Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#30935 - 11/03/2004 22:03 Hvad skal vi med Café Thomas?
Thilde
Bruger

Reg.: 23/01/2004
Hej!

Ved det er en drastisk overskrift, men noget skal der vel til for at få folk til at kikke

Men alligevel, så slår det mig ind i mellem når jeg læser indlæggene og følger med i debatterne, at hvad nytte er det egentlig til?
Der bliver diskuteret frem og tilbage om alverdens ting og sager, men hvorfor? Det virker alligevel sjældent som om, der er nogen som er spor interesseret i at skifte standpunkt! Hvorfor så diskutere? Hvorfor så lufte sine holdninger? Det ender så tit med, at "det her tror jeg på" og "jeg tror istedet på det her", og så kan man ikke komme videre! Hvorfor så overhovedet begynde!!!!! Jeg forstår det ikke!

Hjælp mig! Forklar mig det!

- Thilde

Herren velsigne dig og forbavse dig!

Til toppen 
#30936 - 11/03/2004 22:29 Re: Hvad skal vi med Café Thomas? [Re: Thilde]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning

- Thilde

--------------------

Ja, må Herren gøre det

Du må huske på at at ændre folks meninger er noget Gud tager sig god tid til, det tager virkelig meget lang tid, så hav tålmodighed og tag selv ved lære af hvad andre skriver og gennemlæs det du selv skriver igen, og spørg "Er dette rigtigt Gud?"

Ole

Til toppen 
#30937 - 11/03/2004 22:42 Re: Hvad skal vi med Café Thomas? [Re: Ole Madsen]
Thilde
Bruger

Reg.: 23/01/2004
Hej Ole

Tjaeh, det kan godt være, at jeg er for utålmodig, men jeg bliver bare så frustreret af det, at jeg ind i mellem må tage mig en uges pause, og så er det lidt hårdt at skulle sætte sig ind i alt, hvad der er sket herinde imens!
Jeg vil jo så nødig gå glip af noget!

Guds fred!

- Thilde

Til toppen 
#30938 - 12/03/2004 08:31 Re: Hvad skal vi med Café Thomas? [Re: Thilde]
loewendahl
Bruger

Reg.: 31/12/2003
Sted: Randbøl Hede
Hej Thilde!

Ja, hvorfor egentlig???

Som udgangspunkt tror jeg, det er sundt at snakke/diskutere med andre end de, man normalt er enige med.

Personligt er det udviklende at skulle sætte ord på MIN holdning og tro. Ikke bare i de kendte "kristne fraser", vi alle er vandt til. Men også gøre det rimeligt forståeligt overfor de, der ikke er vandt til at sætte deres ben i missionshuse og kirker.

Samtidig har vi en kæmpe chance for at pege på Jesus. Den chance skal vi bruge.

Men jeg er godt klar over, at alle disse muligheder og chancer kan drukne i diskusioner.
Jeg tror du er inde på noget meget vigtigt her.
Vi kunne jo spørge os selv: "Er det altid for enhver pris målet, at skulle blive enige?? Er det også altid målet, at skulle "vinde".
For du har ret, der er rigtigt mange ting vi mennesker ikke KAN blive enige om.

Jeg tror det var IM´s tidligere formand Bartholdy, der engang sagde: "Lad os være enige om at være uenige".
Det synes jeg var utrolig klogt sagt.

Du siger det tit ender med, at vi står lidt i hver vores "skyttegrav" og ikke er kommet e´t skridt videre.
Ja, det kan godt forekomme.
Men jeg synes nu tit, at jeg personligt bliver rykket lidt hist og her.
Synes tit, at der er noget som taler til mig. Noget som får mig til at tænke...... "Hvorfor er det nu jeg tror det jeg gør?".

Så hvis vi i respekt for hinanden og hinandens holdninger, kan udveksle meninger og holdninger, så synes jeg det er en rigtig god ting med Cafe´Thomas.

Kan du hygge dig
Løwendahl

"Jesus vandt og jeg har vúndet"!

Til toppen 
#30939 - 12/03/2004 08:32 Re: Hvad skal vi med Café Thomas? [Re: Thilde]
Anonym
Anonym

Hej Thilde

Jeg kan have det på præcis samme måde, som du beskriver det. Det kommer let til at virke meningsløst, når folk "aldrig" flytter sig.

Jeg må dog indrømme at jeg siden jeg begyndte at debattere på internettet om bl.a. emner som meningen med livet, så er min viden om mig selv, videnskab, religion, psykologi, konfliktløsning og mange mange andre emner vokset enormt.

Dette skyldes at der sidder nogle frygteligt kloge hoveder rundt omkring i verden og er en del bedre indenfor deres fag end jeg er og for at kunne udfordre deres viden bliver man nødt til at være temmelig skarp.

Oven i det vidensmæssige, så synes jeg også at min fortsatte deltagelse i debatter over nettet har skærpet min evne til at formulere mig skriftligt. Jeg er omend det kan lyde usandsynligt (set i lyset af længden på mine indlæg ) faktisk blevet en del bedre til at fatte mig i korthed.

Jeg finder at jeg uanset om jeg bliver træt af at pløje andres stenhårde hjerne- og hjertemuld, at jeg igen og igen kommer tilbage og finder nye sider af migselv i debatten, så selvom det til tider kan se sort ud, så opgiver jeg, ligesom dig ikke mere end en uges tid ad gangen

Til toppen 
#30940 - 13/03/2004 00:45 Re: Hvad skal vi med Café Thomas? [Re: Thilde]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Jeg kan bruge Café Thomas til at se hvad andre kristne mener om forskellige ting, og se deres argumenter.

Jeg går på gaden til evangelisation en gang imellem, og på Café Thomas har jeg fundet idéer til svar man kan bruge på spørgsmål, jeg ikke lige selv havde tænkt over man kunne blive stillet.

Nogen gange spekulerer jeg over en ting i forbindelse med min tro. Jeg går som regel først til mine venner med det, men Café Thomas kan også bruges, og der får man svar fra folk man nok ikke ville have spurgt, og mine venner er nok lidt mere ens end personerne herinde.

Har vi talt om en ting i Bibelstudie, eller har jeg bare generelt arbejdet med en ting i Bibelen, kan jeg også hjælpe med svar. For der er mange der virker forvirrede herinde, og det er ikke for at gøre nar, det er flot og godt at I bringer det frem, jeg bliver også selv forvirret over ting. Men jeg tror da vi som kristne er sat her til bl.a. at styrke hinanden i troen, og det er også en måde.

Og så kommer der nogen gange nye vinkler på kristne emner, som jeg aldrig havde tænkt over før.

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær