden forklaring [Re: Xenofanes]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hej alle.

Det hele grunder nok i misforståelsen om, om Gud er med eller om Gud står bag. Så vidt jeg husker har Gud ikke givet antydning af, at Han - i mangel på andet at lave - får alle disse ting til at ske. Til gengæld har Han sagt, at han er med i alle ting.

I disse er gentagne gange beskrevet hvorledes værdige prælater, papister og andre troende på vej ind til Zyklon-B løftede hænderne mod himmelen med et:" gud, vis din magt"

Der skete intet.

Og dertil også, at Gud ikke har sagt Han er et klageorgan, hvor man kan få sin vilje som den passer én bedst. Han har sagt han hører alle bønner - men ikke, at Han efterlever alle bønner. Det kan selvfølgelig være irriterende nu man er "på vej ind i Zyklon-B" men det er vel de vilkår livet bringer.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#31326 - 30/03/2004 11:07 Re: Ondskab uden forklaring [Re: Machine_A]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej med jer

Han har sagt han hører alle bønner - men ikke, at Han efterlever alle bønner. Det kan selvfølgelig være irriterende nu man er "på vej ind i Zyklon-B" men det er vel de vilkår livet bringer.

Hvor ved i fra at GUd ikke svarede på deres bønner..... (jeg ved ikke om han gjorde - jeg var der ikke) ......
Gud har lovet at høre alle vore bønner - og det gør han......
Gud svarer vel også på alle vore bønner (ja, nej, vent)

I det nævnte eksempel kunne Gud da godt have vist dem sin almagt ved fx at give dem styrke og trøst i sitationen...... fjerne deres frygt måske....

Da Jesus bad i Getsemane sendte Gud en engel for at trøste Jesus - men han efterkom ikke Jesu ønske om at blive fri for korset..... JEsus bad om at blive fri for at dø på korset, men samtidig bad han om at Guds vilje måtte ske..... Gud hørte ham og sendte en engel til hjælp
Luk 22 v42 »Fader, hvis du vil, så tag dette bæger fra mig. Dog, ske ikke min vilje, men din.« v43 Da viste en engel fra himlen sig for ham og styrkede ham.

Gud svarer ikke altid som vi tror han gør......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#31327 - 30/03/2004 11:21 Re: Ondskab uden forklaring [Re: Machine_A]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
" .... Og der skete intet. " ...

Hvor ved I fra, at intet skete?

Matt. 16,4: Jesus sagde: En ond og utro slægt kræver tegn, men den skal ikke få andet tegn end Jonastegnet.« Og han forlod dem og gik sin vej.

Når dødsdømte - eller andre døende - kalder på Gud i nødens stund, bliver de hørt og bønhørt, det er jeg sikker på. Selv om det kun sjældent er at se eller høre her fra vores begrænsede perpektiv på det jordiske tilværelsesplan.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær