Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#3071 - 07/04/2002 14:52 Være vejviser for andre
jfreak
Bruger

Reg.: 06/04/2002
Sted: Danmark
Hej!

Er der nogen der vil hjælpe mig med hvordan man kan være "vejviser" for andre mennesker, som ikke tror på gud? Altså at lede dem til den kristne tro..

Hilsen Jfreak

Jesus ER vejen, sandheden og livet!

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#3072 - 07/04/2002 14:54 Re: Være vejviser for andre [Re: jfreak]
Andreas19
Bruger

Reg.: 21/02/2002
Sted: Grenå
Hvad med bare at opfordre dem til at læse Bibelen? Så kan de jo selv træffe deres valg.

http://www.filosofisk.dk Et samlingssted for filosofisk og religiøst interesserede.

Til toppen 
#3073 - 07/04/2002 15:26 Re: Være vejviser for andre [Re: jfreak]
Jesper B
Bruger

Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
Hvad med at bare opgive at være en vejviser og i stedet være en efterfølger af Jesus, så kommer det andet nok helt af sig selv.

J.

F.eks kunne du starte med at gøre som Jesus gjorde! Gå til de fester du bliver inviteret til. Få en øl og så sætte dig stille og roligt ned og lytte til de personlige historier folk "ude i verden" har.

Til toppen 
#3074 - 07/04/2002 15:26 Re: Være vejviser for andre [Re: Andreas19]
Anonym
Anonym

Eller gøre som de muslimer jeg kender, svare når der bliver spurgt. Og gøre en interreseret i at spørge ved at leve det de siger ud i livet 100%.

Til toppen 
#3075 - 08/04/2002 06:25 Re: Være vejviser for andre [Re: jfreak]
Jonna i Mariage
Bruger

Reg.: 21/01/2002
Sted: Nu: Mariager! Rosernes by
Dejlig du er bevidst om netop det !
Jeg har selv oplevet at jeg er blevet gladere og mere bevidst om mit liv efter jeg er blevet personligt kristen.
Alene det gør, at jeg åbenbart udstråler "et eller andet" som bevirker at nogle andre nysgerrigt spørger hvad der er sket ?
Så ligger det jo lige for, frit fra leveren at fortælle jeg er blevet kristen, og nogle eksempler på hvordan jeg oplever det nye liv jeg har fået. Herefter ikke mere. Men de der er interesserede kommer igen og spørger senere om andre ting - og så kører det jo.

Endvidere oplever jeg at jeg er blevet mere bevidst om mine medmennesker, og gør mange små ting for at hjælpe - med et smil. Det gør godt for de andre - og jeg får selv mere energi af at gøre andre glade.

Et godt forslag i alle situationer hvor man er i tvivl om: hvad nu ? Spørge sig selv:"Hvad ville Jesus gøre lige nu ?".
Og ja - så ligger det lige for, når man gennem Bibelen lærer Jesus at kende !

Spred smil - en meget positiv virus!

Til toppen 
#3076 - 08/04/2002 11:03 Re: Være vejviser for andre [Re: jfreak]
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand
Først og fremmest så bliv ven med dem.

For ikke særlig lang tid siden læste jeg bogen "Smittende Tro" af Bill Hybels og Mark Mittelberg, som kan købes hos Dansk Luthersk Forlag. Det er en bog, der i korte træk fortæller, hvordan du kan leve som en smittende kristen, og det er vel det, du i bund og grund spørger om.

Et godt citat fra bogen er, at enhver form for evangelisation starter med en grilfest. Det er lidt i samme stil med det, som Jesber B. var inde på lidt tidligere i denne tråd.

Mit bedste råd: Brug tid sammen med dine venner, og lad være med at presse noget ned over hovedet på dem. Opdager de, at du har en reel interesse i dem, så vil de blive nysgerrige. Det har jeg oplevet masser af gange.

Med venlig hilsen

Kristian Rasmussen
admin

Til toppen 
#3077 - 09/04/2002 10:46 Re: Være vejviser for andre
Nardus
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 17/08/2001
Sted: Brabrand

Eller gøre som de muslimer jeg kender, svare når der bliver spurgt.

Det er der altså også mange kristne, der gør!

Og gøre en interreseret i at spørge ved at leve det de siger ud i livet 100%

Nu ved jeg ikke, hvem du kender, men nogle af de muslimer, som jeg kender, lever absolut ikke 100% efter Islam.

Tror du ikke, at der findes personer, der kalder sig kristne eller muslimer, som ikke lever efter deres tro, for troen er blevet en tradition? Præcis som vi ser det er sket her i Danmark!

Med venlig hilsen

Kristian Rasmussen
admin

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær