Theo, jeg vil gerne gentage, at den sande kristne kirke er Guds kirke, og at de mange forskellige kirkelige organisationer ikke kun rummer kristne medlemmer.
Mange kalder sig kristne uden at være det. Det kan enhver gøre. Og at der fx er nogle, der en gang brutalt har nedslagtet andre under feltråbet "I Jesu navn" betyder ikke, at selve handlingen er sket i Jesu navn. Det betyder helt enkelt, at der er nogen, der har misbrugt Jesu navn og handlet i modstrid med den bøn, Jesus selv har lært os i Fadervor: "Helliget blive dit navn"
Jeg påtager mig heller ikke noget personligt ansvar for pædofile præsters gerninger, lige så lidt som jeg vil gøre dig personligt ansvarlig for, hvad der er sket inden for Hare Krishna-bevægelsen. Hvad enten vi bor i glashuse eller ej, synes jeg ikke det er konstruktivt for debatten at kaste med sten og påpege forbrydelser hos nogle, der ikke selv deltager som brugere her på JesusNet.
Vi skal alle, hver især, på dommens dag stå til ansvar for Gud ansigt, men vi har ikke ansvar for andre menneskers forbrydelser, selv om de muligvis er medlemmer af den samme organisation, som vi selv er medlemmer af.
Den sande kristne kirke er den, der "står om end tårnene falder", og det er ikke nogen verdslig, endsige voldelig organisation, men et åndeligt fællesskab.
kristina
Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)