Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26497 - 09/12/2003 22:11 synger I julesalmer?
Anonym
Anonym

– Er der nogen der gider at synge de gamle julesalmer i de små hjem juleaften anno 2003?
Hvis I gør, forstår I så det, der står, og mener I det, I synger?

Helt ærligt er der ikke meget af det, som står i de gamle salmer, som er det rene sødsuppe, og som egentligt er noget romantisk pladder?

"På stjernetæpper lyseblå, skal glade vi til kirke gå" for eksempel.

Er det ikke lidt gammeldags, nu hvor der er kommet så mange nye sange på CD, og med moderne rytmer?

Til toppen 
#26498 - 13/12/2003 17:34 Re: Julesalmer - YT!
Anonym
Anonym

Eftersom ingen har gidet at svare på dette her med julesalmerne, går jeg ud fra, at det er rigtigt, at den tid med julesalmer er YT!

Jeg vil formode, at nu bliver CD afspilleren sat i gang og de sidste nye hits sat på.- Hvis det går højt så nynner man lidt til, mens man gnasker videre på julegodterne.

Til toppen 
#26499 - 13/12/2003 17:53 Re: synger I julesalmer?
Ateist
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: København
Så lad da mig svare, selvom jeg nok ikke er helt repræsentativ.

Er der nogen der gider at synge de gamle julesalmer i de små hjem juleaften anno 2003?

Min familie insisterer, så det gør vi.

Hvis I gør, forstår I så det, der står, ...

Ja

... og mener I det, I synger?

Nej

Er det ikke lidt gammeldags, nu hvor der er kommet så mange nye sange på CD, og med moderne rytmer?

Jo, men hvad gør man ikke for at glæde sin familie.

Ateistisk Selskab - Kom i godt selskab Ateistisk Forum - En gudsforladt forening

Til toppen 
#26500 - 13/12/2003 20:14 Re: Julesalmer - YT! -Ikke helt!!!
flyver
Bruger

Reg.: 02/03/2003
Sted: Aasiaat
Hej!

Nogle få salmer siger mig noget, -faktisk så meget, at jeg godt kan li' dem! Deriblandt også et par julesalmer....

Jeg har det med salmer ligesom jeg har det med alle andre sange.

-Nogle er gode, men jeg kan ikke forklare hvorfor. Det er de bare.
-Nogle er gode, fordi jeg forbinder det med en eller anden oplevelse/et eller andet sted, hvor jeg har hørt dem.
-Nogle er gode p.g.a. indholdet. De siger et eller andet til mig, som er godt at blive mindet om engang imellem.
-Og nogle kan jeg ikke li'.

Ikke alle salmer er kedelige!

Birthe.

Til toppen 
#26501 - 30/12/2003 20:16 Julesalmer er no. 1
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Jeg vil lidt forsinket sige, at jeg ELSKER (jule)salmer overalt på jorden. De er de bedste, de siger bare - det HELE. Heldigvis synger vi altid en 7-8 stykker i min familie juleaften.

mvh tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær