0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#26492 - 09/12/2003 02:06
et overskueligt studie, med løfte om velsignelse
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Re 1:3 ¶ Salig er den, som oplæser, og de, som høre Profetiens Ord og bevare det, som er skrevet i den; thi Tiden er nær.
Re 1:3 ¶ Blessed [is] he that readeth, and they that hear the words of this prophecy, and keep those things which are written therein: for the time [is] at hand.
Åbenbaringsbogen er den eneste bog i bibelen som har det store løfte "LÆS MIG OG BLIV SÆRLIG VELSIGNET", vi opmuntres i det hele taget til at læse bibelen, men jeg tror ikke at nogen anden bog har den direkte sætning, eller bare noget lignende som "salig er den som oplæser"....
Åbenbaringsbogen er for mange en bog som de undgår fordi at de syntes den er for uoverkommelig, men vidste de bare to ting, nemlig at Gud har lovet en speciel velsignelse, og at svarene er et andet sted i bibelen.
Nu er jeg af den forståelse at trængselstiden som bogen handler det meste om ikke er ment for menigheden, men Israel, nu giver jeg jer et hint om hvad jeg mener om hovede emnet for menigheden er, nemlig dette at den velsignelse som Gud lover den enkelte er en forståelse af at de ting der skal ske i trængselstiden er allerede en virkelighed "ideologisk" FØR alle de ting som skal komme over jorden, men fordi at han som holder igen hindrer at det kan komme til at ske før det skal til dom over jordens indbyggere.
Det som var, det som er (menighedens tidsperiode), det som er herefter (efter menighedens tidsperiode)
Gå igang med åbenbaringsbogen, den er slet ikke så overkommelig især ikke hvis man har nogle gode links til prædikener som man kan høre, så dem har jeg nogle af her The Next Holocaust & The Refuge In Edom og Prophetic hvor der er mange prædikener især omhandlende åbenbaringsbogen
Gud velsigne jer, det kan godt betale at studere denne vidunderlige bog
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#26493 - 09/12/2003 17:47
Re: et overskueligt studie, med løfte om velsignelse
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 08/06/2003
|
Hej Ole, Spændende indlæg. Jeg forstår dig sådan at du mener Åbenbaringsbogen primært handler om 'trængselstiden'. Er trængselstiden igang, og hvor sætter du skillelinien mellem det der er sket, og det der vil ske?
|
|
Til toppen
|
|
|
|