Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#26612 - 27/12/2003 18:59 Re: At feje for egen dør [Re: Ajita]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Theo, jeg vil gerne gentage, at den sande kristne kirke er Guds kirke, og at de mange forskellige kirkelige organisationer ikke kun rummer kristne medlemmer.

Mange kalder sig kristne uden at være det. Det kan enhver gøre. Og at der fx er nogle, der en gang brutalt har nedslagtet andre under feltråbet "I Jesu navn" betyder ikke, at selve handlingen er sket i Jesu navn. Det betyder helt enkelt, at der er nogen, der har misbrugt Jesu navn og handlet i modstrid med den bøn, Jesus selv har lært os i Fadervor: "Helliget blive dit navn"

Jeg påtager mig heller ikke noget personligt ansvar for pædofile præsters gerninger, lige så lidt som jeg vil gøre dig personligt ansvarlig for, hvad der er sket inden for Hare Krishna-bevægelsen. Hvad enten vi bor i glashuse eller ej, synes jeg ikke det er konstruktivt for debatten at kaste med sten og påpege forbrydelser hos nogle, der ikke selv deltager som brugere her på JesusNet.

Vi skal alle, hver især, på dommens dag stå til ansvar for Gud ansigt, men vi har ikke ansvar for andre menneskers forbrydelser, selv om de muligvis er medlemmer af den samme organisation, som vi selv er medlemmer af.

Den sande kristne kirke er den, der "står om end tårnene falder", og det er ikke nogen verdslig, endsige voldelig organisation, men et åndeligt fællesskab.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#26613 - 28/12/2003 15:34 Re: Kirken og de troende! [Re: Ajita]
carl
Bruger

Reg.: 22/08/2003
Sted: Århus
Hej Theo
Je er sådan set ligeglad med, hvad disse ting betyder. Hvis kirken er ALLE DE TROENDE, så har alle de troende et ansvar overfor resten af verden, der forpligtiger dem til at sørge for, at Jesu ord ikke misbruges af nogle, der arbejder indenfor deres egne rækker. Hvis det bliver misbrugt, så bør de skride ind. Historien viser igen og igen at store såkaldte kristne har misbrugt Jesu ord og handlet ondt - endda selv om de måske troede, de gjorde en god gerning. Det samme ser vi med alle disse pædofilsager; den katolske kirke har et ansvar og en skyld i denne henseende. Citat slut.

Svar:Theo- Du gentager desværre din uvidenhed fra det tidligere indlæg og selv om man prøver at forklare dig forskellen på kirken, som institution og så de troende, i håb om at det afklarer din uvidenhed, er svaret som ovenstående.

mvh
carl

Til toppen 
#26614 - 29/12/2003 01:12 Re: Bevis på kræfter? [Re: Ajita]
hjertensfryd
Bruger

Reg.: 19/08/2003
Sted: Hundstrup
Jeg kan ikke se at der er noget videnskabeligt forkert i, at han kan gøre det, som selv en bjørn kan gøre. Der er givet mange zoologer der har en videnskabelig forklaring på, hvorledes en bjørn kan holde sine fækalier og urin indenbords i mere end 14 dage. Jeg har også en fornemmelse af, at en bjørns fysiologiske organisme ikke er længere væk fra den menneskelige, end at vi mennesker kan gøre det selv samme som bjørne gør.

Angående Victor Zammit, så kan man jo lave fusk med alt teknisk materiale og hvad angår Ud af krop og før død oplevelser, så er de psykologiske fænomener hos et menneske der lever.

At vi mennesker kan have visse evner der ligger uden for vore fem kendte sanser, kan jeg ikke se noget forkert i at vi kan have, det er ikke blot lyd og lys verden består af.

Videnskaben er ved at erkende den magnetiske sans, som vi mennesker godt nok har svært ved at få til at virke, men som fugle og andre dyr bruger til at navigere med.

Der findes muligvis andre evner vi endnu ikke har fundet forståelsen for, men det må vi så vente med til en gang i fremtiden at få vished om.

Indtil da er det meget fornuftigt at være skeptisk over for folk, der hellere end gerne vil sælge en bog til folk.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Længe leve du livets barn for du er ikke noget skarn.

Til toppen 
#26615 - 29/12/2003 23:10 ORDSTYRER: Lukket tråd [Re: Ajita]
Andreas
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Café,

Denne tråd er blevet lukket på grund af sin længde. I er naturligvis velkomne til at fortsætte diskussionen i en ny tråd.

mvh.
Andreas Peterson
Ordstyrer på "Tro, fornuft og videnskab"

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær