Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#3084 - 10/04/2002 11:33 Spørgsmål til Andreas
Andreas19
Bruger

Reg.: 21/02/2002
Sted: Grenå
Hej Andreas.
Lige et lille spørgsmål til dig som jeg aldeles ikke forventer udvikler sig til en debat, selvom den ganske vel kunne det.

Jeg har kopieret nedenstående fra din præsentation af dig selv:

>>Jeg er en kristen amatør med interesse i at lære om og diskutere mange emner. Min grundindstilling er, at Guds to bøger - Bibelen og Naturen - er skrevet af samme forfatter, og at de, hvis tolket korrekt, altid vil støtte og komplementere hinanden.<<

Hvordan kommer du frem til at naturen kan komplementere Bibelen?
Hvor ens instinkter siger ( hvis sulten nok ) at man skal slå et evt. andet menneske ihjel for at få mad påpeger B. jo det modsatte; nemlig at man dels ikke må slå andre ihjel men den går såvel også direkte imod naturloven ved at påstå at vi alle er lige. Set i forhold til naturloven må en stærk mand være den svage overlegen da denne har muligheden for at tage den svages liv. Hvorfor skulle den svage være lige så 'god' som den stærke da? Ligger der mon lidt jantelov i den fortolkning du giver udtryk for når du siger at "... altid vil støtte hinanden."?

Du må forresten undskylde at jeg har brugt dit navn i titlen, men jeg synes at dette var den mest dækkende titel da spørgsmålet er stilet direkte til dig.

En anden ting: Jeg mener at du har sagt til en eller anden ( kan ikke lige huske til hvem ), at vedkommende ikke var på samme niveau, rent argumenterisk set i spørgsmål omhandlende Gud. ( Måske tager jeg fejl - i så fald må du undskylde ).
Hvordan kan en biologistuderende være klogere på Gudsbegrebet end andre? Du kan vel have en større indsigt i biologiske og kemiske processer men direkte at sige at du er mere vidende om Gud er jeg ikke enig med dig i.