Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#25468 - 18/11/2003 20:37 Bogen "Lys, engle og mirakler"
Josefin
Bruger

Reg.: 13/03/2003
Hej
jeg undrer, hvad I synes om bogen lys, engle og mirakler?
Den er skrevet af en vis Kirsten(husker ikke efternavn) og har vist et refugium i Jylland..
Hun var død 10 min. og var i himlen og så og talte med Jesus..
Kort sagt. Sagde bla. at alle god gerninger var optegnet på en tavle, og samme med de onde.. de havde gennemgået dem.
Hunhavde set sig udenfor sin krop og diverse folk omkring der..
Jeg undrer mig! Jeg læste bogen men jeg fik det altså dårligt af at se hende den kvinde der. Det var noget i hendes ansigt og tænder.... ikke noget med det direkte udseende at gøre! Men noget jeg ikke ved hvad det var, det var bare modbydeligt. jeg blev meget urolig og fik ikke fred før denvar væk! men det var en biting, har I læst bogen? Eller hvad siger I? Josefin

Til toppen 
#25469 - 18/11/2003 21:29 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Josefin]
Ole Madsen
Bruger

Reg.: 28/02/2003
Sted: Auning
Jeg har ikke læst bogen, men jeg begyndte engang at læse i et jødisk skrift (jeg siger ikke at det var af den jødiske tro, men af jøder), men denne bog sagde Jesus til mig at den var åndelig, altså inspireret af noget som ikke var Gud, jeg fik det dårligt af at læse den og bad Jesus om at lade hans blod rense mig for det, det er ikke lige meget hvad vi læser, Jesus siger "men enhver se til hvordan han hører", ikke kun hvad men også det der ligger bagved

Noget andet, herliggjorde bogen Jesus? på det kan du også vurdere en bog

Ole

Ændret af Ole Madsen (18/11/2003 21:30)

Til toppen 
#25470 - 18/11/2003 21:50 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Josefin]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Josefin.

Hun hedder Kirsten Mørch Nielsen. Hun har haft en nærdød-oplevelse. Jeg tør næsten ikke sige det, men nu siger jeg det alligevel: Jeg tror ikke at hendes oplevelse er fra Gud, men jeg tror, at hun selv tror det.

Hun har været sognepræst i en årrække og er vist nu leder af et refugium.

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#25471 - 19/11/2003 01:18 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Josefin]
gnomen
Bruger

Reg.: 02/12/2001
Hej, Josefin!

Du skriver:

jeg undrer, hvad I synes om bogen lys, engle og mirakler?
Den er skrevet af en vis Kirsten(husker ikke efternavn) og har vist et refugium i Jylland..
Hun var død 10 min. og var i himlen og så og talte med Jesus..
Kort sagt. Sagde bla. at alle god gerninger var optegnet på en tavle, og samme med de onde.. de havde gennemgået dem.
Hunhavde set sig udenfor sin krop og diverse folk omkring der..

Jeg tror, at du tænker på Lys bag døden: Engle og syner, hjertestop og hjerneskade (Unitas 2003) af Kirsten Mørch Nielsen?
Jeg har læst den første udgave (Unitas 1997) og fandt den egentlig meget livsbekræftende og trosstyrkende. Hendes nær-dødsoplevelse kan selvfølgelig diskuteres, men jeg fandt det enormt interessant, at hun ikke beskriver den sædvanlige lystunnel, men i stedet en slags omvendelsesproces, hvor en Kristusfigur først konfronterer hende med synden og dernæst tilgiver den.

Det er i hvert fald noget mere forståeligt end fx Jungs oplevelse, hvor han efter eget udsagn blev ført til et klippestykke ude i verdensrummet og stod foran et ældgammelt tempel med en indisk guru siddende i lotusstilling foran - og som betroede ham, at inde i templet var universets ældste hemmeligheder, som nsart skulle blive åbenbaret for ham.

Mvh.

Martin

Til toppen 
#25472 - 21/11/2003 13:49 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Ole Madsen]
Josefin
Bruger

Hej Ole & co.=)

Jo det er de´n bog! Jeg har læst den.. fra første stund følte jeg at noget var galt i det hele meget urolig da jeg havde den, noget sagde mig at jeg var nødt til at smide den ud,siden fred. Jeg undrer mig bare over det indeni.. og mine følelser..
Josefin

Til toppen 
#25473 - 21/11/2003 14:56 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Josefin]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Josefin! Ja, det var godt at få denne sag vendt. Jeg har det som sagt lige som du, jeg smed dog ikke bogen ud men afleverede den pænt på biblioteket.

Det er meget muligt, at jeg vurderer forkert i min negative fornemmelse for bogen, så jeg kan ikke konkludere noget som helst andet, end at jeg ikke kan bruge bogen til noget.

Min kristne tro er nemlig ikke baseret på mine skiftende og fejlbarlige fornemmelser, men på Guds ord i Bibelen - min faste klippegrund!

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 
#25474 - 24/11/2003 20:45 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: kristina]
Josefin
Bruger

Hej Kristina
ja jeg havde det meget ubehagelig,kan det være Guds Ånd der advarede mig? deter ikke første gang!
Josefin

Til toppen 
#25475 - 24/11/2003 22:04 Re: Bogen "Lys, engle og mirakler" [Re: Josefin]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Hej Josefin,

Du spørger, om det kan være Guds ånd der advarede dig, da du fik det dårligt ved at læse den pågældende bog.

Ja, det kan det godt, men det er ikke til at vide! . Der også den mulighed, at du er blevet utilpas af helt andre årsager - og egentlig er det vel heller ikke nødvendigt at vide det.

Men jeg tror der er stor glæde i himlen, over at du er komme fri af alt det forkerte og svære, som du har været igennem, og fundet "hjem" hvis jeg må sige det på den måde, at jeg bestemt tror at Jesus passer på dig, hvis du beder ham om det.

Han kender dig bedre end du kender dig selv, og ved hvor svært det er at være dig!
Så hvis du beder ham om hjælp og vejledning, så er jeg sikker på, at du får det og derved bliver bevaret i din frelsende kristne tro.

Salme 119,105 (Davids bøn):
Dine ord er en lygte for min fod, et lys på min sti.

kristina

(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær