Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#27280 - 27/12/2003 13:14 Satan=Gud?
Anonym
Anonym

Ved godt jeg vil få mange klask for det her, men skrier det nu alligevel....

Bare en løs tanke, men hvad hvis gud er satan og omvendt?
Hvad hvis biblen lokker folk med 'gode' løfter og undertrykker dem med regler og forbud? Mens satantilbedelsen er mere uden regler og mere fordomsfri?

Just wondering...

Til toppen 
#27281 - 27/12/2003 13:21 Re: Satan=Gud?
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Hej,
det har jeg også tænkt ind imellem. Ikke fordi jeg havde belæg for at tro det, men mere sådan et spil inde i hovedet, der hed "hvad nu hvis..."......

Det spil kan ødelægge alt, så jeg forsøger at skubbe tankerne væk, når spillet begynder at rulle.

Mvh Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#27282 - 27/12/2003 13:39 Re: Satan=Gud?
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
det er et bedrag, fordi at satan ødelægger hans tilhængere hvor Gud læger hans

Ole

Til toppen 
#27283 - 27/12/2003 14:15 Re: Satan=Gud?
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Luna Dragon (Månedrage) skriver: "Hvad nu hvis Gud er Satan og omvendt?
Det må, som jeg læser det, betyde: Hvad nu hvis den gode (Gud) er ond, og den onde (Satan) - som blev besejret ved Jesu død og opstandelse - er god?

Tjaaa - så ville vi godt nok være på den
Som svar på:

Hvad hvis Biblen lokker folk med 'gode' løfter og undertrykker dem med regler og forbud? Mens satantilbedelsen er mere uden regler og mere fordomsfri?

Der er ingen undertrykkelse i den kristne tro, kun frihed og glæde. Jesus siger (ifølge Bibelen, Johannes-evangeliet):

»Hvis I bliver i mit ord, er I sandelig mine disciple, og I skal lære sandheden at kende, og sandheden skal gøre jer frie.«
og
Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie.

Ifølge den kristne tro kan ingen regler eller påbud eller forbud eller gode gerninger af nogen som helst art frigøre nogen. Kun Gud kan gøre os frie, og hvis vi modtager hans fremstrakte frelserhånd, som er Jesus Kristus, Guds Ord, vil han også gøre det.

Så det med "undertrykkelse ved regler og forbud", som du skriver om, kan vi godt glemme alt om!

Er du selv satanist?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#27284 - 27/12/2003 14:32 Re: Satan=Gud?
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej LunaDragon

Først velkommen.

Jeg har selv engang gået med de samme tanker som du, lidt a la det er noget menneskeskabt for at undertrykke masserne.

Har nu aldrig tænkt at Satan skulle være Gud. Der er jo det ved det, at uden Gud kunne Satan aldrig have eksisteret!

Gud har SKABT Satan!. Alene dette fortæller om Satans underordning.

Satan var oprindelig en engel, en kerub, der var placeret højt i hierakiet, men på grund af sit hovmod blev han smidt ud af himlen, og fuldstændig udelukket fra Guds kærlighed, han blev Guds modstander.
Hermed har selv den største synder mere af Gud i sig end Satan!

Det kan godt være at satantilbedelsen er uden regler og fordomme (hvilket dog er gået hen over mit hoved som kristen), men selvom du tilbeder Satan, fordi du mener at det skulle være fedt,
.......................tror du så at Gud holder op med at eksistere af den grund??

Jeg kan svare dig med et rungende: NEJ!

På Dommens dag, skal du stå til regnskab for hver et ord, hver en handling du har gjort i hele dit liv. Loven kræver at du SKAL elske Gud af hele dit hjerte, hele din sjæl, og hele din styrke, og din næste som dig selv! ( De 10 bud viser hvordan). Dette er Guds Lov, og det er efter den vi bliver dømt.

Har du gjort det, hvert et øjeblik i dit vågne liv, kan jeg kun sige "tillykke"!!
Har du ikke, er du fortabt!!

Som svar på:

Hvad hvis biblen lokker folk med 'gode' løfter og undertrykker dem med regler og forbud? Mens satantilbedelsen er mere uden regler og mere fordomsfri?

Bibelen består ikke af regler og forbud, men er et tilbud. Nemlig et tilbud om frelse! Om du end overholder samtlige bud (hvilket du iøvrigt ikke kan!) vil disse ikke frelse dig!!! En anden, Jesus Kristus, har overholdt samtlige bud, han døde på vegne af DIG. HAN blev ramt af Guds vrede over, også dine synder! Ved at omvende dig til (= tro på) Ham kan du modtage syndernes forladelse, og evig salighed !.

"For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." (Joh. 3,16)

Mkh Malli

Ændret af malli (27/12/2003 14:39)

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#27285 - 27/12/2003 15:01 Re: Satan=Gud?
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej LunaDragon

Som svar på:

Ved godt jeg vil få mange klask for det her, men skriver det nu alligevel....

Vi har ikke tradition for at klaske folk her så skriv du bare alle dine spørgsmål og hvad ellers du ønsker svar på...... måske kan vi svare.....

Som svar på:

Bare en løs tanke, men hvad hvis gud er satan og omvendt?

Jeg har selv i perioder gået med lignende tanker. Mon islam er den sande religion - eller mon Jehovas Vidner har ramt den rigtige oversættelse af Bibelen - eller er det med at tro på noget bare et mere eller mindre barnligt behov vi mennesker ligger under for - findes der overhovedet en Gud, eller er han bare noget menneskeopdigtet.......

Men gang på gang er jeg vendt tilbage til at JO der er en Gud - og JO det er den Gud der står beskrevet om i Bibelen som er den sande Gud......

Det er ikke tvang eller trusler som drager mig tilbage til kristendommen...... tvang og trusler har ikke samme magt som Guds fuldkomne kærlighed.
Jeg søger hen til det sted hvor jeg har oplevet den største kærlighed, retfærdighed, tryghed og glæde...... jeg kan simpelthen ikke holde mig væk fra alle disse gode ting.....

Noget som er så godt at jeg ikke kan holde mig fra det når jeg først har smagt det - det er virkeligt godt..... det er ikke tomme løfter, tom kærlighed eller falsk tryghed.

I kristendommen er der ingen tvang...... alle der frelses bliver frelst af fri vilje...... ingen bliver frelst fordi de følger nogle bestemte bud og love - eller fordi de er gode til at undlade at gøre dit eller dat......

Som svar på:

Mens satantilbedelsen er mere uden regler og mere fordomsfri?

Nu har jeg aldrig dyrket Satan direkte - så måske kan jeg ikke udtale mig så sikkert på det område.
Men jeg ved at den ting Satan hovedsageligt står for (i Bibelen) er noget som binder folk..... Løgn: har man løget er man nød til at lyve igen for ikke at blive opdaget....man er nød til at gå og huske hvad man har sagt.....den ene løgn tager den anden - indtil man til sidst er filtret helt ind i løgnens spind og ikke mere kan bevæge sig uden at vælge hele baduljen...... Sandheden derimod den kan man huske uden de helt store anstrengelser..... der kommer ikke noget uforudset op som ikke passer ind i sandheden (med mindre at det uforudsete er løgn) - siger man sandheden kan man se frit op og ikke gå og være bange for at blive afsløret.....
Mange dårlige ting her i livet er forbundet med løgn - mere eller mindre direkte.

Jeg har svært ved at forestille mig at Satan skulle kunne være den "gode" her i verden. Den frihed Satan giver et sted giver han kun hvis han kan binde strammere et andet sted......

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær