Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#30000 - 28/02/2004 23:21 Re: problemer med global flod [Re: Esmaralda]
Carlo
Bruger

Reg.: 29/04/2002
Sted: Hvidovre
Hej Esmarelda

Det med at Ole siger at man ikke skal anstrenge sig, tager jeg til mig, som en helgardering til og i det hinsidige:-)

.......men til sagen..................

..... den ikke-kristne har aldrig oplevet det og kan derfor ikke tage det til sig......

Det kan en ikke-kristen måske godt. Jeg har selv gravet ud til Byldrup-Bov plejehjem. Det var vist i 1974 - 75. Ihvertfald var det rekordvarmt sommeren efter, da vi lavede belægning nede i gården. Det var nærmest helvede, men det troede jeg ikke på, da jeg var jehovavidne der ikke tror på helvede, så vi knoklede bare løs.

Men vi fandt ikke noget i udgravningen der kunne minde om en syndflod.

Eller var det i Store Jyndevad vi gravede? Jeg kan ikke huske det. Det lå i den sydlige udkant.

Militant forkyndende og missionerende ateist.

Til toppen 
#30001 - 28/02/2004 23:51 Re: problemer med global flod [Re: Carlo]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Carlo

Det kan en ikke-kristen måske godt.

Hvad kan en ikke-kristen godt ? Jeg er ikke helt med

Måske har ikke-kristne oplevet at Gud har vist sig på den ene eller anden måde..... men hvis de havde taget det til sig må de vel være blevet kristne.....

Jeg tror ikke man kan tage noget af kristendommen til sig uden at det sker ved hjælp af Helligånden....... Han kan godt arbejde i ens indre uden at man opdager han er der... så man tror det er ens egen viden eller indsigt som pludselig viser vejen frem.....

Jeg har selv gravet ud til Byldrup-Bov plejehjem. Det var vist i 1974 - 75.

UHA - det er længe siden
Jeg var kun delvist født dengang..... jeg blev nemlig født nytårsaften 1974-75 (nåede ud inden midnat )

Ihvertfald var det rekordvarmt sommeren efter, da vi lavede belægning nede i gården. Det var nærmest helvede, men det troede jeg ikke på, da jeg var jehovavidne der ikke tror på helvede, så vi knoklede bare løs.

Har du været JV´er ...... det anede jeg ikke...... hvornår stoppede du med det??? og hvorfor ?..... (undskyld hvis jeg bliver for personlig nu - du behøver ikke at svare).....

Eller var det i Store Jyndevad vi gravede? Jeg kan ikke huske det. Det lå i den sydlige udkant.

det kan næsten komme ud på et

Men vi fandt ikke noget i udgravningen der kunne minde om en syndflod.

Nej - jeg er godt klar over at "man" ikke har fundet tydelige tegn på en syndflod..... vel hverkel global eller lokal i den størrelsorden (?) .......
Grunden til at jeg tror på at syndfloden har været der er at jeg tror på Bibelen

Så spørgsmålet er egentlig ikke om syndfloden eller ej..... det er mere Bibelen eller ej.....

Hvorfor tror jeg så på Bibelen?????? Tja.... ved godt at min forklaring kan lyde helt hen i skoven...... men...... Helligånden har vist mig at Jesus er JEsus - Guds Søn....... Og Jesus sagde at GT var Guds ord..... Jesus henviste til GT og han såede ingen tvivl om at GT var troværdigt.......
I Matt 10 vers - hmm .... vist det hele tror jeg..... siger Jesus om de tolv at dem der hører dem (de tolv) hører Jesus..... De får mandat til at tale på vejne af Jesus - ligesom profeterne havde mandat til at tale på vejne af Gud.....
    v40 Den, der tager imod jer, tager imod mig, og den, der tager imod mig, tager imod ham, som har udsendt mig.

Jesus sagde at det at høre tolv apostle var som at høre Jesus og dermed Gud..... Så igen - fordi jeg tror på Jesus og hans ord tror jeg også på apostlenes ord.... brevene og evangelierne.....

Kan man så tro på at Jesus har sagt det der påstås han har sagt i evangelierne???
Jeg kan ikke bevise det - men evangelierne er noget at det mest troværdige skriftlige materiale der er fra den tid...... Det bliver bla uddybet i den bog jeg efter hånden har belemret jeg med nogle gange (Breve fra en skeptiker)......
Dr. Gregory Boyd forklarer at man stiller historiske (alle slags) dukomenter på mod 5 interne kriterier og 4 eksterne kriterier..... når man gør det med evangelierne finder man at de til fulde lever op til alle punkterne - og dermed er meget troværdige som historiske kilder.....

Jeg tror på Jesus - og dermed på Bibelen - dermed også på syndfloden......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær