Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#27116 - 21/12/2003 23:08 Helvede fortsat...
Anonym
Anonym

Ja det er så her det foregår... Vi fortsætter med henblik på Andreas indlæg et andet sted, hvor det er ok at diskutere det vi var igang med HER

Jeg vender tilbage når jeg har tid, Robert.

Til toppen 
#27117 - 22/12/2003 13:59 Re: Helvede fortsat... [Re: ]
Anonym
Anonym

Kære Philip (og Robert for den sags skyld)

Jeg er oprigtigt ked af det, hvis du som de andre tager mine indlæg, som personangreb. Jeg er på ingen måde ude efter dig i negativ forstand.

Jeg synes at du gør en stor indsats for, som du selv siger at tjene Gud igennem apologetik og du er vedholdende i din sag. Jeg synes dog at det er ærgeligt, at du igen og igen bringer indlæg, som det der startede denne diskussion, når du ikke har gjort en bedre baggrundsresearch.

Når jeg læser sådan et indlæg, som dit første på tråden "Bevismateriale..." og ikke alene selv synes at det lyder helt hen i vejret, også uden nogen videre baggrund til at dømme ud fra på området, men også får at vide fra f.eks. Øhlensläger at det er pure opspind, så synes jeg at du gør dig selv og din sag til skamme og som jeg nævnte i en af mine kommentare til dig, så sætter du i mine øjne din troværdighed på spil, når du uden forberedelse bruser frem med sådanne såkaldte "beviser".

I sådan en situation har jeg svært ved at dy mig, fordi fejlen er så åbenlys. Så du må ærligt undskylde, hvis jeg har stødt dig for hårdt med nogle af mine indlæg.

Jeg har flere gange antydet overfor dig at du burde gøre noget mere ud af din research, hvis ikke for at få dig til at tro anderledes, så i det mindste for at gøre dine indlæg og meninger mere nuancerede og mindre "sådan er det bare, PUNKTUM!!!".

Når du så bringer vandrehistorier som beviser for noget af det du tror på, kan du så ikke forstå at jeg råber vagt i gevær? Det kunne jo tyde på at du stiller din egen dømmekraft, helt eller delvist ud af spillet, bare det du læser har en kristen etikket på sig.

Jeg kender det fra mig selv. Hvis jeg støder på information, der stemmer overens med noget jeg har valgt at sætte min lid til, så er jeg mere tilbøjlig til at acceptere den uden at stille spørgsmålstegn.

Man kan let ende i en diskussion med nogen hvor man så bruger den information, som var det ens egen og vupti, så er der lige pludselig tusind huller i teorien, bare fordi man ikke gjorde et ordentligt forarbejde.

Desuden vil jeg gerne overfor bl.a. Robert, igen understrege, at jeg på intet tidspunkt på baggrund af enkelte indlæg her eller andre steder drager generelle antagelser omkring kristendommens sandhedsværdi, sådan som det blev antydet af Robert i et tidligere indlæg.

Jeg håber at du ved at jeg ikke er en ligeglad og angrebslysten, bitter og selvforherligende ateist, der går efter struben ved enhver given lejlighed, men derimod et medmenneske, der uanset hvordan i vender og drejer det, rent fysisk befinder sig i samme båd, som alle andre, der bare ikke ser på verden som du/i gør.

Nåh nok om det Philip, jeg håber at du kan acceptere min profilaktiske undskyldning og ellers bare fortsætter dit ihærdige arbejde med apologetikken... God fornøjelse!

Glædelig jul og godt nytår herfra

Til toppen 
#27118 - 22/12/2003 14:08 Re: Helvede fortsat... [Re: ]
Alex
Bruger

Reg.: 08/06/2003
Hej Cloudhands,

Bolden falder selvfølgelig tilbage i hænderne på forfatteren på den berømte side. Vedkommende eller flere, der gerne bruger løgn i sin forkyndelse, fordi målet helliger midlet. Det svarer lidt til at genopstandelse af mennesker i vore dage foregår i det mørke afrika..

DKs første netforum for Bibelsk Universalisme:
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?groupid=408816

Til toppen 
#27119 - 25/12/2003 17:28 Re: Helvede fortsat... [Re: ]
Philip
Bruger

Reg.: 08/09/2003
Hej CloudHands
Som svar på:

Når jeg læser sådan et indlæg, som dit første på tråden "Bevismateriale..." og ikke alene selv synes at det lyder helt hen i vejret, også uden nogen videre baggrund til at dømme ud fra på området, men også får at vide fra f.eks. Øhlensläger at det er pure opspind, så synes jeg at du gør dig selv og din sag til skamme og som jeg nævnte i en af mine kommentare til dig, så sætter du i mine øjne din troværdighed på spil, når du uden forberedelse bruser frem med sådanne såkaldte "beviser".

