Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#30438 - 26/02/2004 06:57 Kinder/piger og deres udsmøkning af kroppen
Sara_M
Bruger

Reg.: 08/02/2004
jeg har ofte hørt nogen af minne venner snakke om at i biblen står der noget om at kvinder ikke må have sminke og smykker også sådan nget ligende, men ha aldrig kunne finde noget om det, men det kan være i kan hjælpe mig. Er det rigtigt at der står noget et setd i biblen om hvordan en kvinde skal se ud altså med sminke hul i ørene osv.

Hilsen Sara

Til toppen 
#30439 - 26/02/2004 08:02 Re: Kinder/piger og deres udsmøkning af kroppen [Re: Sara_M]
Anonym
Anonym

Hej Sara

Jeg ved ikke om der er andre steder i bibelen der nævner det, men jeg kan huske én passage hvor kvinders påklædning er nævnt.

1 Timotheus 2:9-10
"Det samme skal kvinderne gøre, værdigt klædte med ærbarhed, så de ikke smykker sig med håropsætning, guld eller perler eller kostbar dragt, med med gode gerninger, som det sømmer sig for kvinder, der vedkender sig gudsfrygt."

Nogle mener at det var Paulus der skrev Timotheus 1-2 og Titus, men der delte meninger om dette.

Uanset hvem forfatteren var, så skriver han om hvordan en kirke skal holdes og hvordan folk skal gebærde sig når de forsamles.

Personligt synes jeg at det virker som en specifik henvendelse til en bestemt gruppe mennesker, der har nogle specifikke problemer at håndtere.

Hvis formålet med at komme i kirke er at give Gud ære og prise Hans navn, så kan det let tage opmærksomheden fra det vigtige, hvis alle kvinder (og mænd for den sags skyld) vimser rundt med store smykker, blafrende tørklæder, push-up bh'er og andet godt. Man kan også siger at det ydre reflektere det indre og som Jesus siger på et tidspunkt, så kan man ikke tjene to herrer på samme tid, så hvis det ydre oser af penge og blær, så kan det let antyde at ens opmærksomhed er mere rettet mod mammon end mod Gud.

Jesus snakker også om at man ikke skal søge menneskers anerkendelse, men kun Guds anerkendelse og respekt, så når man render rundt med Armani jakkesættet, Rolex uret og Mercedes Benz'en, så kan det let virke, som om ens klædedragt er mere møntet mod at imponere og tilfredsstille mennesker end Gud og det kan vi jo ikke ha' vel? .

Mennesket er ifølge kristendommen ret nemt at lede væk fra den rette vej og hvis der er noget der kan få sindene i kog og jalousien til at blusse op så er det materiel velstand. Hvis alle folk i kirken klædte sig ydmygt og gudfrygtigt ville fokus ikke være på det, men på Jesus og det er vel som kristen det vigtigste.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær