Hej 'ærtenJa, jeg overvejede længe om jeg turde svare - da du jo efterlyser nogen der 'har forstand på de sager her'...!
Man kan vel næppe påstå at jeg har forstand på de sager her. Men den viden jeg har om det, er nok til at jeg kan danne mig en mening om det du spørger om. Den får du så - i håb om at du kan bruge den til noget.
Med hensyn til nummerologi i Bibelen, så kan vi vist godt og grundigt udelukke det. Nummerologi er en tro på at tal har indflydelse på vores liv, og at vi ved at gøre som tallene fortæller os (f.eks. skifte navn som p.t. er meget benyttet), kan opnå forskellige ting i livet.
En sådan tankegang er ganske enkelt ubibelsk, og taler imod alt hvad Bibelen står for.
Det er ikke uden grund at det første bud er: "Du må ikke have andre guder". Gud ønsker at vi først og fremmest skal tilhøre Ham 100%, og ikke blande alle mulige mystiske ting og sager ind i det. Når vi gør det (tilhører Ham), kan vi tage et skridt videre i den personlige vandring med Gud, men ikke før alt andet er luget ud.
Nummerologi er en moderne form for spådomskunst, som Bibelen advarer imod og siger vi skal holde os fra.
Jeg er ikke i tvivl om at nummerologi'en virker i et eller andet omfang, ligesom jeg heller ikke er i tvivl om at de 'meddelelser' man kan få gennem nummerologi'en
ikke kommer fra Gud - men er styret af dæmoniske kræfter som vi skal undgå at indlade os med.
At vi ikke må have andre Guder er således ikke kun fordi Gud ønsker os 100%, men også fordi Han i sin store visdom og kærlighed ønsker at beskytte os mod ondt.
Håber du forstår hvad jeg mener, og at du kan bruge det til noget