Ja, okay, det erkender jeg... Jeg overreagerede, da jeg opdagede avisartiklen og vidste ikke, at det var en vandrehistorie...
Som svar på:

I sådan en situation har jeg svært ved at dy mig, fordi fejlen er så åbenlys. Så du må ærligt undskylde, hvis jeg har stødt dig for hårdt med nogle af mine indlæg.

Det er okay, jeg kan egentlig godt se, at jeg måske burde have været mere skeptisk overfor avisartiklen... Dog synes jeg, at der fra visse andre personer er kommet irrelevante udtalelser om min person:

[...]
Jeg synes du hænger dig for meget i ordene, Philip, og at du forsøger at snakke dig ud af de barske realiter.

Tror du virkelig selv på at når nogle af dine kære skriger i helvedes evigtvarende store fysiske eller psykiske pine, så kan du for evigt sidde glædestrålende hellig hos Gud og være i stand til at se dine kæres lidelser fra Guds synspunkt?

I sandhed, Philip, din tro må være forfærdende stor!

Især din tro på at du selv er så mægtig at du er i stand til at gøre den almægtige Gud så vred at det kræver en så frygtelig straf. Du må jo tro at du er så stærk at du kan true Guds position.

Det tror jeg ikke du er, Philip.
[...][Fra DETTE INDLÆG af Vagn Bro.]

Jeg er også blevet anklaget for at have udråbt mig selv til apologet:

[...]
Hvis en person springer ind i debat som selvudråbt apologet...
[...][Fra DETTE INDLÆG af Void.]

Jeg har dog ikke udråbt mig selv til at være apologet, eftersom jeg ikke har gået på apologet-skole, men blot tilkendegivet, at jeg ønsker at tjene Gud igennem apologetik, hvilket du, CloudHands, korrekt observerer. I modsætning til visse andre, så holder du dig til det, der faktisk står i et indlæg, og det er godt...
Endnu en irrelevant udtalelse:

[...]
Saa ved du 100% sikkert der eksisterer en Gud, men det betyder saa samtidig, at du foretraekker Gud fremfor dine naermeste, eller mere korrekt, du vaelger Gud.
[...][Fra DETTE INDLÆG af Nelle.]

Det er klart, at disse citater er strid med Netikketten's punkt 3 og 4:

3. Vi skal holde os til sagen. Jeg må ikke forfalde til personlige angreb eller trække uvedkommende emner ind i debatten, bare fordi jeg ikke kan argumentere for min sag. Fokuser på selve sagen.

4. Vi skal læse hvad der faktisk står. Det er farligt at læse mellem linierne og tillægge hinanden synspunkter eller meninger som ikke er udtrykt. Jeg skal i stedet holde mig til de ord der faktisk er skrevet og tage dem for pålydende. Alt andet er at demonstrere manglende respekt og tillid.

Men okay, jeg tilgiver jer, som er kommet med disse udtalelser; jeg citerede dem i det indlæg i håb om, at I ikke kommer med sådanne irrelevante udtalelser igen...
Som svar på:

Når du så bringer vandrehistorier som beviser for noget af det du tror på, kan du så ikke forstå at jeg råber vagt i gevær?

Jo. Dog vidste jeg ikke, at det var en vandrehistorie...
Som svar på:

Jeg håber at du ved at jeg ikke er en ligeglad og angrebslysten, bitter og selvforherligende ateist, der går efter struben ved enhver given lejlighed,

Ja, det ved jeg. Det fremgår klart, hvis man sammenligner dine indlæg med nogle andre bestemte indlæg.
Som svar på:

men derimod et medmenneske, der uanset hvordan i vender og drejer det, rent fysisk befinder sig i samme båd, som alle andre, der bare ikke ser på verden som du/i gør.

Det sætter jeg pris på. Jeg beklager, hvis jeg selv har overreageret på dine indlæg, eller hvis du har fundet mine indlæg negative...
Som svar på:

Glædelig jul og godt nytår herfra

Glædelig jul og godt nytår til dig også!

Guds Fred.

Mvh.

Philip

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær