Hej LunaDragon
Først velkommen.
Jeg har selv engang gået med de samme tanker som du, lidt a la det er noget menneskeskabt for at undertrykke masserne.
Har nu aldrig tænkt at Satan skulle være Gud. Der er jo det ved det, at uden Gud kunne Satan aldrig have eksisteret!
Gud har SKABT Satan!. Alene dette fortæller om Satans underordning.
Satan var oprindelig en engel, en kerub, der var placeret højt i hierakiet, men på grund af sit hovmod blev han smidt ud af himlen, og fuldstændig udelukket fra Guds kærlighed, han blev Guds modstander.
Hermed har selv den største synder mere af Gud i sig end Satan!
Det kan godt være at satantilbedelsen er uden regler og fordomme (hvilket dog er gået hen over mit hoved som kristen), men selvom du tilbeder Satan, fordi du mener at det skulle være fedt,
.......................tror du så at
Gud holder op med at eksistere af den grund??
Jeg kan svare dig med et rungende: NEJ!
På Dommens dag, skal du stå til regnskab for hver et ord, hver en handling du har gjort i hele dit liv. Loven kræver at du SKAL elske Gud af hele dit hjerte, hele din sjæl, og hele din styrke, og din næste som dig selv! ( De 10 bud viser hvordan). Dette er Guds Lov, og det er efter den vi bliver dømt.
Har du gjort det, hvert et øjeblik i dit vågne liv, kan jeg kun sige "tillykke"!!
Har du ikke, er du fortabt!!
Som svar på:
Hvad hvis biblen lokker folk med 'gode' løfter og undertrykker dem med regler og forbud? Mens satantilbedelsen er mere uden regler og mere fordomsfri?
Bibelen består ikke af regler og forbud, men er et tilbud. Nemlig et tilbud om frelse! Om du end overholder samtlige bud (hvilket du iøvrigt ikke kan!) vil disse ikke frelse dig!!! En anden, Jesus Kristus, har overholdt samtlige bud, han døde på vegne af DIG. HAN blev ramt af Guds vrede over, også dine synder! Ved at omvende dig til (= tro på) Ham kan du modtage syndernes forladelse, og evig salighed !.
"For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." (Joh. 3,16)
Mkh Malli