Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#26467 - 06/12/2003 03:51 Forespørgsel...
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom...

Det er egentlig noget jeg har gået og tænkt over, et stykke tid... Om det er rigtigt af mig, eller forkert... Men grundet at jeg holder Shabbaten, er jeg for det meste på arbejde om søndagen, hvilket medfører at jeg ikke er en hyppig gæst til Gudstjenester... Det savner jeg... Udover det, så ønsker jeg en lidt mere "jødisk" Gudstjeneste...

Det jeg vil høre er, om der er nogen der er interesserede i at mødes til Gudstjeneste om lørdagen?? Det skal jo nok være i København, hvilket desværre vil afskære nogen... Men jeg kan givetvis godt sørge for et sted at være...

Ser frem til jeres svar :)

Guds fred..

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#26468 - 06/12/2003 12:40 Re: Forespørgsel... [Re: Kefas Ben-Adam]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej Kefas

Jeg tror ikke det er forkert at holde "søndag" en anden dag i ugen..... bare man holder det en dag hver uge.....

Jeg kender en som arbejder HVER weekend og han holder derfor "søndag" om mandagen. Han optager gudstjenesten fra radioen og hører så den mandag formiddag...... Han er dog lidt ked af at han aldrig får nadveren.... så den ser han frem til når han i ferier kommer i kirke på almindelig vis....

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#26469 - 06/12/2003 13:55 Re: Forespørgsel... [Re: Esmaralda]
Kefas Ben-Adam
Bruger

Reg.: 05/06/2003
Sted: København

Shalom...

Det er jeg heller ikke uenig :)...

Men mener dog, at det er vigtigt med en fast dag om ugen... Så man kan holde sig til en fast ting...

Selv holder jeg Shabbaten, da jeg aldrig har set noget Bibelsk belæg eller fået nogen gode grunde til andet... Den er givet os af Gud og Han har som sådan aldrig talt om at vi skulle finde en anden dag... Og da hviledagen blev flyttet over på søndagen, for at distansere sig fra jøderne, vil jeg ikke holde hvile/helligdag på en søndag...

Ved godt, at der er nogen der nok vil føle det sig lidt nær, det er jo trods alt altid et følsomt emne, når nogen antyder til, at det man gør måske ikke er desideret rigtigt :)

Guds fred...

For en kort bemærkning..

Til toppen 
#26470 - 07/12/2003 15:05 Re: Forespørgsel... [Re: Kefas Ben-Adam]
cool
Bruger

Reg.: 24/08/2003
Kefas :)

Såfremt du er interesseret, så afholder Adventkirken (7. dags adventisterne) gudstjeneste om lørdagen.

Jeg er ikke selv medlem af menigheden, men ved dog af egen erfaring, at det er en forsamling af troende med stærk interesse i bibelkundskab. De har altid et bibelstudium (kaldet sabbatskole) i tilknytning til gudstjenesten - enten før eller efter.

Du kan på nettet finde deres hjemmeside, hvor der er angivet adresser og tider for deres kirker rundt om i landet.

cool

Til toppen 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær