Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#27888 - 07/01/2004 15:32 Paradis
Anonym
Anonym

Der er måske nogen af jer som har tænkt over hvad der sker når vi dør. Nogle siger at vi alle skal "sove" til Jesus kommer igen, og da dømmes om vi går i himmelen eller helvede. Andre at vi kommer direkte til himelen hvis vi er Kristne, med begrundelse på at Jesus på korset sagde at i dag skal du være med mig i paradis.
For mig er det egentlig ligemeget om vi "sover" til Jesus kommer igen, eller om vi går direkte til Paradis.
Men det som virker underligt på mig er at Jesus sagde at de skulle være sammen i paradis i dag.
1. Da Jesus skulle til dødsriget for at vinde det onde, kunne han da ikke sige at hann skulle til Paradis.
2. Hvis Paradis er det sted hvor vi venter på at Jesus skal komme igen, hvorfor sagde han det så ikke også til den på den anden side?

Det er måske ikke så godt formuleret, men måske forstår i mit point...

Til toppen 
#27889 - 11/01/2004 16:52 Re: Paradis
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære anonym

Paradiset er den verden som Gud først skabte som en fuldkommen og perfekt verden - og det samme ord bruger vi for den nye og genskabte jord, den verden som skal genopstå den dag Jesus kommer igen.

Når Jesus siger til den angrende røver på korset: I dag skal du være med mig i Paradiset, så tror jeg det hænger sammen med at efter døden er tiden - sådan som vi kender den - ophævet. Dvs. selvom der er gået 2000 år siden røveren fik den besked, så var det lige så meget i dag for ham den gang, som det ville være i dag. Det kan sammenlignes med en søvn, hvor tiden så og sige står stille. Tiden som minutter og timer er noget der hører vores skabte verden til. Gud er ikke bundet af tid. Det er vel også derfor at vi i Salme 90,4 kan læse: "Tusind år er i dine øjne som dagen i går, der er forbi, som en nattevagt."

Dette er grunden til at Jesus kunne sige til røveren at han skulle være med i paradiset samtidig med at Jesus tog til dødsriget. Det skal så også siges at det er lidt uklart hvad Bibelen mener med "dødsriget". Nogle tolker det som "helvedet" - altså fortabelsens tilstand, mens andre tolker det som en mellemtilstand mellem livet og Jesu genkomst. Der kan findes argumenter i Bibelen for begge opfattelser.

Jeg håber at jeg har forstået dit spørgsmål og at svaret hermed også er dækkende.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær