Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26699 - 13/12/2003 12:16 Oija board = ånden i glasset
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Ny tråd om emnet "Rollespil en leg med identitet".
Som svar på Rasmus´ spørgsmål, om hvad Oija Board er for noget.

Oija board er navnet på det man tit kalder Ånden i Glasset.
Det foregår i korte træk ved, at man har en spilleplade med forskellige felter på, alfabetet osv., hvorpå man placerer et glas. Gerne et krystalglas, som har tilhørt en afdød. Så kan man tilkalde en ånd, og få den til at være i glasset. Man kan så stille den spørgsmål, og hvis det virker, vil glasset bevæge sig hen på "ja", "nej", eller stave de ord som er svar på spørgsmålet. Der kan også ske ukontrollerede ting, som f.eks. at der går ild i et gardin, mens man leger. Det er fordi, at ikke alle ånderne er gode.

Som kristen vil jeg dog sige, at alle ånderne man kan tilkalde er dæmoner, satans dæmoner, og derfor skal man afholde sig fra legen. Den kan ende galt, og det er forbudt i følge Bibelen, at tilkalde ånder.

Mvh Tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#26700 - 13/12/2003 14:24 Re: Oija board = ånden i glasset [Re: tau]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Tau

Som kristen vil jeg dog sige, at alle ånderne man kan tilkalde er dæmoner, satans dæmoner, og derfor skal man afholde sig fra legen. Den kan ende galt, og det er forbudt i følge Bibelen, at tilkalde ånder.

Jeg tror også kun der kommer dårlige/ onde ånder når man leger med "ånden i glasset" - - - og at grunden til at de nogle gange er flinke er at Satan både kan optræde som en engel eller som en brølende løve..... som en venlig eller vred ånd..... MEN bagtanken vil altid være ond når det kommer fra Satan.....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#26701 - 14/12/2003 21:05 Re: Oija board = ånden i glasset [Re: tau]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Tak for svaret

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær