Det er rigtigt, at vi ikke selv skal fortjene frelsen, og Gud ske lov for det! Så skulle vi sammenlignes med Jesus

Men Jesus klarede paragrafferne for os med sin død og opstandelse. Han tog straffen, så vi kan leve

Uanset hvor meget man synder, han det blive tilgivet, så det kan være lidt svært at få til at hænge sammen.
Men sagen er, at Gud ikke slettede synden, men lagde den over på Jesus, så vi er fuldkomne i herrens øjne, men Jesus blev forladt af Gud.
For hver gang du synder, gør du noget imod din faders vilje, og du tilfører mere skade på Jesus.
Det er ikke sådan, at du først er frelst når du beder om tilgivelse, altså at man hele tiden træder ind og ud af frelsen.
Men hvad er din holdning til synd? Er du ligeglad? Kan man så overhovedet sige, du tror? Eller er du ked af det du har gjort?
Hvis det er det sidstnævnte, er du sikker på en plads i himlen. Jesus sagde: Følg mig! Vi skal altså gøre ligesom ham. Og hvis det mislykkes, kan vi altid komme tilbage. Men er vi helt ligeglade med synden, er vi jo også ligeglade med Jesus.
Og der er stor forskel på tvivl og ikke-tro. Overvejelser om noget er rigtigt er ikke det samme som at afskrive noget.
Her er et bibelsted med en mand der kommer med sin søn til Jesus.
Markus 9,23-24: Jesus sagde til ham: "Alt er muligt for den som tror!" Drengens far råbte straks derefter: "Jeg tror, hjælp min vantro!"
Det er ikke syndigt at tvivle, men hvor går du hen med din tvivl? Det er et spørgsmål om liv og død.
Siger du: "Så er det lige meget, det med Jesus..." har du et problem på dommens dag.

Eller fremkalder tvivlen dårlig samvittighed? Manden her kom til Jesus, selvom han var dybt i tvivl om han troede.
Hvis tvivlen fremkalder dårlig samvittighed, så spørg dig selv, hvem føler du skyldfølelse over for?
Andre kristne? Nej, du kan sige alt muligt til dem, i stdste ende er det kun dig selv der ved om du mener det.
Den eneste mulighed er at man føler skyldfølelse overfor Gud. Hov, var det ikke ham jeg íkke troede på?
Hvis du har dårlig samvittighed over din tvivl, så er det egentlig selvmodsigende, for du er så sikker på at Gud eksisterer, at du ikke tør tvivle på ham.
Dybt selvmodsigende, vil nogen sige.
Men for mig er det en super tryghed, hvis du har dårlig samvittighed over din tvivl, kommer du i himlen. 100%

Jeg vil gerne høre hvis der er mere...
Rasmus