Menu
Hvem er online
3 registrerede (kanne, Sandheds-søger, 1 usynlig) og 8 gæster online.

Statistik
2507 Brugere
23 Fora
7055 Tråde
115518 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#2624 - 10/03/2002 00:55 Hvordan kommer jeg videre med troen
Anonym
Anonym

Hej

Jeg er meget ny i troen på Jesus, jeg er 30 år og kommer fra hvad der nok er en typisk dansk familie, medlem af folkekirken, i kirke juleaften, men jeg har aldrig rigtig haft troen, men jeg har nu fundet troen, men jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre, dvs. lære mere om Jesus og finde en kirke - jeg har dog kigget på nettet for at finde hjælp men det er svært at finde. Jeg kunne godt bruge råd hvad jeg skal gøre, evt. hvis der er en/et sted her på Amager.

Venlig Hilsen
Allan

Til toppen 
#2625 - 10/03/2002 12:10 Re: Hvordan kommer jeg videre med troen [Re: ]
Lord Dean
Bruger

Reg.: 01/10/2001
Sted: Nykøbing Mors
Undersøg hvilket kirker/kirkelige bevægelser der er i dit område, besøg dem og finde ud af hvad de har at tilbyde, og vælg så den der tiltaler dig mest. Det er nok det bedste råd jeg kan give dig, for det er jo kun dig der ved hvor netop DU bedst finder Gud.

Gud være os nådige og give os fred!
Michael Hedegaard

www.hedegaard.nu / www.naturister.eu

Til toppen 
#2626 - 10/03/2002 15:44 Re: Hvordan kommer jeg videre med troen [Re: ]
Jesper B
Bruger

Reg.: 14/12/2001
Sted: København S.
Ja jeg samles faktisk selv med 5-7 stykker i vores alders gruppe på Amager hverd 14. dag. De fleste af os kommer dog i en frikirk (Batistkirken på Amager) men Jeg vil da gerne hjælpe dig med at finde et godt folkekirkeligt fællesskab, hvis du helst vil det.

J.

Til toppen 
#2627 - 11/03/2002 13:43 Re: Hvordan kommer jeg videre med troen [Re: ]
nifinger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Slagelse
Jeg har sendt dig en privat besked - håber du har læst den!

nif.

Til toppen 
#2628 - 12/03/2002 21:17 Re: Hvordan kommer jeg videre med troen [Re: ]
Vandrer i lyset
Bruger

Reg.: 09/03/2002
Sted: Århus
Ja, det er vigtigt at du nu kommer ind i et kristent fællesskab.

Da jeg blev kristen kendte jeg kun få kristne og jeg fik ikke noget udbytte ud af at gå i min kirke. Der gik faktisk flere år før jeg kom ind i et fællesskab. Hvilket er for længe, for det er for hårdt at være alene som kristen. Vi må også huske på at fx Paulus aldrig var alene på sine rejser.

Jeg kommer ikke fra Kbh/Amager, men jeg har hørt meget godt om Bethlehemskirken. Men jeg ved jo ikke hvilken kirke/organisation, der passer til dig.

Jeg vil prøve at be for dig og andre der savner et fællesskab med andre kristne.

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær