Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26680 - 12/12/2003 16:56 Hvad er aandelig platform
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej

Theo syntes det var en god ide at starte et nyt emne, saa han kan forklare helt noejagtigt hvad aandelig platform betyder.

ellen

Til toppen 
#26681 - 12/12/2003 16:59 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ajita
Bruger

Reg.: 08/02/2003
Nej, det var ikke, hvad jeg skrev. Jeg skrev, at hvis du synes, du vil vide noget om det, så kunne du starte en ny tråd eller skrive til mig privat. Så hvad er du i tvivl om?

Ajita Krishna Dasa Medlem af ISKCON teistiskforum.dk

Til toppen 
#26682 - 12/12/2003 17:11 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ajita]
nelle
Bruger

Hej

Jeg vil gerne have dig til at forklare hvad DU mener med aandelig platform.

Ellen

Til toppen 
#26683 - 12/12/2003 17:26 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ajita
Bruger

Det er en lang forklaring, men kort sagt: Når man har indset, at man er forskellig fra sin materielle krop, at man er en evig, åndelige sjæl, hvis eneste formål er at tjene Gud i kærlighed, og når man handler i overenstemmelse med denne viden, så er man 100% på den åndelige platform. Nogle er mere eller mindre på den åndelige platform end andre. Det er en gradvis proces. Bl.a. derfor giver Gud forskellige religiøse systemer. Gud undervisningsdifferentierer.

Til toppen 
#26684 - 12/12/2003 19:37 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ajita]
matthias
Bruger

Reg.: 23/10/2001
Sted: Nivå, gudhjælpemig
Ah, det er parallelt til den psykotiske platform:

Når man har indset, at man er forskellig fra sin materielle krop, at man er er en forfulgt person, hvis eneste formål er at tjene Præstefruerne i Øster Søgade, og når man handler i overenstemmelse med denne viden, så er man 100% på den psykotiske platform. Nogle er mere eller mindre på den psykotiske platform end andre. Det er en gradvis proces. Bl.a. derfor giver Præstefruerne forskellige instrukser via centralvarmesystemet.
Præstefruerne undervisningsdifferentierer.

Det giver mening - mener jeg.'

Med venlig hilsen
Matthias

"[T]here is no sensible limit to what the human mind is capable of believing, against any amount of contrary evidence." - R. Dawkins

Til toppen 
#26685 - 12/12/2003 20:22 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ajita]
nelle
Bruger

Hej Theo

Jeg ved saa ikke om jeg har forstaaet dig korrekt. Du mener altsaa at hvis man kommer til den erkendlese at det eneste formaal med livet er, at tjene Gud, og man lever sit liv derefter saa har man naaet den aandelige platform.

Hvis du def. det saadan, saa maa du jo ogsaa se en stor forskel paa fx dig og mig, altsaa, du maa vaere naaet langt hoejere i det aandelige hieraki?

Ellen

Til toppen 
#26686 - 13/12/2003 00:48 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Nelle

Nå, men så kan du jo overveje at bytte julens kulinariske glæder med et par selleriknolde!

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#26687 - 13/12/2003 01:43 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ajita
Bruger

"Jeg ved saa ikke om jeg har forstaaet dig korrekt. Du mener altsaa at hvis man kommer til den erkendlese at det eneste formaal med livet er, at tjene Gud, og man lever sit liv derefter saa har man naaet den aandelige platform.

Hvis du def. det saadan, saa maa du jo ogsaa se en stor forskel paa fx dig og mig, altsaa, du maa vaere naaet langt hoejere i det aandelige hieraki?"

Hvis en person har trænet karate i 5 år, vil det så ikke være mærkeligt, hvis denne person ikke er bedre til karate end en person, der aldrig har øvet karate før?

Til toppen 
#26688 - 13/12/2003 09:06 Re: Hvad er aandelig platform [Re: malli]
nelle
Bruger

Hej Malli

Ja uha da, men sellerikmolde smager da ogsaa godt

Ellen

Til toppen 
#26689 - 13/12/2003 09:16 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ajita]
nelle
Bruger

Hej Theo

Ja, men det behoever du som ikke at forklare mig, men nu bliver et samfund altsaa ikke styret af eller efter hvor god du er til karate.

Men i det samfund du gerne vil have indfoert tror jeg menneskers rettigheder vil blive meget afhaengige af hvor langt de er naaet imod den aandelige platform som du kalder det.

derfor var min hensigt med spoergsmaalet egentlig kun, omend lidt skjult, at jeg gerne vil have dig til at svare paa. om der i det tilfaelde , (og det vil helt klart forholde sig saaledes, at du er naaet laangt hoejere paa det aandelige plan end jeg er) ville vaere en forskel paa vores rettigheder , altsaa dine og mine.

Ellen

Til toppen 
#26690 - 13/12/2003 16:55 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ajita
Bruger

"Men i det samfund du gerne vil have indfoert tror jeg menneskers rettigheder vil blive meget afhaengige af hvor langt de er naaet imod den aandelige platform som du kalder det."

Et menneskes rettigheder er fastsat af Gud, i det system jeg plæderer for. Inden du drager forhastede konklusioner, så burde du sætte dig ind i systemet.

Grundlæggende set har vi de samme rettigheder og pligter som mennesker i et vedisk system.

Til toppen 
#26691 - 13/12/2003 19:11 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ajita]
nelle
Bruger

Hej Theo

Jeg tror ikke jeg drager forhastede konklusioner, men det er da logisk, at i et vedisk samfund, maa de,der er er naaet laengst i den aandelige proces ogsaa vaere hoejere placeret i det vediske hieraki, og saa er det jeg spoerger om rettigheder i et saadan samfund, I har vel ingen grundlov som sikrer det enkelte individs rettigheder eller?

Hvordan er kvinder stillet i forhold til maend?

Ellen

Til toppen 
#26692 - 13/12/2003 21:55 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ateist
Bruger

Sted: København

Jeg tror ikke jeg drager forhastede konklusioner, men det er da logisk, at i et vedisk samfund, maa de,der er er naaet laengst i den aandelige proces ogsaa vaere hoejere placeret i det vediske hieraki, ...

Ja, mon ikke, der er nogen, som er mere lige end andre i dette system, hvor vi "Grundlæggende set har ... de samme rettigheder og pligter som mennesker ..."

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#26693 - 14/12/2003 10:30 Re: Hvad er aandelig platform [Re: nelle]
Ajita
Bruger

"Jeg tror ikke jeg drager forhastede konklusioner, men det er da logisk, at i et vedisk samfund, maa de,der er er naaet laengst i den aandelige proces ogsaa vaere hoejere placeret i det vediske hieraki,..."

Hvorfor er det logisk?

Jeg forstår desuden ikke, hvor du vil hen. I Danmark er der også et hieraki. Disse er overalt - og der behøver vel ikke være noget galt i det? Fx er det klart, at Brian Laudrup lå højere i hierakiet på landholdet end mange andre pga sine specielle evner. Derfor fik han ikke storhedsvanvid, men gik med ansvar ind i rollen og gjorde et stykke arbejde, der var til gavn for holdet som helhed.

På samme måde vil der i alle samfund, inkl. det vediske, være folk der er bedre på visse områder end andre er, og derfor har de en pligt til at tage et ansvar på disse områder og arbejde for samfundets bedste. Sådan er realiteterne - og tak for det. Det lader til, at du hellere vil indføre janteloven, der siger, at ingen er bedre end andre, og at ingen skal tro, de er noget. Det er jo umenneskeligt.

"...I har vel ingen grundlov som sikrer det enkelte individs rettigheder eller?"

Vedaerne sikrer alle mennesker deres rettigheder. Grundloven er der altid problemer med, fordi den er menneskeskabt og dermed fejlbarlig. Dette er ikke tilfældet med vedaerne, Guds skrifter.

Til toppen 
#26694 - 14/12/2003 10:34 Re: Hvad er aandelig platform [Re: Ateist]
Ajita
Bruger

Du kan ikke opretholde illusionen om, at alle har de samme rettigheder på alle punkter. Fx har en kriminel i fængslet har ikke de samme rettigheder som en lovlydig borger. Det har en sindsyg heller ikke. Børn har ikke de samme rettigheder som voksne etc. De har de samme GRUNDLÆGGENDE RETTIGHEDER som mennesker, men deres forskellige situationer gør, at der alligvel er en forskel på mange områder. Man kan ikke lave et samfund, hvor alle har præcist de samme rettigheder på alle punkter - det er utopi og uønskeligt.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær