Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26490 - 08/12/2003 17:29 Sædonor.Er det en synd?
Anonym
Anonym

Er det en synd at blive gravid via en sæddonor?
Jeg tænker på at hvis ens mand ikke kan pga. forskellige ting.
Det er jo det samme som at blive gravid med en vildt fremmed.
Men på en måde eneste udvej for nogle barnløse par.

Til toppen 
#26491 - 10/12/2003 12:32 Nej, men....
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Kære anonym

Jeg vil ikke mene at det er synd, at bruge en sæddonor i forbindelse med en uønsket barnløshed. Der er jo ikke tale om nogen sexuel forening med andre end ens ægtefælle. Men dermed er ikke sagt at det er en uproblematisk og selvfølgelig løsning. For de fleste vil det være en følelsesmæssigt kompliceret affære og der vil være en del etiske og samvittighedsmæssige ting at overveje. Det være sig i forholdet til selve donoren, til din mand og til det barn der evt. kommer.

Jeg er desværre ikke kompetent til at vejlede i de overvejelser, men jeg vil anbefale at I beder meget om at Gud vil lede jer til det rette, at I taler grundigt med både en læge, en åndelig leder (fx en præst) og evt. andre par, som har stået eller står i lignende overvejelser.

Og så bør I også overveje hvor vigtigt det er for jer at få børn på denne måde, fremfor fx en adoption. Husk at også børn er en gave Gud giver os og ikke en ret vi har! Et barnløst ægteskab er fuldt ud lige så værdifuldt og fuldbyrdet som en stor børnefamilie. Gud kan velsigne et ægteskab på mange andre måder end med børn. Og der er opgaver Gud bedre kan bruge barnløse ægtepar til end børnefamilier.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær