Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#29338 - 09/02/2004 21:43 Re: At blive og kæmpe [Re: Esmaralda]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
Hej Ester
Du Skriver:

Jeg er enig med dig. Den eneste måde der kan gøres noget som helst på er hvis alle står sammen og bliver valgt ind i menighedsrådene og på den måde påvirker biskopperne og politikkerne - men det er en laaaaaang og sej kamp og der er desværre ikke så mange som orker at tage den op

Kampen for Guds kirke skal kaempes ved at overholde de foreskrifter Gud har givet, herunder at holde sig fra vranglaerere. Der er ingen grund til at vente med at vaere kirke til den verdslige stat of befolkningsflertallet finder ud af at de vil vaere bibeltro lutheranere. Kampen foregaar ved at afbryde kirkeligt faelleskab med vranglaerer.

det havde i hvert fald været meget meget nemmere at hive ukrudtet dengang det kun var små spirer end nu hvar det virkelig har etableret sig.

Og netop fordi ukrudtet har etableret sig er der ikke tale om en kaempende kirke, hvor de retlaerende er de styrende, men om en decideret kaettersk kirke paa linje med anre ikke-luthersk trossamfund.

Faktisk har du taget fejl her - - - jo det er rigtigt at jeg vil kæmpe, det vil jeg..... men var her en af de frimenigheder som skyder op rundt omkring i LM ville jeg (næsten) helt sikkert være den der er smuttet......
Det jeg har skrevet er at hvis folkekirken skal reddes - så er den eneste mulighed hård kamp Jeg tror det kan lade sig gøre hvis der er mange nok og seje nok...... Men det tror jeg ikke der er - derfor ville jeg foretrække en frimenighed hvis der var en..... men jeg dropper ikke folkekirken for enhver pris - og så længe der ikke er noget andet at komme i hvor jeg kan få sakramenterne så bliver jeg. Den åndelige føde får jeg i LM og af vores lokale præst (som også kommer i LM)

Problemet ved en LM-frimenighed er, at den stadig reelt har kirkefaellesskab med folkekirken via nadver og praedikant-faellesskab emd LM.

Nej Bibelen har ikke direkte befalet os at lave tempelrensninger..... og jeg ved helelr ikke om det er den rigtige måde..... men Bibelen har befalet os at gå i Jesu forspor og tage hans kors op...... om det indebære tempelrensninger ved jeg jo ikke - men det behøver ikke være udelukket....

Hvad der i hvert tilfaelde ikke boer vaere udelukket er at vi holder os fra vranglaere og ikke kalder praester gennem et vranglaerende system, hvor de tvinges til at faa deres kald offentligt stadfaestet udner gudstjenestefaellesskab med aabenlyse vranglaerere.

mht. spoergsmaalet om nadverfaellesskab se mit svar til dig andetsteds i traaden.

mvh. Magnus

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#29339 - 09/02/2004 23:41 Re: Sandheden og Sundheden i kirken ! [Re: kristina]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Kristina

Det gør mig meget ondt, at du har haft en sådan oplevelse og forstår godt dine betænkeligheder.

Jeg har også på min vej oplevet lignende i kristne omgivelser, men har så haft den forret at kende til nådegaverne og dermed været i stand til at bedømme disse udfra de bibelske sandheder.

På trods af dårlige erfaringer tror jeg stadig på funktionen af nådegaver og tjenester anvendt i sundhed og ifølge den bibelske sandhed og deres placering og vigtighed i dannelse og renheden i Kristi legeme.

I modsat fald vil vi opleve - og især med New Age og andre forførende efterligninger i vor tid- at usundhed og falsk lære vil gennemsyre og forføre Kristi legeme/brud, hvilket er Guds modstanders vigtigste mål.

Den kristne kirke -du og jeg og alle andre troende må i vore sammenhænge af sunde kirkefælleskaber lade Helligånden få råderum, så fælleskabet kan blive sundt og fuldt af liv og vækst. Således at ordet kan forkyndes og praktiseres rent og uforfalsket

mvh
carl

Til toppen 
#29340 - 09/02/2004 23:58 Re: Vranglære ?????? [Re: chemnitz]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej chemnitz

Det virker temmelig utroligt, men det synes som om at alle dine indlæg signalerer, at du har svært ved acceptere andre, der ikke udlægger skriften på samme måde som du selv.

Jeg er hverken IM eller LM, men dem jeg kender hører ikke til det du kalder vranglære, selv om jeg er uenig på flere punkter i deres udlægning af skriften.
Jeg betragter dem som mine kristne brødre og søstre og sammen hører vi til Kristi legeme, som dannes af alle de som tror på Kristi forsonende død og hans opstandelse.

De skriftkloge og farisæerne på Jesu tid mente også at de havde ret i deres udlægning af skriften, men de blev temmelig overraskede over at Jesus brød med den religiøse lovtrældom og overlevering, hvilket jo også medførte Jesu korsfæstelse, fordi han delte sit liv med syndere og de vantro og helbredte de syge.

Du skriver tilslut:
Forbliver man i kirkefaellesskab(og nadverfaellesskab er kirkefaellesskab), med saadanne goer man sig medskyldig i deres synd, da man dels deler det enehdskonstituerende sakramente med dem " Citat slut.

Kommentar:
Er det alt hvad du har fået ud af Kristi forvandlende kraft og tilgivelse ?

mvh
carl

Til toppen 
#29341 - 10/02/2004 03:01 Re: Vranglære ?????? [Re: carl]
chemnitz
Bruger

Reg.: 04/06/2002
Sted: Sabro (Århus), DK
Hej Carl
Jeg har ikke svaert ved at accepterer andre, fordi de mener noget andet, men jeg forbeholder mig da ret til at ytre mig om, hvad jeg finder rigtigt, og ogsaa dermed at mene at dem som er uenige tager fejl. Tvaertimod synes jeg det ser lidt ud som om du har svaert ved at haandtere at der er nogen der mener de har ret. Saadan var det ogsaa med farisaerne, da Jesus haevdede at han var Messias. Det stod ikke til forhandling, men han beviste det ud fra Skriften og den alene.
Desuden har jeg ikke naegtet at kalde dem broedre og soestre, men endda kaldt dem lutheranere, selvom de er i statskirken.

Du skriver tilslut:
Forbliver man i kirkefaellesskab(og nadverfaellesskab er kirkefaellesskab), med saadanne goer man sig medskyldig i deres synd, da man dels deler det enehdskonstituerende sakramente med dem " Citat slut.
Kommentar:

Det var da en underlig kommentar. Selvfoelgelig er det ikke det. Det jeg har faaet ud af Jesu doed og opstandelse kan du laese andre steder. Det jeg skriver om her, er hvad jeg har faaet ud af de skriftsteder der handler om det emne vi diskuterer.

mvh. Magnus

Til toppen 
#29342 - 10/02/2004 09:32 Re: Vranglære ?????? [Re: carl]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Carl,

Fra din dialog med Chemnitz:

Du skriver tilslut:

Ca: Kommentar:

Chemnitz argumenterer faktisk ud fra Bibelen. Det han skriver kan lyde hårdt, og det kan godt være det er forkert, men jeg vil bestemt ikke udelukke, at det kan være sandt.

Men uanset om det er rigtigt eller forkert:
Vi skal skelne meget skarpt imellem "Kristi forvandlende kraft og tilgivelse" som handler om, at vi som Guds børn kan og skal elske vores kristne søkende (alle vores medskabninger faktisk), men ikke, at vi stiltiende skal acceptere og godkende deres handlinger og adfærd. Tværtimod er det vores kristne forpligtelse at gøre opmærksom på hvad vi mener er forkert, og advare mod det, som vi mener er i modstrid med Guds ord.

At elske vores medmennesker, sådan som de nu er, det er jo at følge Jesus, og det er noget helt andet end at godkende deres handlinger

Gud er ikke tolerant, og man svigter sine brødre og søstre, hvis man i misforstået tolerance lader være med at gøre opmærksom på det, når man mener de er på vildspor. Vi kan så vælge at overveje tiltalen, at tage den til os, eller eventuelt afvise den (som jeg i dette tilfælde selv gør, da jeg har valgt anderledes end Chemnitz.)

Men jeg synes han skal gøre sit bedste for at overbevise os om, at vi er på vildspor!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#29343 - 10/02/2004 10:08 Tråden lukket [Re: Ole Madsen]
missio
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Hasle, Bornholm
Denne tråd har nu nået en længde hvor den bliver lukket.

I er meget velkomne til at tage de enkelte delemner op i nye tråd.

Med venlig hilsen

Missio
Ordstyrer

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær