Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#27113 - 21/12/2003 15:48 Den, der ikke har rygrad må holde sig i skindet!
ærten
Bruger

Reg.: 04/12/2002
Sted: Halvt af hvert
Når nu julen den er godt overstået, og vi alle sammen har taget for meget på, så er det at jeg altid synes, at nu skal det altså være - det med slankekuren

Hvordan har I det med det og andre nytårsløfter, som man alligevel ikke kan holde?
Det gælder jo alt muligt i livet, som man gang på gang går fallit med.
Det gør jeg i hvertfald, når jeg holder lidt status over det snart forgange år

Manglende brug af tid til bibellæsning og bøn, og besøg hos den gamle tante og så videre.
Jeg ved ikke, om I har gjort bedre erfaringer med de ting, end jeg har????
Hvor meget tager I Gud med i det - og kan han blive ved med at tage een alvorlig?
Er det klogere helt at lade være med at forbedre sig, end at få ødelagt sit selvværd gang på gang?

Den, der ikke har rygrad må holde sig i skindet!

Hvad synes I om det citat af Stanislaw Jerzy Lec?
Hvordan forstår I det?

Kærlig hilsen
Ærten
www.senesamtaler.dk

Til toppen 
#27114 - 21/12/2003 16:29 Re: Den, der ikke har rygrad må holde sig i skindet! [Re: ærten]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning

Den, der ikke har rygrad må holde sig i skindet!

Hvad synes I om det citat af Stanislaw Jerzy Lec?
Hvordan forstår I det?

slet ikke, fordi hvis man ikke overgiver sig til Gud om opfyldelse af det ønske man har, så kan det være lige meget, det er Gud der skal gå med og ikke være ens egen anstrengelser

Ole

Til toppen 
#27115 - 27/12/2003 14:59 Re: Den, der ikke har rygrad må holde sig i skindet! [Re: ærten]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej Aert

Jah, det med slankekuren er ikke det store problem for mig, da jeg ikke spiser mere i juletiden end ellers, den fede julemad er nemlig ikke lige min kop te, saa det problem har jeg heldigvis ikke.

Mht nytaarsloefter laver jeg aldrig nogen, da jeg ved, jeg ikke kan overholde dem alligevel, og saa synes jeg egentlig alt det der med nytaarsloefter er noget frygtelig pjat, hvorfor ikke starte med at aendre paa tingene i feb. eller april eller for den sags skyld efter sommerferien, hvis man ikke er tilfreds med den maade man lever sit liv paa.

Den der ikke har rygrad maa holde sig i skindet: et godt citat, men man skal bare ikke misbruge det, saa man helt glemmer at leve.

Godt nytaar

Ellen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær