Kære Philip (og Robert for den sags skyld)
Jeg er oprigtigt ked af det, hvis du som de andre tager mine indlæg, som personangreb. Jeg er på ingen måde ude efter dig i negativ forstand.
Jeg synes at du gør en stor indsats for, som du selv siger at tjene Gud igennem apologetik og du er vedholdende i din sag. Jeg synes dog at det er ærgeligt, at du igen og igen bringer indlæg, som det der startede denne diskussion, når du ikke har gjort en bedre baggrundsresearch.
Når jeg læser sådan et indlæg, som dit første på tråden "Bevismateriale..." og ikke alene selv synes at det lyder helt hen i vejret, også uden nogen videre baggrund til at dømme ud fra på området, men også får at vide fra f.eks. Øhlensläger at det er pure opspind, så synes jeg at du gør dig selv og din sag til skamme og som jeg nævnte i en af mine kommentare til dig, så sætter du i mine øjne din troværdighed på spil, når du uden forberedelse bruser frem med sådanne såkaldte "beviser".
I sådan en situation har jeg svært ved at dy mig, fordi fejlen er så åbenlys. Så du må ærligt undskylde, hvis jeg har stødt dig for hårdt med nogle af mine indlæg.
Jeg har flere gange antydet overfor dig at du burde gøre noget mere ud af din research, hvis ikke for at få dig til at tro anderledes, så i det mindste for at gøre dine indlæg og meninger mere nuancerede og mindre "sådan er det bare, PUNKTUM!!!".
Når du så bringer vandrehistorier som beviser for noget af det du tror på, kan du så ikke forstå at jeg råber vagt i gevær? Det kunne jo tyde på at du stiller din egen dømmekraft, helt eller delvist ud af spillet, bare det du læser har en kristen etikket på sig.
Jeg kender det fra mig selv. Hvis jeg støder på information, der stemmer overens med noget jeg har valgt at sætte min lid til, så er jeg mere tilbøjlig til at acceptere den uden at stille spørgsmålstegn.
Man kan let ende i en diskussion med nogen hvor man så bruger den information, som var det ens egen og vupti, så er der lige pludselig tusind huller i teorien, bare fordi man ikke gjorde et ordentligt forarbejde.
Desuden vil jeg gerne overfor bl.a. Robert, igen understrege, at jeg på intet tidspunkt på baggrund af enkelte indlæg her eller andre steder drager generelle antagelser omkring kristendommens sandhedsværdi, sådan som det blev antydet af Robert i et tidligere indlæg.
Jeg håber at du ved at jeg ikke er en ligeglad og angrebslysten, bitter og selvforherligende ateist, der går efter struben ved enhver given lejlighed, men derimod et medmenneske, der uanset hvordan i vender og drejer det, rent fysisk befinder sig i samme båd, som alle andre, der bare ikke ser på verden som du/i gør.
Nåh nok om det Philip, jeg håber at du kan acceptere min profilaktiske undskyldning og ellers bare fortsætter dit ihærdige arbejde med apologetikken... God fornøjelse!

Glædelig jul og godt nytår herfra