Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26509 - 10/12/2003 06:38 Jesus og Josephine
Anonym
Anonym

Jeg ved ikke om det er rigtigt, det jeg har på fornemmelsen om TV2 Julekalender i år. Men da jeg sidte år fik/tog Ung leder kurset om børn/junior og teen grupper, ved imu, lærte jeg at børn hovedesageligt tror på alt hvad der bliver fortelt til dem. Mit problem er, for at gøre en lang historie kort, er at i TV2 Julekalender er at enlig at TV2 bilder børn ind at der var en pige fra Nord, og det tror jeg at der er mange børn som vil tro på, på grund af at de ikke selv kan læse i bibelen. Det er ikke sådan at "kristnefamilier" ikke fortæller deres børn om den kristne tro, men at familier som måske ikke er så kristne, som andre familier måske er. At deres børn vil/måske vil begynde at tro "jamen at der var en pige fra Nord". Det er det samme som at sige til børn at " hvis du ikke er en sød dreng/pige, komme Julemande ikke med julegaver juleaften"- Jeg syntes at TV2 skulle, eller dem som nu har lavet Julekalenderen, at de måske næste gan skulle fortælle bibelen historien som den nu engang er, og ikke med nogle fejlagtige indput som Jesus og Josephine nu engang er.

Men du over det er det en Kanin Julekalender.

Jeg er ny her på JesusNet, og håber på at der er en, eller flere som vil holde lidt med mig i min sag.

Så til sidt vil jeg ønske jer en glædelig jul og et godt nytår "uden uækyyer af nogen art, må Gud velsigne jer alle.

Knus og Kram Velf :forvirret: :forvirret: :forvirret: :forvirret: :forvirret:

Til toppen 
#26510 - 16/12/2003 00:40 Re: Jesus og Josephine
Katharinavb
Bruger

Reg.: 31/12/2002
Sted: århus
Hej
Altså det der med børn der får et forkert indtryk af hvad det er bibelen lærer det behøves man altså ikke se julekalender for.
Jeg kender fx folk der troede at Jonas blev slugt af en hval hvorefter han kildede den med en fjer for at blive spyttet ud, - minder meget om noget man har læst i pinoccio ik? og der er folk der tror Luther var en af Jesus disciple, eller værre endnu som jeg selv der ellers er opvokset i missionske sammenhænge, troede at det der med at komme og bøje sig ned ved korset eller rense sig i Jesu blod, var en eller anden åndelig tanke eller følelse jeg skulle præstere i forhold til min anger for at jeg kunne blive frelst. hvor det i virkeligheden bare handler om nadverens sakramente.
Og så er der jo alle dem der slet ikke ved hvad julen går ud på.
Nej jeg synes at det er udemærket at børn faktisk får lejlighed til at spørge deres forældre om hvad det er julen handler om, og det har de jo en glimrende chance for når nu TV2 har været så venlige at give Jesus noget prime-time tid.
og lur mig om ikke der nok skal komme orden i det hele inden den 24. så risengrøden er tilbage sammen med nisseøllen, at "pigen fra nord" er blevet udskrevet af bibelen, og hvem ved - måske endda Josefines far er begyndt at tro på Jesus.
mvh Kath.

p.s er du virkelig mere til en flok forvildede nisser der bruger nogle af vore licens penge til at tage på charterferie på skr. creux. Jeg kan ikke sige det for tit. "Nissebanden er ikke nissebanden uden Hr. Mortensen"

nissebanden er ikke nissebanden uden Hr. Mortensen

Til toppen 
#26511 - 06/11/2004 23:47 Re: Jesus og Josephine
korintherbrevet
Bruger

Reg.: 23/03/2002
Sted: Herning
Hej.
Selvom det er ved at være noget tid siden du nok har skrevet dette emne, så jeg det først nu.
Jeg vil faktisk give dig helt ret i det du siger her, for selvom børnene nok vil spørge deres forældre en del om julen, og måske spørge om der var en pige fra nord, julemanden, nisser osv... så er det nok ikke alle forældre der kan svare lige nøjagtig, for det er jo ikke alle mennesker der er kristne, og dem der så ikke ser noget rigtigt, sandt i det, vil jo ikke kunne svare nøjagtig, rigtigt, selvom de nok har hørt meget i deres skoletid om det, men har det ikke interesseret dem, så har de jo nok heller ikke taget det til sig, og brugt det til noget, studeret det nøjere osv... Jeg syntes også ligesom dig, at hvis de vil sende en julekalender som skal handle om julen, dens budskab, så skal de sende en som omtaler det sande budskab, og ikke kun noget af det. De skal ikke tage opdigtelser med ind i, for så er det ikke det rigtige og sande evangelium om Jesus der kommer frem. Selvfølig siger jeg ikke at de alle de ikke kristne vil sige at julemanden og nisserne findes, de ved jo helt sikkert nok at det er en ren opdigtelse, selvom der må have været nogle der troede på det engang, og måske stadigvæk nu, siden der overhoved er kommet snak om ham, for nogle mennesker mener jo at det er ikke jul uden nisser, og laver selv mange nisser som en kreativ ting inden jul inden for håndarbejde. Men min mor, ene ud af to søstre, og mig, vil ikke have noget med nisser fremme i julen.
Det var vist hvad jeg havde at sige.
MVH. Korintherbrevet. ;)

Jer. 29 v11 "Jeg ved, hvilke planer jeg har lagt for jer, siger Herren, planer om lykke, ikke om ulykke, om at give jer en fremtid og et håb."

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær