Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#29391 - 08/02/2004 01:24 "om igen"
tina1972
Bruger

Reg.: 08/02/2004
Sted: Esbjerg
Hej!
Jeg fik en lys indskydelse her til aften, eller var det Guds Åbenbaring. Jeg har længe levet i mørke, alkoholproblemmer,angst,vrede,depression, som jeg stadig døjer med :(. Men jeg må fortælle at jeg blev "grebet" af en umodstålig trang til at surfe ind på en kristen hjemmeside JesusNet.dk :cool: Har også haft bibelen nede fra hylden. Den har ellers stået deroppe i meeeeegggget lang tid. Nu kræver det nok styrke,vilje og gåpå mod for at gå videre med Gud. Men jeg efterlyser noget suport :forvirret:

Til toppen 
#29392 - 08/02/2004 22:57 Re: "om igen" [Re: tina1972]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Tina

Allerførst vil jeg da lige sige velkommen her på debatten :)

Hvor er det dejligt at høre at du pludselig fik lyst til at besøge en kristen net-side - og ikke mindst dejligt at høre at du ikke modstod denne indskydelse - men rent faktisk havnede her :D

Jeg tror det er Helligånden der har givet dig tilskyndelsen til at opsøge kristendom både ved at læse Bibelen og ved at komme her.

Der står i Fil 1v6 at "[farve:green]han, som har begyndt sin gode gerning i jer, vil fuldføre den indtil Kristi Jesu dag.[/farve]" Jeg synes det er en dejlig trøst at vide at Gud selv vil fortsætte med at tilskynde og drage os alle sammen tættere til ham. Vi skal bare undlade at sige nej til disse tanker om at læse i Bibelen eller søge kristens selskab ol..... bede ikke mindst......

[citat] Nu kræver det nok styrke,vilje og gåpå mod for at gå videre med Gud. [/citat]

Både og - Gud vil kæmpe med dig og for dig. Jesus har vundet kampEN og dermed frelsen. Men jeg tror da at du (ud fra hvad du selv skriver) vil få kampe med både alkohol og depresioner og de ting - men du kæmper ikke alene - Gud er med til verdens ende......

Kender du nogle kristne som du kan bede om at bede for dig? Det er både en psykisk og åndelig trøst at vide at der er mennesker som hver dag går i forbøn for "lille mig".......

Jeg vil gerne bede for dig - og jeg ønsker dig et godt og rigt velsignet liv med Gud.

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#29393 - 10/02/2004 03:18 Re: "om igen" [Re: Esmaralda]
tina1972
Bruger

Hej Esmaralda

1000 gange tak for dit svar. Jeg er meget taknemelig for dit svar. Men jeg er også meget imødekommen for Guds tilgivelse og fred. For jeg har her ide sidste par dage følt/mærket/fornemmet..ja jeg ved ik rigtig hvad jeg skal sige, men jeg tror simpelthen at Gud/Jesus har været mig nær :D
Jeg er ik med i nogen kristen sammenhæng.....endu. Men jeg kom i den katolske kirke for nogle år siden. Jeg vil begynde at komme til skriftemål og messe igen samt bede rosenkransen. Dejligt at høre at du vil gå i forbøn for mig :)Jeg vil gøre det samme.

Ha det got. God Blezz :D

Venlig hilsen Tina

Til toppen 
#29394 - 11/02/2004 12:58 Re: "om igen" [Re: tina1972]
loewendahl
Bruger

Reg.: 31/12/2003
Sted: Randbøl Hede
Hej Tina!

Hvor er det dejligt, at du ønsker Jesus i dit liv. :D
Det er en rigtig god ide at komme i et kristent fællesskab.
Selvom vi aldrig er alene, for Jesus følger os altid. Så er det godt at have nogen at snakke med om troen. Nogen at bede sammen med. Og nogen der går i forbøn for dig.

Held og lykke med dit nye liv med Jesus.
Jeg ønsker dig af hele mit hjerte, Guds velsignelse over dit liv.

Kan du hygge dig!

Kærligst Løwendahl

"Jesus vandt og jeg har vúndet"!

Til toppen 
#29395 - 13/02/2004 02:29 Re: "om igen" [Re: loewendahl]
tina1972
Bruger

idag har det ikke været i Guds navn..............jeg røg på druk med dertil hørende øl og vodka blandet med sodavand :(
Mit alkoholforhold er ik som burde være......forstås :forvirret:
men jeg VIL/KAN jesus in d i mit liv.........nu og for al tid :D

Til toppen 
#29396 - 13/02/2004 09:16 Re: "om igen" [Re: tina1972]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Tina!

Mit forslag er, at alle som læser dette her, lige folder hænderne og beder en bøn for, at du, Tina, må blive befriet lysten til at drikke for meget sprut.

Der er hjælp at få, for Jesus siger jo:

"Den, der kommer til mig, vil jeg aldrig vise bort!"

Du får også her et vers fra 1. Petersbrev 5-7:

"Ydmyg jer derfor under Guds stærke hånd, så vil han ophøje jer, når tiden kommer, og kast al jeres bekymring på ham, for han har omsorg for jer." :-)

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#29397 - 13/02/2004 10:10 Re: "om igen" [Re: kristina]
Thilde
Bruger

Reg.: 23/01/2004
[citat] Mit forslag er, at alle som læser dette her, lige folder hænderne og beder en bøn for, at du, Tina, må blive befriet lysten til at drikke for meget sprut. [/citat]

God idé!

Er hermed gjort!

Guds fred!

- Thilde

Herren velsigne dig og forbavse dig!

Til toppen 
#29398 - 13/02/2004 20:46 Re: "om igen" [Re: tina1972]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
hej tina
Din situation ligner manges tror jeg. Man vil have Gud ind i sit liv og beslutter sig for at nu skal alt vaere anderledes. Ofte tror vi mennesker, at vi bare kan blive anderledes ved at beslutte os for det, maasek med Helligaandens hjaelp. Det kan vi ikke. Af naturen kan vi det ikke. Vi tror ofte at den eneste fjende af Gud er Satan, men den naeststoerste fjende er faktisk os selv. Af naturen er vi fjender af Gud og kan simpelthen ikke blive anderledes. Som en foelge af at vi er fjender af Gud goer vi imod hans bud og kan ikke lade vaere. men det stoerste problem er, at gud ogsaa er vred paa os paa grund af vores synd og den skyld som det medfoerer. Saa vred, at ethvert menenske er skyldig til helvedes ild.

Men Gud har elsket os mere end sin vrede. han er selv blevet menneske som en af os. han har gjort alt det vi burde goere men ikke har gjort og han har undladt at goere alt det vi ikke skulle goere men har gjort. Jesus, Gud selv og Guds soen sagde tils in Fader: hvad de ikke har gjort vil jeg goere, jeg som ikke behoever det saa de kan gaa fri. og Jesus ikke bare udfoerte Guds bud istedet for os, han hang ogsaa paa korset imens Gud kastede al sin vrede over alle verdens synder, inklusiv din synd paa Jesus og vendte sit naadige ansigt fra ham. Straffen for din synd, den foelte Jesus den aften paa korset, og det endte med at han doede den doed, du fortjener. Jesus, som ikke var en synder blev en synder overfor Gud, for at du kan gaa fri. Paa tredjedagen oprejste Gud ham fra de doede. Dermed var straffen udstaaet. naar Jesus ikke laengere er i graven er det derfor fordi Gud har taget imod offeret for din synd og dermed afsagt dommen: ikke-skyldig over dig. Evangeliet er derfor, at Jesus har udfoert alle Guds befalinger til punkt og prikke i stedet for dig og han har baaret al Guds vrede og dom i stedet for dig.

Den gave har du faaet i din daab, hvor Gud begravede dig med jesus og oprejste dig med ham, hvoirved alt det jesus har gjort er blevet dit helt personligt. Din daab gaelder stadigvaek og naar du nu foeler dig bort fra Gud, fordi du har forbrudt dig mdo hans vilje kan du sige: Jeg ved at jeg har syndet, men se, her er en anden som har overholdt det, jeg har rbudt, og han har ikke gjort det for sig selv, men for mig. Og ikke nok med det, den straf jeg fortjener, den har han taget, ja han har taget Guds vrede. Saa er guds vrede altsaa ikke mere over mig, men er kommet over en anden.

Det er hvad Guds ord siger, og du har lov til at tro det. Naar du tror at Gud har gjort alt dette for dig, paa trods af din synd og skyld, saa har du det, Guds ord siger, nemlig syndernes forladelse, evigt liv og salighed, og ud er din far og du hans barn. Gud vil satdig at vi skal overholde hans bud og kaempe mod synden, men vi synder hver dag og vores liv maa vaere centreret om den tilgivelse, jesus har vundet og givet os i vores daab og ogsaa kommer til os med i sit ord og nadveren, hvor vi faar selve betalinge for vores frelse, hans legem og blod, som en sikkerhed for at her er syndernes forladelse. Kun paa det grundlag, at vi er frelst og tilgivelsen ogsaa gaelder naeste gang vi synder, kan vi begynde at elske Gud for hans frelse rigtigt og kaempe mod synden i vores liv med Jesu og hans Helligaands hjaelp.

Haaber det kan bruges til noget.

kh. Magnus

Til toppen 
#29399 - 15/02/2004 03:25 Re: "om igen" [Re: Thilde]
tina1972
Bruger

Mange 1000 tak for bønnerne. Jeg har selv lagt mit alkohol og mine sykiske problemmer frem for Gud.

Et skriftsted: Jakobsbog 4 Kap.5, V.13-14. Hvis nogen af jer har det svært, så skal han bede. Hvis nogen har det godt, skal han synge lovsange.

Guds fred og velsinelse

Venlig hilsen Tina

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær