Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#30685 - 05/03/2004 18:04 Hvad skal jeg gøre?
Anonym
Anonym

kære Jesusnet...
Jeg vil høre om I kan hjælpe mig!!!
Jeg er en pige som går på en kristen efterskole, men jeg har desværre ikke fundet troen på Gud.
Jeg har både en mor og en far, min far er ikke kristen, men min mor opvoksede mig i den kristne tro da jeg var helt lille, men min mor og far blev skilt for 10 år siden og har ikke set min mor siden dengang. Efter at jeg har oplevet nogle meget grimme ting i mit liv, så er jeg begyndt at sige til mig selv at det ikke kan passe at Gud virkelig findes... men alle hernede siger jo at han gør.
Når jeg har været kristen en gang, kan jeg så godt blive det igen? Og hvis ja - hvordan bli´r jeg det så?
Håber virkelig at I kan hjælpe mig, for det er ikke til at holde det ud mere.
Håber på et svar!!!
På forhånd tak....
KH. En der ikke kan finde troen selv!

Til toppen 
#30686 - 11/03/2004 13:29 At tro er at bede
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Jeg kan godt forstå at du kan få den tanke at Gud vist slet ikke findes. Der er mange situationer i livet hvor Gud virker rigtig langt væk og virker meget uinteresseret i mit liv. Hvis jeg skal bygge min tro på hvor meget jeg oplever Guds nærhed, så er jeg bange for at min tro ville være meget meget lille. Men heldigvis er jeg ikke henvist til at skulle bygge på hvad jeg oplever og erfarer. Gud har nemlig givet mig sit ord og han har sendt Jesus for at vise at selvom han er skjult for os, så elsker han os alligevel og han vil os virkelig det bedste - uanset hvad der sker os. Det må jeg tro på og det vil jeg også gerne at du vil tro.

Du spørger om du kan blive kristen igen. Ja, så afgjort. Det kan du. Og noget tyder på at du er meget tættere på end du selv aner. Troen skal du nemlig ikke lede efter, den er lige dér hvor du begynder at bede til Jesus og fortæller ham at du er fortabt menneske, som har brug for hans tilgivelse og hjælp. Når du gør det, så er du begyndt at tro! Og næste skridt er at du stoler på at Jesus hører din bøn og faktisk giver dig sin tilgivelse og sin hjælp.

Vi skal snart fejre påske. I påsken gennemgik Jesus en voldsom lidelse og døde for de synder, fejl og onde ting som vi har i vores liv. På korset bar Jesus alle vores elendigheder - også dine - og han tog dem med sig i døden. Det er grunden til at du og jeg kan blive frie. I det øjeblik du ser at det var dine synder Jesus døde for, så har du taget det vigtigste skridt ind i troen og har blot tilbage at sige ham tak for alt det han har gjort for dig. Det er tro!

Den kristne tro er ikke noget stort og flot, men faktisk en meget simpel og ydmyg ting. Troen begynder der hvor vi føler os magtesløse og hjælpeløse og den fortsætter ind i bønnen til Jesus og takken for, at alt det han har gjort, det gælder også mig. Og herfra kan du starte på et nyt liv, hvor du med frimodighed kan kalde dig kristen og leve dit liv sådan som Jesus har vist det for os.

Må Gud velsigne dig til at tage dette skridt.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær