Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#29345 - 04/02/2004 23:33 Kan man regne med nogen?
Anonym
Anonym

Jeg synes, at det blive sværere og sværere at finde nogen, som man kan have tillid til. Altså i dette ellers tidligere så dejlige lille Danmark. Før var folk til at regne med. Et ord, var et ord.

I det område, hvor jeg bor nu, ville jeg ikke være glad for at skulle blive nødt til at lade en nabo tømme postkassen eller vande potteplanterne, når jeg tog på ferie!

Hvem tør I overlade nøglen til jeres lejlighed og dermed muligheden for at snave i en masse, mens I er borte?

Hvem har I virkelig tillid til?

Jeg synes der er så meget lusk - man hører om så meget med at folk lige snupper eet eller andet i sådan en anledning...! Ja, selv din hjemmehjælper kan du ikke længere føle dig tryg ved, fordi der kommer folk af alle mulige slags.

Og så er der alt det med usikkerheden omkring, hvad regeringen finder på, der kan komme til at berøre , ja måske endda berøve dig din pension - og skattelovgivningen, som de laver om på i tide og mest i utide!

Der er ikke meget man kan regne med!
Selv, når du køber en liter mælk, kan du risikere at den er fyldt med medicinrester.
Det er synd for jer, der er unge i dag - godt man ikke skal regne med at blive 100 år, for der er ikke mange mennsker, man kan have tillid til længere!
Nå, det kan da godt være jeg er lidt for pessimistisk....?
Har I noget, der kan gøre mine beklagelser lidt til skamme?

Til toppen 
#29346 - 05/02/2004 18:05 Re: Kan man regne med nogen?
MDA
Bruger

Reg.: 15/06/2002
Hej!

Det er sandt, at det stormer omkring os og vi udsættes for meget, som ikke var almindelig hverdagskost før i tiden, men alligevel:

Hvis du beder Jesus, om han vil sende de rette personer til dig, som lige netop kan hjælpe dig i din situation, så vil hverdagen måske se lidt lysere ud.

Hvis du beder Jesus om at beskytte dig, hvor du end er, så vil du måske kunne få overskud til at opmuntre andre i din egen tryghed.

Hvis vi overlader alt til Herren og lovsynger ham hver dag - så vil der ske gode ting, som du ikke kunne forestille dig.

Jesus har givet os så mange løfter i Bibelen, som netop holder mit håb og min tro på ham i live. Hvorfor bekymrer vi os, når vi ved, at den Gud vi tror på, har magt til at holde det han lover?

Kære ven!

Lovpris Herren og bed til ham. Det vigtigste er, at vi er dybt afhængige af vor Gud og sætter alt ind på at gøre hans vilje i alle ting.

Vi snubler ind imellem, men han griber din hånd og siger:

Thi jeg, som er Herren din Gud, jeg griber din hånd, siger til dig: Frygt kun ikke, jeg er din hjælper.

M.v.h. MDA

Til toppen 
#29347 - 07/02/2004 20:26 Re: Kan man regne med nogen?
Anonym
Anonym

MDA, jeg kan kun give dig ret.

Kirkemus, verden er ugudelig. Verden er fyldt med uærlige mennesker - ondskaben er stor. Hvem kan du stole på i denne verden? Gud!

"Kom til mig alle I som har tunge byrder at bære på og jeg vil give jer hvile!" - dette siger Jesus.
Hvis du holder dig til Gud og beder til ham, ja, hvad har du så at frygte?! Stol på Ham!

Som MDA sagde, hvis du beder Gud om at sende de rigtige mennesker, så vil han sørge for det. Gud ved hvad du har brug for, det gælder bare om at åbne sig for Ham.

Frygt ikke! Verden ER ond, men Gud overstyrer ALT! Fokuser ikke på alt det negative i verden, lad være med at give Satan den glæde i at kører dig rundt til du bliver helt ude af dig selv. Fokuser på JESUS, MESSIAS! Når du har hans kraft, hvad skal så kunne skade dig så længe du holder dig til Ham? INTET!

Så kig bort fra dig selv og din frygt og se hen på korset. Frygten vil splitte dig ad, rive dig i stykker! Så giv slip... giv slip og slap af.. for Gud er med dig når du beder Ham om det.

Guds fred.

-Eretz Israel..... la am Israel!

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær