Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#31284 - 20/03/2004 13:53 jesus
Anonym
Anonym

hvad er det bedste ved at tro på jesus/gud??? Hvad får man ud af at be hver dag og sådan+??

Til toppen 
#31285 - 29/03/2004 10:03 Re: jesus
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Du spør hvad der er det bedste ved at tro på Jesus. Det er et både godt og rimeligt spørgsmål, som der skal kunne gives et ordentligt svar på. Jeg foreslår at vi prøver at høre hvad Jesus selv siger om det. I Johannesevangeliet kap. 3 vers 16-18 siger Jesus:

For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn.

Det Jesus her siger er at ved at tro på ham, så frelses vi fra fortabelsen og får til gengæld evigt liv. Han siger videre at den, der tror på ham ikke skal dømmes, dvs. at han ikke skal straffes for alt det forkerte han har gjort i livet.

Det bedste ved at tro på Jesus, handler altså om hvad der skal ske med os efter døden. Jesus lader os meget tydeligt forstå, at livet efter døden fortsætter i to spor: en fortabelse, som er et liv uden Gud og alt det gode som kommer fra ham. Og et liv med Gud, som vil blive et paradis uden død, sygdom, lidelse og alt andet ondt.

Det bedste ved at tro på Jesus er altså at jeg får et evigt liv i en verden som er "himlen på jorden".

Der er mange andre gode grunde til at tro på Jesus, fx at jeg må bede ham om hans hjælp og at jeg må tro på at han har kontrol over alle timng i mit liv. Men det vigtigste er evigheden, for i forhold til den er hele livet her på jorden kun som en brøkdel af et sekund.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær