Hej Asbjørn
En lille kommentar over det du skrev.
--------------------------------------------------------------------------
Nu ikke så negativ - du tolker mit indlæg på værst mulige måde.
--------------------------------------------------------------------------
Det er svært at være positiv over en afstemmning der bygger på fordomme, snæversynhed og mangel på viden.
Jeg vil forklare hvorfor jeg har den holdning.
--------------------------------------------------------------------------------
Med "vores holdning" mener jeg vi danskeres holdning.
--------------------------------------------------------------------------------
Har alle dansker have samme holdning, eller som du selv siger, en af de tre tendenser? Tilhører alle dansker samme religion?
Undskyld jeg spørger. Er det kun dansker der må svare? Er det kun danskernes holdninger du er interesseret i? Er der andre krav? Skal man være døbt i folkekirken? Betale kirkeskat?
Jeg er ikke dansker. Jeg troede ikke nationalitet havde noget med religion at gøre.
- det var lissom ik lige det jeg skrev, joppe!
Nej. Hvis du læser indlægget igen så vil du måske finde et spørgsmålstegn i slutet af sætningen. Det betyder at jeg stiller et spørgsmål. Jeg konstaterer intet i den sætning. Jeg fortolker din udtalelse og spørger dig om min fortolkning er rigtig. Hvis du er uenig må du gerne forklare hvad du mener.
jamen, så ved vi da hvad du mener :-)
Hvad mener du Asbjørn? Mener du ikke at muslimerne tilbeder samme gud som de kristne?
I Koranen taler Abraham om Allah:
"Jeg har sandelig vendt mit ansigt i al oprigtighed til Ham, som har skabt himlene og jorden, og jeg er ikke en af afgudsdyrkerne." (6:76-78).
Muslimerne tror at Jesus var Allahs profet. I mine øjne er der ikke noget tvivl om at den kristne og den muslimske Gud er den samme.
Måske har Asbjørn nogle ting der kan modbevise mit påstand.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lad mig lige benytte lejligheden til at gøre opmærksom på en ny artikel: Hvad tror kristne og muslimer?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, det er en god artikel. Desværre fortæller den ikke ret meget om gudsbegrepet i Islam som vi netop er igang med at diskutere. Jeg vil anbefalde at du læser noget af det der står på
http://www.islam.dk/
mvh
joppe