Jeg er sikker på at du kan regne med Guds tilgivelse selvom du ikke kan fortælle din kone om hvad du har gjort. Vi kan ofte stå med synder og overtrædelser som kun vil gøre endnu mere skade hvis vi indvier flere mennesker i det vi har gjort.
Men i din situation tror jeg alligevel ikke det vil være godt at holde din kone udenfor. Ret beset er det også hende du har syndet imod og selvom det her og nu er svært og kan synes helt umuligt for dig, så tror jeg at det på længere sigt vil blive endnu sværere for dig og for jeres ægteskab, hvis du ikke fortæller hende det. Kærlighed handler også om åbenhed og sandhed og kan ikke trives sammen med løgn og fortielser.
Hvis du virkelig fortryder det du har gjort og virkelig elsker din kone som du skal, så kan din utroskab ikke undgå at præge dig og jeres indbyrdes forhold. Derfor, hvis du skal kunne se dig selv i øjnene, så må du også have din kones tilgivelse. Hun vil sandsynligvis alligevel opdage at der er noget galt - før eller siden.
Jeg ved at det er hårdt, men ægte kærlighed er langmodig og mild og kan tilgive de værste synder. Det gælder også utroskab som oprigtigt fortrydes.
Jeg kan ikke og vil ikke afgøre hvad du skal gøre, men det er mit råd til dig at bede din kone om tilgivelse. Jeg tror det i længden vil være bedre for jeres ægteskab end hvis du holder det for dig selv. Men afgørelsen er din egen og som nævnt kan du regne med Guds tilgivelse, som er helt betingelsesløs, så længe vi er oprigtige i erkendelsen af vores synd.
venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)