Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 6 gæster online.

Statistik
2506 Brugere
23 Fora
7050 Tråde
115474 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#2637 - 11/03/2002 15:59 Efterlysning :o)
Anonym
Anonym

Jeg overvejer at starte i en ny menighed/kirke i København men har indtil videre - endda efter intens søgning på nettet - ikke rigtig kunnet finde nogen, der "passer" til mig og håber derfor, at der er nogen, der kan give mig et par tips :-). Her er mine "søgekriterier":

- Der skal være højt til loftet. Jeg har tidligere bevæget mig inden for IM- og LM-kredse, hvor jeg absolut ikke følte, at der var plads til alle typer af mennesker. Jeg har ogå oplevet, at IM og LM formidler reglerne før selve budskabet, og det har ikke tiltalt mig så meget.
- På den anden side skal det heller ikke være for "halleluja"-agtigt forstået på den måde, at jeg nærmest bliver lidt småskræmt, hvis folk begynder at tale i tunger osv. Pinsekirken er jo nok så heller ikke mig...
- Folkekirken er for så vidt okay, men findes der menigheder, hvor man f.eks. kan deltage i bibelstudiegrupper osv.? (Har tidligere været i KFUM-og K)

Jeg har overvejet f.eks. en evangelisk-luthersk frikirke. Er der nogen, der har et kendskab til en sådan, som de eventuelt kunne anbefale?

På forhånd tak

Til toppen 
#2638 - 11/03/2002 16:45 Re: Efterlysning :o) [Re: ]
Jesper B
Bruger

Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
Det kommer jo også lidt an på hvilken bydel du helst vil at dit nye fællesskab skal ligge i. Personligt har jeg et godt indtryk af betlehemskirken ved nørreport. Det er også der hvor Bethestas boghandel ligger. Der ved jeg at der er en del unge mennesker, men det kan godt være det bliver lidt for livligt for dig hvis du foretrækker det mere traditionelle. Men Jeg er sikker på at hyvis du opsøger Bethlemskirken så vil de kunne hjælpe dig videre, for de har meget godt kontakt med kirkelivet i København i kraft af deres tjeneste gennem boghandlen.

MVH.
J.

Til toppen 
#2639 - 11/03/2002 18:40 Re: Efterlysning :o) [Re: Jesper B]
Ole Andersen
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Mener du ikke Bethkehemskirken på Nørrebro (ikke langt fra vesterport) og ikke Nørreport..?
(jeg mener ikke der ligger en kirke ved siden af Bethesdas boghandel)

Her er de unges hjemmeside i Bethlehemskirken på Nørrebro: http://bug.oh-my-god.dk/

KH/oa

En dag i dine forgårde er bedre end tusind, jeg selv har valgt.

Til toppen 
#2640 - 12/03/2002 17:40 Re: Efterlysning :o) [Re: ]
nifinger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Slagelse
Tak skal du have - det bliver højst sandsynligt svært for dig at finde en menighed der lige "passer" til dig - efter dit indlæg.
Der findes nemlig ingen "perfekte" menigheder - fordi alle menigheder er fyldt med FORSKELLIGE mennesker - og mennesker med "fejl" der aldrig mener HELT det samme som dig om alle ting - det nemmeste ville nok være at finde nogen med ens egne holdninger og starte en kirke selv....:-)

Men nu til det alvorlige: Oles idé med Bethlehemskirken er sikkert nok det bedste råd - selvom så vidt jeg kan forstå - du har "zappet" lidt rundt og set på varerne i "forretningen!"

Jeg tvivler altså på om du finder den perfekte menighed - men skulle det lykkes : giv os venligst besked!

Du efterlyste evt. en evangelisk luthersk frimenighed eller frikirke: her kan du finde den www.vivit.dk

Men jeg tvivler på om den skulle opfylde de krav du har!!

Venligst
nif.

Til toppen 
#2641 - 12/03/2002 20:09 Re: Efterlysning :o) [Re: Ole Andersen]
Jesper B
Bruger

Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
Nej det er mig der roder. undskyld. Det er heller ikke Betlehemskirken jeg mener men bethestas menigheds hus. Men det er vist også IM. Ja det bliver svert at hjælpe dig mer (i hvert faldfor mit vedkommende) hvis du ikke er mere specifik med hvad du leder efter.

J.

Til toppen 
#2642 - 31/07/2002 22:39 Re: Efterlysning :o) [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej igen sicy,

jeg så lige din forrige efterlysning, hvor du spørger efter en frikirke. Hvis du kan
køre til Hillerød, er der en rigtig dejlig luthersk frikirke der, også med et fint og stærkt fællesskab, men der er jo nogle konsekvenser, også økonomiske, ved at tilhøre en frikirke-meninghed.

Du kan jo måske kigge indenfor både i Lindehøj kirke, og i den lutherske frikirke i Hillerød - det koster i hvert fald ikke noget ! Jeg selv er folkekirke-freak !

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær