Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#27266 - 26/12/2003 12:47 Satan blev snydt :)
Robert
Bruger

Reg.: 05/10/2003
Sted: København.
Hej.

Jeg fandt denne artikel på www.klove.com , og smilede så bredt at jeg måtte dele det :
http://www.sbcbaptistpress.org/bpfeature.asp?ID=1234

God jul og godt nytår.

Robert.

Til toppen 
#27267 - 26/12/2003 13:08 Re: Satan blev snydt :) [Re: Robert]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Robert, det er lidt svært med alle de links! Kunne du ikke, med dine egne ord, fortælle hvad du mener, og hvilke tanker og følelser, de satte i gang hos dig?

Ellers kan vi ikke dele det med dig, som du gerne vil dele med os!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#27268 - 26/12/2003 13:44 Re: Satan blev snydt :) [Re: Robert]
Robert
Bruger

Jeg begyndte at smile da det blev tydeliggjort, hvordan Satan, og alle hans dæmoner som var sat til at forhindre og forpurre Guds Søns komme, blev snydt på den mest vidunderlige måde.
Satan huskede sin tid i Himmerig, som fuld af pragt og storhed, så naturligvis måtte Kristus fødsel foregå i lignende pragt, Satan vogtede derfor på alle med pragt der skulle føde, men Vor Frue som var både fattig og simpel, ænsede Satan overhovedet ikke, og de fattige hyrder, som glædesbudskabet blev åbenbaret til på marken, løb gennem byen til stalden, lige under Satans næse, og han anede ikke hvad det betød, for hvad er en hyrde ?

Satan fattede ikke meningen med Jesus Rige, at det skulle være i Himmelen, og ikke på denne jord, i hjertet, og ikke i hjernen.
Satan er skabt, han besidder ikke Guddommelig indsigt, Jesu fødsel tjener både som vidne om Guds forunderlige rigdom, og som vidne til Satans uendelige fattigdom.

Vidunderligt

Robert.

Til toppen 
#27269 - 26/12/2003 21:37 Re: Satan blev snydt :) [Re: Robert]
Anonym
Anonym

Jeg smiler over hovedet hele tiden når jeg er her på Jesusnet.dk...

Kan du gætte hvorfor Robert?

Til toppen 
#27270 - 26/12/2003 22:04 Re: Satan blev snydt :) [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Lad mig gætte med, Cloud Hands: Du smiler, lidt skævt - idet du langsomt ryster på hovedet i dyb og overbærende undren over os kristne

True or false?

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#27271 - 27/12/2003 11:15 Re: Satan blev snydt :) [Re: ]
Robert
Bruger

Oh jeg kunne finde på mange grunde til at smile når man er her CH, men fortæl endelig ....

Til toppen 
#27272 - 27/12/2003 15:22 Re: Satan blev snydt :) [Re: ]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej CloudHands

Det må da være fordi det er sådan et dejligt sted at være

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#27273 - 27/12/2003 20:52 Re: Satan blev snydt :) [Re: Esmaralda]
Robert
Bruger

Man kan mærke din juleglæde helt til København Ester

Og jeg forstår da også udemærket hvis CH smiler lidt af mig, da jeg bruger så mange ord om Satan, et væsen der ligesom Gud, jo ikke kan bevises.
Men jeg vil meget gerne høre mere specifikt, for jeg har allerede været langt omkring inde i hovedet og hjertet, på grund af CH's første kommentar, så det kan vel kun blive bedre

Og Kristina, du skal ikke klikke på klove linket, men på det lange link nedenunder, det er linket til selve artiklen

Robert.

Til toppen 
#27274 - 27/12/2003 22:35 Re: Satan blev snydt :) [Re: Robert]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Tak Robert, for dit link, nu har jeg endelig fået det læst (er ellers lidt allergisk over for links ... tidnød .. ) og nu sidder jeg også her og smiler helt hen til ørerne og kan næsten ikke få armene ned. - Herlig historie, den er lige til at blive helt karismatisk af .

A propos julehumør, ja, jeg synes også at jeg er blevet afhængig af jer allesammen her på JesusNet, især her ved juletid. Der er noget helt særligt ved julen!

I sin juleaftensprædiken sagde min præst - blandt meget andet:

Det er denne kraft i juleevangeliet, som vi alle varmer os ved juleaften. Midt i vinterens mørkeste tid går vi hen til det største lys, Gud har tændt i verden. Man skal være meget vantro for ikke at mærke, at her går vi hen til noget, som er godt, noget, som varmer os. Vi kan ikke altid forstå hvorfor, men vi mærker det bare. Og det er årsagen til denne følelse, jeg her søger at afdække.

Jeg slog op i ordbogen under hygge. Det er et norsk ord, som vi har lånt. Det har sammenhæng med ordet hu, som betyder sind. Vi kender ordet hu fra ordet hukommelse.

At hygge betyder oprindelig at opmuntre og glæde et andet menneskes hu eller sind.

Alt det tænker vi ikke over, når vi hygger op i vores stue. Vi gør det bare, og det er fint sådan, men det er da dejligt, at ordet hygge oprindeligt har denne betydning.

Overført på juleevangeliet betyder det, at netop denne beretning glæder og opmuntrer os. Netop her finder vi en glæde, som ikke findes andre steder .....

Nemlig! Den jublende evangelieglæde findes intet andet sted. Og den sniger sig ind på os, med eller uden nisser, med eller uden duft af gran og andesteg.
Og hvor er det en velsignelse at have mange at dele den med!

Godt at den varer lige til påske - forhåbentlig også her på JesusNet

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#27275 - 27/12/2003 23:19 Re: Satan blev snydt :) [Re: kristina]
Robert
Bruger

Jeg er glad for du nød det link, der var så mange frydefulde lag i den artikkel, så jeg måtte bare dele

Dette år er faktisk det første jeg kan huske, hvor juleglæden fuldstændig har overtaget mig. Jeg er ikke gammel i troen som mange her, og jul har altid givet mig kvalme på næsten alle planer, men i år, med Jesus Kristus, og min vidunderlige præst, har jeg for alvor forstået glæden som er jul.

Julemorgen vågnede jeg, og alting var sort, jeg følte mig så dyb som en bordskåner, og mit hjerte kunne jeg slet ikke høre, jeg kunne kun formå at tænke med hjernen, og den forstår i sandhed ingen verdens ting.
Så jeg havde valget, enten at tænde for fjernsynet, og udholde min begrænsede hjerne gennem tidsfordriv, eller tro på at Jesus ville give mig mit hjertes længsel, den kærlighed som gør så ondt, netop fordi hjernen slet ikke fatter den, så først bad jeg ydmygst om Hans ånd, så gik jeg lidt rundt og sang salme 365, og til sidst åbnede jeg for Daniels bog(fryd).
Så satte jeg mig for at spise lidt morgenmad, og tændte for TV for at se om der skulle være noget rart, det var der, en finsk Gudstjeneste på svensk TV, og lige med ét væltede ånden ind i mig, så sad jeg der, finsk i svensk, med tænderne i smelteost og rundstykke, og hulkede af frydefuld uendelig glæde, Jesus gav mig lige en julegave

Julen handler overhovedet ikke om at give, men derimod om at modtage

Glade Jul

Robert.

Til toppen 
#27276 - 30/12/2003 15:44 Re: Satan blev snydt :) [Re: Robert]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Robert

Ej hvor er det dejligt at læse dit indlæg. Man får jo helt gåsehud..... Jesus er i sandhed stor og mægtig.....

Der er mange grunde til at hade julen (hvilket jeg selv har gjort nogle år - mest grundet splid og skilsmisser i familien) Men har man Jesus i hjertet er det (næsten) umuligt at hade julen...... Jesus har en mægtig virkning på glæden i vores liv

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær