0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#26718 - 15/12/2003 09:59
Re: Sådan - Sadam
[Re: Esmaralda]
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
|
Hej Ester
Yes, they got him, og sjovt nok, sad jeg ogsaa og fik ondt af ham, kan egentlig ikke forklare hvorfor, men bag alt det onde, gemmer der sig jo et menneske.
Men jeg haaber at opbygningen og overgangen til et demokrati vil blive lettere nu....
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#26719 - 15/12/2003 11:17
[Re: nelle]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Shalom...
De diskuterede hans straf, inde på et andet debatforum, hvor jeg også skriver... Alle stod nærmest ovenpå hinanden for at udtale sig om en passende straf... Det eneste jeg kunne se var, at de måske i virkeligheden ikke var bedre... Jeg har forståelse for, at man vil have hævn... Men ligesom jer, begyndte jeg også at se et menneske i Saddam, som han sad der, med kæmpe fuldskæg...
Jeg kom til at tænke på, at ingen af os, i virkeligheden ved hvad der er gået igennem hovedet på ham, hvordan han har det og hvad der har drevet ham... Vi kan gisne om det, men aldrig vide... Jeg fik ondt af ham og havde lyst til at være der for ham... Ikke fordi jeg mener, at alt han har gjort skal gå upåagtet hen og lade det ligge... Men... Hvordan bør han virkelig straffes??
Jeg ved ikke hvad der er rigtigt eller forkert... Men det gør mig trist, når en mand som Saddam, som burde have været bedstefar, der, mens han smilende sidder og ser sine børnebørn lege, sidder og taler om dengang de var unge, med de andre bedsteforældre, mens de spiste humus og pitabrød og spillede backgammon...
Guds fred..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#26720 - 15/12/2003 12:22
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
Det er sådan en lidt underlig fornemmelse, jeg sidder med. På den ene side ved jeg, hvor meget ondt han har været ansvarlig for. På den anden side ser han bare så sølle ud, når han sidder der - for nu at sige det på århusiansk. Mest sandsynligt er det vel, at han bliver stillet for domstolen og idømt dødsstraf. Egentlig er jeg i bund og grund imod dødsstraf. Jeg ved dog ikke rigtig i det her tilfælde. Skal han side i årevis isoleret i et fængsel som Hitlers stedfortræder Rudolf Hess? Hvilken indflydelse vil det have på stabiliteten i Irak, hvis den tidligere leder "blot" sidder i et fængsel? Egentlig er jeg glad for, at jeg ingen indflydelse har på, hvad der kommer til at ske.
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#26721 - 15/12/2003 12:57
[Re: øhlenschlæger]
|
Bruger
Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
|
Hej Øhlenschlager
Ja, det er en vanskelig beslutning!
1. Ved dødsstraf risikerer man at skabe en martyr, som vil animere ekstremisterne til hævn....Sadam var jo ikke alene!
2. Rudolf Hess-løsningen er heller ikke "bare lige". For hvordan vil man sikre at Sadam fortsat ad åre vil være uden indflydelse? Tør man overlade dette ansvar til irakerne? Yderst tvivlsomt! Hermed er amerikanerne tvunget til fortsat at befinde sig i Irak....hvad siger befolkningen til det? Og kan dette ikke igen udnyttes af ekstremisterne til at opildne masserne?
En slem kattepine, som også jeg er glad for ikke at have indflydelse på!
Mkh Malli
†Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed†
|
|
Til toppen
|
|
|
#26722 - 15/12/2003 13:17
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
|
Hej Peter
Ja han lignede godt nok en bedstefar :-), det jeg slet ikke bryder mig om er naar primitiviteten kommer op i mennesker, ved ikke om nogen af jer hoerte der blev tilraabt: DOED OVER SADAM.
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#26723 - 15/12/2003 13:27
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Bruger
|
Hej Peter
Han skal vel straffes fordi han har vaeret skyld i mange menneskers doed, men spoergsmaalet er saa, hvad er straf her? Allerede da han blev frataget magten og jaget som et saaret dyr, har vel egentlig vaeret straf nok, men et andet spoergsmaal er saa, om han ikke er saa farlig, at samfundet skal beskyttes imod ham?..................
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#26724 - 15/12/2003 18:02
[Re: nelle]
|
Bruger
Reg.: 13/03/2003
|
Hej allesammen Glad at "se" jer=) jeg havde en underlig oplevelse, i forb. med saddam.Dagen før så bad jeg Jesus om,at lade dem finde ham og at det blev nu.Så dagen efter skedte det! ikke for at jeg vil tro...jeg syntes bare at det var underligt! IKKE!? og så det med EU... traktaterne... det bad jeg også at det skulle gå i stykker-for jeg ku se,hvorhen det går...de vil jo bestemme over os... det gik også i opfyldelse! Næste dag! og dagen før bad jeg! HVAD siger I til dette? Var det GUD???? Forvirring,Josefin
|
|
Til toppen
|
|
|
#26725 - 15/12/2003 18:04
|
Bruger
Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
|
Hej Esmaralda
Min første tanke da jeg så diktatoren i levende live var ikke om straf, men jeg syntes der var en vis lighed i situationen med bibelens tekster om Satan. Denne mand Saddam har i over 25 år terroriseret et helt folk og måske også andre folkeslag og har gennem løgn, frygt og grusomhed holdt et folk i fangenskab, medens han og hans familie, venner og tilhængere har pint mennesker. Saddam var tilsyneladende ligesom Hitler glad for børn og dyr, men grusom overfor mennesker. Forstå det hvem der kan ???
Tænk en mand med så store magtbeføjelser og så blev han fanget i et hul og lignede det han var en hjemløs, en jaget person.
Han mindede mig om Satan, som forfører folk, piner og plager dem og skaber frygt og dominerer hele folkeslag. Der står et sted i skriften " at de ser på ham som har haft verdensherredømmet og tænker, er det virkelig ham, som alle har frygtet, ham der ser så ynkelig ud". Og et andet sted står der at Herren skal med et pust fjerne ham.
Jeg er sikker på at Saddam vil blive dømt i en retssal af sit eget folk og jeg er sikker på, at Irakerne ikke lytter til alle vore fine ord og hensigter.
mvh carl
|
|
Til toppen
|
|
|
#26727 - 16/12/2003 18:28
[Re: carl]
|
Bruger
Reg.: 08/06/2003
|
Skriftstedet du citerer bliver ikke mindre passende når det bruges om babylons konge.
Bush har vist ikke nærlæst Jesu ord om at gøre godt mod de onde.
|
|
Til toppen
|
|
|
#26728 - 16/12/2003 21:52
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
For de humoristisk anlagte engelsklæsende har The Holy Observer en opsigtsvækkende artikel  . Skulle nogle være forvirret, så optræder artiklen på et satirisk websted med en kristelig drejning.
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#26729 - 22/12/2003 18:05
[Re: Josefin]
|
Anonym
Anonym
|
Havde du aldrig skænket det en tanke før end forleden at bede om at Saddam blev fanget? Hvis nej, så hvorfor?
|
|
Til toppen
|
|
|
|