Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#29680 - 11/02/2004 12:40 jeg forstår ikke
Anonym
Anonym

hejsa.... puhh et spørsmål kan ikke hjæpe mig der er mange kan jeg love jer... men jeg er et fornoftig menneske derfor stiller jeg måske kune et par stykker!!!!!!

for det første et lille let et tror jeg da.. hvorfor kan kristne og johovasvidner ikke sammen, jeg har endnu ikke set hvordan de har sat sag ned sammen og snakkede stille om tingende (det er trosalt samme gud, bare ved et andet anvn) Han tog en anden mands kvinde og gjore hende gravid men ægtede hende ikke???

Er nyskerrighed en synd????

hvorfor er de tid bud kommet, når vor egen kære gud overtræder dem (og så endna som den første)

hvorfor siges det at vi nedstammer fra adam og eva nå vi oprinlig nedstammer fra noa og hans familie?

ja det var bare de første

Til toppen 
#29681 - 19/02/2004 23:17 Re: jeg forstår ikke
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Hej og tak for dine spørgsmål.

Først skal jeg lige gøre dig opmærksom på at denne brevkasse først og fremmest er til tanker og spørgsmål om personlige vanskeligheder i troen på Gud. Alm. mere konkrete spørgsmål kan du ofte finde svar på under Hvad siger Bibelen? hvor du også kan stille nogle af de spørgsmål, som vi endnu ikke har svaret på. Derfor svarer jeg også kun ganske kort på noget af det du spørger om her.

Du undrer dig over at kristne og Jehovas Vidner ikke kan sammen. Jeg ved ikke helt hvad du mener med dette, men det er helt rigtigt at vi ikke anerkender Jehovas Vidners tro og heller ikke regner JV for en kristen kirke. Det skyldes at JV forkaster flere af de helt grundlæggende kristne dogmer, fx at Jesus er Guds søn, at Gud viser sig i tre personer og at der findes en evig fortabelse. Disse bibelske grundsandheder er fælles for alle kristne kirker og her sætter JV sig selv uden for dette selskab. Vil du vide mere om vores forhold til JB kan du finde nogle artikler her

Så spørger du om nysgerrighed en synd. Til det kan jeg kun svare et enkelt nej. Hvorfor skulle det dog være det?

Du mener at Gud overtræder de ti bud. Det er lidt svært for mig at vide hvad du præcist mener med dette, men jeg kan da give dig ret i at Gud ikke selv er bundet af de bud han har givet til os mennesker. De 10 bud gælder på jorden - ikke i himlen. Iøvrigt kan jeg kun komme i tanke om et enkelt bud, hvor man på en måde kan tale om at Gud "overtræder" sine egne bud. Det er budet om at vi ikke må slå ihjel. Men da Gud selv har givet os livet, har han også ret til at selv at tage det igen. Så enkelt er det.

Og så spørger du: Hvorfor siges det at vi nedstammer fra Edam og Eva når vi oprindelig nedstammer fra noa og hans familie? Tja - begge dele er jo rigtig. Menneske-slægten begyndte med Adam og Eva og på et tidspunkt begyndet det ligesom forfra med Noa. Derfor er der ingen modsætninger mellem at tale om både Adam og Eva samt Noa og hans familie, som dem vi nedstammer fra.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær