Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#28596 - 23/01/2004 17:33 Når man ikke tør stole på Gud!
Anonym
Anonym

Hej
Hvad gør man, når man er bange eller ikke tør stole på Gud? Når man et eller andet sted er sur på Gud, fordi han har ladet nogen dumme ting ske i ens liv. Ting jeg gerne ville have været foruden og ting som jeg ikke har haft anden del i, end at det gik ud over mig. Hvad gør man så???

Til toppen 
#28597 - 26/01/2004 15:30 Re: Når man ikke tør stole på Gud!
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære anonyme ven

Jeg er bange for at jeg ikke rigtig kan svare dig tilfredsstillende. Du spørger meget generelt og derfor kan jeg kun give dig et generelt svar, som du måske slet ikke rigtig kan bruge til noget. jeg prøver alligevel:

Når vi oplever mange ting som vi ikke forstår meningen og rimeligheden i, så hænger det sammen med at livet - trods de smukke og dejlige ting som det også rummer - er i uorden. Der er noget i tilværelsens fine sammenhæng som er ødelagt og som gør at vi af og til rammes af uforklarlige og måske smertefulde ulykker. Så længe det er alle de andre det går ud over, så formår vi måske at holde det lidt på afstand, men når det pludselig rammer midt ind i mit eget liv, så kan det blive meget tungt at bære. Og så bliver jeg bange og spørgsmålene vælter sig frem: Hvorfor?

Bibelen forklarer os at denne uorden er en konsekvens af synd - dette at forholdet til Gud er belastet af ulydighed og stolthed fra os mennesker. Og det står ikke til at ændre før den dag Jesus kommer igen for at genoprette en ny og hel perfekt verden.

Hvad gør vi så indtil da?

For det første må vi stole på Gud og på hans søn, Jesus. Vi må bøje os under hans magt og vilje og erkende at vi har brug for hans hjælp. Og vi må lade ham forvandle os til at leve i tro på at alle ting er i hans hænder. At han er vores barmhjertige far og vi er hans børn.

For det andet må vi håbe på det nye liv, hvor alt det ødelagte skal genoprettes. Vi må se frem til den dag, da Jesus selv kommer tilbage for at nyskabe verden og for at tilintetgøre alt det onde.

For det tredje skal vi arbejde og tjene både Gud og hinanden med de evner og muligheder vi hver især har fået. Vi skal gøre hvad vi kan for at lindre de ulykker og fortrædeligheder som verden er så fuld af. Og vi skal glæde hinanden med alt det som er godt og sandt.

Vi skal med andre leve i Tro, Håb og Kærlighed. I troen på at Gud trods alt har magten. I håbet om at en dag skal alt det gode blive synligt og det onde skal forgå. I aktiv handlende kærlighed til både Gud og hinanden.

Dette er hvad vi må gøre. Andet kan vi ikke.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær