Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26485 - 08/12/2003 11:55 Bøn og gran i håret
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark
Sprint skriver i denne uges fokus:

Bøn og gran i håret

Selvfølgelig har TV2 julekalenderens personer forskellige svar på de store spørgsmål, f.eks: "Tror du at Jesus virkelig var Guds søn?". Men for mig er det vigtigste ikke hvad mor præst eller Thorsen eller Josefine svarer. Det vigtige er, hvis vi seere selv begynder at tænke over svarene! Det er for mig det rigtig fede ved denne serie: at den måske kan få os til at tænke over Jesus!

Læs hele artiklen her

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 
#26486 - 08/12/2003 15:48 Re: Bøn og gran i håret [Re: asas]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Asbjørn

TV2s julekalender kan nedbryde nogle barriere, så folk ikke længere vender det hvide ud af øjnene, hvis man kommer til at sige "Jesus" eller "kristendom". Så hermed er "Jesus og Josefine" en julegave til os alle. Og så er det jo en rigtig god julekalender, selvom der er meget kristendom i

Personligt var jeg dog lidt utilfreds med at (præste)moderen siger, at det var godt at Jesus var her...ellers havde mennesker ikke lært at tilgive! Ikke et ord om Frelseren og Forsoneren.

Nå, men det er da en begyndelse til at nedbryde tabuer!!!! Og måske kan den være med til at vise folk hvilken gave vi har i kristendommen. I hvertilfælde var jeg lige en tur hos boghandleren for at købe en julegave. Foran mig var 2 kunder. Den ene købte en bog om danske kirker...julegave. Den anden kunde bestilte "Bogen om Fadervor" fra Bibelselskabet...ligeledes en julegave. Så måske er der ved at ske noget.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#26487 - 23/12/2003 18:04 Re: Bøn og gran i håret [Re: malli]
tau
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 01/08/2003
Sted: Sjælland
Jeg tror du har ret i, at der er ved at ske noget i Danmark, en vækkelse kunne være på vej, der er i hvert fald mange tegn på det. Bare det at julekalenderen handler om JESUS, er da fantastisk stort!

Nu har de også vist, at de ved, at verden uden Frelseren, ville være et helvede, hvor vi tror at vi er guder. Det synes jeg er vildt flot fanget, - men jeg har også hørt, at den ene af ophavsmændende til kalenderen er kristen, så det forklarer jo en del, uden dog at gøre det mindre.

vh tau

Jesus sagde: Et nyt bud giver jeg jer: I skal elske hinanden. Som jeg har elsket jer, skal ogsaa I elske hinanden.

Til toppen 
#26488 - 06/01/2004 15:35 Re: Bøn og gran i håret [Re: malli]
MariaMaria
Bruger

Reg.: 22/01/2003
Sted: København
Hej Mali,

ellers havde mennesker ikke lært at tilgive! Ikke et ord om Frelseren og Forsoneren.

heldigvis forklarede hun senere at Jesus døde på korset for at frelse verden.. dejligt, tænk at det skulle komme ud til alle i danmark, gennem tv..

Maria

vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os, der frelses, er det Guds kraft

Til toppen 
#26489 - 06/01/2004 17:11 Re: Bøn og gran i håret [Re: MariaMaria]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej MariaMaria

Ja, der skete sandelig noget til slut!!

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær