0 registrerede () og
7
gæster online.
|
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg |
|
#25618 - 24/11/2003 15:28
Overvågning: Ny teknologi gi´r ny sikkerhed
[Re: asas]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Den fremtid vi går i møde vil give mere overvågning, ikke kun kameraer, men også iform af chips sprøjtet ind, det er faktisk allerede sket ved hunde som får en chip sprøjtet ind i nakken, når hunden løber væk kan man gå til dyrelægen og via gms finde hunden. I følge Åbenbaringen vil man ikke kunne købe eller sælge hvis man ikke får et mærke på sig, dette har mange tolket som en chip og det skal nok passe, der har været forsøg i england hvor en hel by fik et nyt id i form af en chip, det kræver bare en skanner til at læse chippen, og vupsa, alle informationer tilgængelig, men fremtiden går videre, om 20 år vil det være muligt at lave en chip hvorpå et helt liv vil kunne blive lagret på i en størrelse der kan overreres ind i synsnerven og følge med i hvad vi laver, det lyder måske lidt sci fi, men teknologien er faktisk allerede blevet opfundet, de kristne som går igennem trængselen vil "tror jeg" få det meget svært, de vil blive forfulgt, slået ihjel, udpeget fordi at de ikke vil tage del i det der sker Jeg tror nok at chippen hedder soul catcher
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#25619 - 24/11/2003 15:57
Re: Overvågning: Ny teknologi gi´r ny sikkerhed
[Re: Ole Madsen]
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
Sted: København
|
Shalom...
Jeg har læst en del tanker om den slags... Både hvad angår virtuel hukommelse, "hjælpe"chips koblet til hjerne og så videre... Lyder meget spændene alt sammen... Men uanset hvad, så skal jeg aldrig have noget af den slags opereret ind i mig... Jeg er skabt med de begrænsninger Gud har givet mig, og intet menneske skal prøve at tvinge mig til at ændre min fysiske krop.. Uanset hvad..
Guds fred..
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#25620 - 25/11/2003 00:41
|
Bruger
Reg.: 05/09/2003
Sted: Nederland
|
Hej Ole
tror du virkelig det gaar saa galt?
MVH Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#25622 - 25/11/2003 10:18
[Re: nelle]
|
Bruger
Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
|
Faktisk vil det gå meget værre end vi kan forestille os, Jesus siger, "som det var på Noahs dage"..... så også ved menneskesønnens komme.
det der skete ved Noahs dage var genetisk forurening, jeg ved godt at der er nogle der er uenige i dette, men deres udlægninger af det gør Guds Ord overfladisk, og det er jeg ikk emeget for
Se i KJV Daniel 2.43, og læg mærke til ordet THEY SHALL MINGLE WITH THE SEED OF MEN, disse THEY er ikke SEED OF MEN, men det samme som står om i 1 mosebog 6, jeg er ikke sikker på at det igen vil være Gudssønnerne som det står om der (nogle faldne engle), eller om det vil være satans sæd (læs faldet i edens have)
Jesus er KINSMAN REDEEMER, hvis satan får ødelagt menneskeheden genetisk vil der ikke være nogen som Jesus kan frelse, han gik kun på korset for ADAMS SLÆGT, ikke en eller anden hybvrid falden engel/menneskelignende skabning
Ole
|
|
Til toppen
|
|
|
#25623 - 25/11/2003 12:18
|
Bruger
Reg.: 15/10/2001
Sted: Silkeborg
|
Hej Ole
Hmm, man skal også passe på ikke at overdrive. Der kommer altid nærmest hysteriske visioner, hver gang noget nyt dukker op, ganske enkelt fordi skrækvisionerne er med til at beskrive vores usikkerhed og manglende kendskab til det nye. Tænk bare på hvordan man engang snakkede om internettet, email, Pc'er og det papirløse samfund, kuglepennen, bilen, cyklen, telefonen, videoen osv osv. Alle ting, der skulle fuldkommen ødelægge vores samfund og menneskeheden, men egentlig bare viste sig at være praktiske ting der gør hverdagen nemmere.
Biler - som dette nu handler om - er jo allerede chip-styrede (i hvert fald luksusbiler og nyere lastbiler). I min fars lastbil er eks. en autopilot - ikke som dem i amerikanske biler, men noget lignende. Den sættes på en hastighed og aktiveres. Under kørsel - når der ikke trykkes på bremsen - arbejder piloten selv rundt i gear og lignende. Når lastbilen har holdt stille - ved et lyskryds for eksempel - sætter den selv i gang når bremsen slippes og der ikke er et objekt umiddelbart foran lastbilen. I japan har man de sidste år testet automatiske bak-piloter i biler til parkeringer. Piloten skal blot aktiveres og man skal træde på speederen. Bilen bakker så selv og drejer hjulene for at manøvre sig selv ind på blads. Luksusbiler i dag er også udstyret med til som bak-kameraer, laser-følere i bagskærmen med alamer, automatisk aktivering af bremser hvis bilen er for tæt på et objekt osv osv. Der er anti-spin, stabilisator af omdrejningshastigheder for hjulene i kurver, automatisk oprettelse af en bil i slinger og alt muligt andet teknisk udstyr. Og i Tyskland har man i en længere periode testet GPS anlæg der advarer om tilladte hastigheder. Sæt blot en giro-kort printer til sidstnævnte, og folk kører ordentligt.
Den store skræk-vision med indopererede microchips virker længere væk, men hvem ved: Måske når det kommer finder vi det lige så naturligt som kreditkortet, som visse kristne også forbandt med dyrets tegn.
Undskyld ulejligheden
|
|
Til toppen
|
|
|
#25624 - 25/11/2003 13:08
|
Bruger
|
Hej ole
Tak for dit svar, men jeg maa nok tilkendegive, jeg ikke helt forstaar hvad du mener.
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#25625 - 25/11/2003 13:12
|
Bruger
|
Hej Ole
Jah, det er nok samfundets udvikling, og udviklingen kan vi jo nok ikke standse, og maaske er det godt, udvikling er jo ikke kun en daarlig ting.
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#25626 - 26/11/2003 21:29
Jeg håber de var kristne
[Re: asas]
|
Bruger
Reg.: 18/08/2003
|
Lad os håbe, at nogen har fortalt de 463 trafikdræbte om Jesus, så de havde en chance for at have deres frelse i orden.
Det må være det som tæller, snarere end at der er 463 mennesker der er skredet i svinget.....
Efterhånden har jeg hørt så meget, i så mange år, om de der firehundredeogetellerandet trafikdræbte, at jeg nok desværre er blevet lidt imun.
Er det manglende samvittighed der er årsagen til trafikdrabene? Det tror jeg ikke. Det er et offer der bliver lagt på privatbilismens "alter" og som der ikke bliver rokket ved før biler i den form vi kender dem i dag bliver afskaffet eller MEGET kraftigt reguleret af teknologi, som artiklen også taler om.
Er der nogen som kender til analyser af årsagerne til trafikdrab? Jeg mener jeg så nogle på et tidspunkt og det var påfaldende hvor få der bliver dræbt på motorvej, i betragtning af, at det er der folk virkelig træder på speederen.
/Rolf
Johannes 3.16
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.
|
|
Til toppen
|
|
|
#25627 - 27/11/2003 14:13
Re: Jeg håber de var kristne
[Re: john316]
|
Bruger
Reg.: 23/07/2003
Sted: Vordingborg
|
Hej Rolf Du skrev:
Er der nogen som kender til analyser af årsagerne til trafikdrab? Jeg mener jeg så nogle på et tidspunkt og det var påfaldende hvor få der bliver dræbt på motorvej, i betragtning af, at det er der folk virkelig træder på speederen.
Ifølge vejsektoren.dk var tallene for 2003:
Motervej: 51 Motortrafikvej: 11 Øvrige veje: 401
De tal skal man selvfølgelig også se i relation til, at de fleste biler i Danmark vel tilbringer 90% af deres tid på netop "øvrige veje". Og så laver folk mere af de "fjollede" ting, når de lige skal køre fire-fem kilometer for at komme hjem: De glemmer selen, kører med en lille brandert osv. Motorveje indgår som regel i lidt længere ture, hvor folk husker selen osv.
Jeg kunne ikke lige finde en decideret oversigt over årsagerne som sådan. Altså om det skyldtes for høj fart, manglende sele osv.
Nåh, men nu skal det her jo heller ikke blive til en udgave af OBS .
Jakob Øhlenschlæger
|
|
Til toppen
|
|
|
#25628 - 27/11/2003 15:16
|
Bruger
|
Hej Rolf
Jeg har ogsaa ledt efter en analyse af hvorvidt de mange uheld skyldes, men det er da helt klart dette skyldes uansvarlig koersel, hoej fart, man glemmer at vaere opmaerksom, maaske saerligt paa de smaa veje, som ogsaa jacob er inde paa, dertil kommer saa, at mange slet ikke overholder faerdselsreglerne, jeg ser da tit, folk der koerer over for roedt og gult, og gult er vel at betragte som roedt.
Jeg koerer en del paa motorvejen mellem Holland og Danmark, og som bekendt har man jo ikke fartbegraensning i Tyskland, og det er altsaa farligt, meget endda, folk kommer blaesende med de 180 maaske mere, og hov, pludselig er der et vejarbejde eller et uheld hvor man lynhurtigt skal til faktisk at katastrofe opbremse for ikke at koere bagop i en bil, det sker tit, at folk ikke for stoppet, har set mange uheld . En anden ting, er saa afstandskulturen, den er frygtelig, man koerer med hoej fart taet paa den forankoerende.
Paa de tyske motorveje sker der virkelig mange uheld i % , meget hoejere end i Danmark, saa f art er altsaa med til de mange uheld . Men har spekuleret over, hvorfor det naesten altid er vaerre i sydgaaende retning end i nordgaaende retning.
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#25630 - 27/11/2003 20:30
|
Bruger
Reg.: 02/12/2001
|
Er det manglende samvittighed der er årsagen til trafikdrabene? Det tror jeg ikke. Det er et offer der bliver lagt på privatbilismens "alter" og som der ikke bliver rokket ved før biler i den form vi kender dem i dag bliver afskaffet
HØRT!
|
|
Til toppen
|
|
|
#25631 - 28/11/2003 12:51
[Re: Esmaralda]
|
Bruger
|
Hej Ester
:-) jah det kan der maaske vaere noget om, men ved ikke om den holder helt, maaske er der mere trafik i sydgaaende retning.
Ellen
|
|
Til toppen
|
|
|
#25632 - 29/11/2003 06:50
[Re: Kefas Ben-Adam]
|
Anonym
Anonym
|
For at vende tilbage til det med bilerne og fart grænserne. Må kristne køre for stærkt?
Hvem herinde kører for stærkt?
Gud er altid god. Only by Grace
|
|
Til toppen
|
|
|
#25634 - 29/11/2003 08:58
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg vil hellere end gerne røbe hvad der fik mig til at stille spørgsmålet.  Jeg er generelt glad og fuld af kække og humoristiske bemærkninger, det er også derfor jeg ikke befinder mig meget i debatfora, da kække bemærkninger læses negativt af en person der føler sig som "modstander" af min egen holdning. Da jeg lige skimmede debatten blev jeg nød til at smide en bemærkning ind som lige rettede op på, at samtalen gik på en ny lov ang overvågning af trafik, men endte i endetids-debat om totalovervågning. (Det er jo en af de ting jeg synes er underligt ved fora, det løber altid løbsk.) Ang. spørgsmål og svar, så er det lidt oprigtigt. En ting er at man ved at man kender svaret. Noget andet er at følge det svar. Personligt begyndte jeg først at køre lovligt for nogle måneder siden, fordi jeg ikke lovligt. Fordi jeg "tog" forskud på ny lovgivning. Gud er altid God Only by Grace
|
|
Til toppen
|
|
|
#25635 - 29/11/2003 13:02
|
Bruger
Reg.: 05/06/2003
|
Shalom.. Jeg har ikke engang kørekort, så for en gang skyld, et emne jeg kan være hellig i  Guds fred...
For en kort bemærkning..
|
|
Til toppen
|
|
|
#25636 - 29/11/2003 16:07
Re: løbsk samtale om endetid, fartgrænser o.lign.!
|
Ordstyrer
Bruger
Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
|
Only by Grace, du skriver
Da jeg lige skimmede debatten blev jeg nød til at smide en bemærkning ind som lige rettede op på, at samtalen gik på en ny lov ang overvågning af trafik, men endte i endetids-debat om totalovervågning. (Det er jo en af de ting jeg synes er underligt ved fora, det løber altid løbsk.)
Ja, det kan du da have ret i - samtaler snor sig hid og did fra det ene emne til det andet, alt efter hvad deltagerne nu lige kommer til at tænke på undevejs ..
Men synes du det nødvendigvis er noget negativt? Sådan er det jo også når mennesker taler sammen ude i det virkelige liv? Personlig kan jeg meget godt lide, at et debatforum ligner en irl-samtale så meget som muligt.
Noget andet er, at vi måske bør gøre os mere umage med at rette overskrifterne på vores indlæg ind, så de nogenlunde svarer til indholdet - - og måske også oprette nye tråde, når vi forlader det oprindelige spor..
Faktisk startede denne her tråd kun tilsyneladende med trafiksikkerhed - det var kun en blikfangs-indledning i den artikel, som Netmissionæren linkede til. Den handlede faktisk primært om kristen samvittighed
Den endte nemlig således:
Bibelen taler meget konkret og seriøst om vores samvittighed som en ressource vi skal gøre brug af. Det bliver personligt, og vi står pludselig selv med et ansvar for vores liv. Det er et af Bibelens hovedbudskaber, at vi må tage ansvar for vores egne handlinger, valg og fravalg. Det er ikke intelligens der er vigtigst, men et hjerte der vælger at lytte til Guds kærlighed og sin egen samvittighed.
-- det emne er vi vist slet ikke kommet ind på .. men det kan jo nås endnu
Generelt vil jeg sige, at hvis du oplever at blive tolket negativt, når du bare fyrer kække bemærkninger af, så må du endelig sige til - vores ambition er at optage alt i den bedste mening!
Men det ka' jo smutte ...
kristina
Sandheden tro i kærlighed! (Ef. 4,15)
|
|
Til toppen
|
|
|
#25637 - 29/11/2003 20:59
Bliver jeg misforstået?
[Re: kristina]
|
Anonym
Anonym
|
Jeg har endnu ingen dårlige erfaringer herinde. Men jeg begyndte jo også i torsdags, så det er begrænset hvor meget jeg kan nå at blive misforstået.
Tjaaa... måske har du ret i at det ligner en IRL samtale. Men hvis en bruger skriver et oprigtigt spørgsmål. Så vil man jo helst også have svar på sit spørgsmål. Eks. den med om Luther var frelst. Jeg kunne jo kommenterer dit indlæg om frelsen, og før vi vidste af det debatterede vi om man kunne se om folk var frelst osv... Men det ville jo bringe os væk fra det egentlige spørgsmål.
Noget jeg synes kunne være rigtig fedt, var hvis folk var villige til at studere ting, finde links osv. så man fik gang i nogle studier i stedet for (som det dybest set ofte er) at man give sin mening og holder fast i den til den desvære bitre ende.
Men skidt... vi elsker Jesus, han elsker os. Det er i sidste ende det vigtigste
Gud er god Only by Grace
|
|
Til toppen
|
|
|
|