Hej Thilde
Jeg kan have det på præcis samme måde, som du beskriver det. Det kommer let til at virke meningsløst, når folk "aldrig" flytter sig.
Jeg må dog indrømme at jeg siden jeg begyndte at debattere på internettet om bl.a. emner som meningen med livet, så er min viden om mig selv, videnskab, religion, psykologi, konfliktløsning og mange mange andre emner vokset enormt.
Dette skyldes at der sidder nogle frygteligt kloge hoveder rundt omkring i verden og er en del bedre indenfor deres fag end jeg er og for at kunne udfordre deres viden bliver man nødt til at være temmelig skarp.
Oven i det vidensmæssige, så synes jeg også at min fortsatte deltagelse i debatter over nettet har skærpet min evne til at formulere mig skriftligt. Jeg er omend det kan lyde usandsynligt (set i lyset af længden på mine indlæg

) faktisk blevet en del bedre til at fatte mig i korthed.
Jeg finder at jeg uanset om jeg bliver træt af at pløje andres stenhårde hjerne- og hjertemuld, at jeg igen og igen kommer tilbage og finder nye sider af migselv i debatten, så selvom det til tider kan se sort ud, så opgiver jeg, ligesom dig ikke mere end en uges tid ad gangen