Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26471 - 06/12/2003 10:12 millioner dræbes og der gøres intet ved det
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
jeg syntes det er utroligt hvordan millioner af mennesker kan dræbes uden at verdens samfundet gør noget, jeg har hørt om millioner af kristne i afrika som er blevet mejet ned for deres tro, noget USA s premiere minister eller sådan godt vidste af men hun løj om det og sagde at man ikke kunne gøre noget før at den krig der foregik var forbi, men der var ingen krig, kun den ene part havde våben

her er en historie om 800000 dræbte
http://www.stevequayle.com/News.alert/03_Global/031204.hate.speech.html

verdenen ser bare til.......

Ole

Til toppen 
#26472 - 08/12/2003 09:27 Re: millioner dræbes og der gøres intet ved det [Re: Ole Madsen]
Machine_A
Bruger

Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
Hmm, var den tekst du henviste til ikke en anelse ensidig?

Om krigen i Rwanda har jeg nu aldrig hørt, at det kun var den ene side der havde våben. Så vidt jeg ved var det en regulær borgerkrig. At den så foregik samtidig med krigen i ex-Jugoslavien bevirkede nok, at i hvert fald FN og EU havde lidt andet at tænke på. Og yderligere husker jeg også, at USA havde en del styrker i Rwanda i 1992 og 1993.

Undskyld ulejligheden

Til toppen 
#26473 - 14/12/2003 21:12 Re: millioner dræbes og der gøres intet ved det [Re: Ole Madsen]
Rasmus
Bruger

Reg.: 26/05/2002
Sted: Struer
Nu er jeg ikke amerikaner, men jeg synes det du skriver bærer lidt præg af at USA ikke kan gøre noget rigtigt.

Det er hårdt at være de store, for så forventes der meget, som nu du gør med Rwanda. Men når de går ind for at fjerne slemme, million-dræbende diktatorer som Taliban militsen og Saddam Hussein, så blander USA sig i noget de ikke skal blande sig i, er der mange der siger...

Nu ved jeg ikke hvad din holdning er til USA, men de må jo også tænke på deres egne midler, og hvis der bliver guerilla-krig...

Men det er meget sørgeligt at det sker, kan vi være enige om

Rasmus

Jesus er den største :-)

Til toppen 
#26474 - 14/12/2003 22:17 Re: millioner dræbes og der gøres intet ved det [Re: Rasmus]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
jeg er ikke imod USA, jeg kommenterede bare det jeg har læst og hørt lidt om

Ole

Til toppen 
#26475 - 15/12/2003 08:36 Re: millioner dræbes og der gøres intet ved det [Re: Rasmus]
nelle
Bruger

Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
Hej Rasmus

Det er nemlig ikke let at vaere den store, som USA jo er, USA's politik er ikke altid rigtig, maaske set med vore europaeiske oejne, men men men, jeg tror alt i alt vi skal prise os lykkelige for at vi har et staerkt USA som igennem mange aar har sikret os fred i Europa fx under den kolde krig.

Fjendebilledet i dag har forandret sig, men kan vi ikke blive enige om, at tilfangetagelse af Saddam Hussein er en glaedelig nyhed, og det maa jo nok siges, at vaere USA's fortjeneste.

Ellen

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær