Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#30642 - 01/03/2004 17:35 den rette partner
Anonym
Anonym

Hvordan finder jeg ud af at Gud virkelig ønsker at jeg gifter mig med min forlovede og at han er den rette for mig? Hvordan kan jeg stole på at vi passer sammen?

Til toppen 
#30643 - 11/03/2004 13:26 Giv kærligheden chancen!
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej

Det spørgsmål du stiller er vist noget der rumsterer i rigtig mange mennesker: Hvordan finder jeg den rette for mig? Jeg har tidligere svaret på et lignende spørgsmål, der lød: "Er der en partner til alle?". Du kan læse mit svar her.

Som jeg har svaret før, så gælder det også for dig: Du må selv tage ansvaret for dine valg, også når det gælder en livsledsager. Jeg tror ikke at Gud sidder med en liste over hvem der passer sammen med hvem. Gud er selv kærlighed og ligesom hans kærlighed ikke tvinger andre end ham selv, sådan er vores kærlighed på samme måde. Kærligheden handler om at forpligte sig til at være her for et andet menneske!

Derfor handler kærligheden faktisk heller ikke om at "passe sammen". Den handler om at "ville sammen". Når vi VIL hinanden, så sker der naturligt en "tilpasning" imellem. Ikke fordi vi på forhånd er skabt til hinanden, men fordi kærligheden langs afsted skaber os for hinanden. To mennesker, der virkeligt elsker hinanden, kan ikke undgå at komme til at passe sammen. At påstå at vores kærlighed ikke holdt fordi vi ikke passede sammen, er noget sentimentalt og ynkeligt sludder. Hvis ikke vi passer sammen, så er det fordi vi i bund og grund ikke elsker hinanden med en ægte kærlighed. Så er det i bedste fald bare en flygtig forelskelse som man aldrig kan bygge noget varigt forhold på.

Derfor er mit svar til dig: Hvis du og din forlovede elsker hinanden med en kærlighed, der bare vil hinanden uden forbehold, ja så er det afgjort Guds vilje at I gifter jer og holder sammen. Men husk at kærligheden skal næres og plejes - hele tiden. Den kommer ikke af sig selv, men den forsvinder desværre af sig selv. Og har I ladet kærligheden flyde ud i sandet, så får I hurtigt den følelse, at vi ikke længere passer sammen - eller som man siger det i dag: at I er vokset fra hinanden. (Ingen vokser fra hinanden hvis kærligheden holdes i live!)

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær