Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#25466 - 18/11/2003 09:00 Hvorfor?
Anonym
Anonym

Hvorfor har Gud sat os på denne jord, hvorfor ville han det? jeg tror altså ikke helt på at Gud har lavet os?

Til toppen 
#25467 - 22/11/2003 17:21 Re: Hvorfor?
asas
GlobalModerator
Bruger

Reg.: 21/08/2001
Sted: Fredericia, Danmark

Hvorfor har Gud sat os på denne jord, hvorfor ville han det?

Det er et rigtig godt spørgsmål, som jeg desværre ikke kan svare på. Og det er der forøvrigt ingen der kan. Bibelen svarer heller ikke tilfredsstillende på det. Men vi er dog ikke helt på bar bund....

Bibelen viser os at Gud elsker de mennesker han har skabt. Selvom vi kan finde løsrevne eksempler i Bibelen, i historien og i dagens verden, på ting vi ikke forstår og begivenheder hvor det er svært at se Guds kærlighed, så kommer vi ikke udenom at totalt set, så er Bibelen et mægtigt kærlighedsbrev fra Gud til os mennesker. Et kærlighedsbrev fra en lidenskabeligt elskende og kærligt handlende Gud. Jeg tror derfor at Gud har skabt os og verden, fordi han ønskede at give sin kærlighed til nogen som kunne og ville tage imod den.

Det er tydeligt at fra skabelsen af, var Guds plan ikke den verden vi lever i i dag. Den verden Gud skabte var perfekt, en harmonisk verden og hel verden som ikke var præget af forgængelighed, svaghed og direkte ondskab, som vi oplever det. Men Guds skaberværk synes også at have været lidt af et eksperiment fra Guds side. Han havde jo åbnet en mulighed for at blive afvist. De første mennesker var skabt med en fri vilje, som de altså også kunne bruge til at afvise Gud med. Og det var lige netop hvad de gjorde.

At Gud havde en forudviden om at sådan noget kunne ske, ændrer ikke ved at Guds plan var en anden end den som han så måtte gribe til, da han viste Eva og Adam ud af paradiset og spærrede indgangen til haven. En plan som omfattede den genoprettelse som vi endnu venter på at se, men som forlængst er blevet færdig og klar i og med at Jesus, som det perfekte menneske, levede vores liv og døde vores død - begge dele i vores sted. Jesus genåbnede så at sige indgangen til paradiset, den indgang som i sin tid blev spærret.

Det betyder ikke at paradiset igen er åbent for alle, men det er åbent for Jesus - og for dem som er sammen med ham. Vi kan ikke gå ind i paradiset - himlen på jorden - alene. Men vi kan gøre det hvis vi kommer sammen med Jesus. Han er vores "adgangsbillet". Og det bliver han for enhver som tror på ham og dermed åbner sig for hans ånd.

På den måde tror vi at Gud opfylder den tanke og plan som han havde fra begyndelsen af. Dette er den kristne tro, vores håb og vores drøm. En drøm som Jesus allerede har virkeliggjort og som alle der tror på ham venter at han skal komme tibage for at synliggøre endeligt.

Ja, nu fik jeg vist svaret på en hel masse som du slet ikke spurgte om. Men det var mest for at fortælle, at det som er vigtigt for mig ikke så meget er det som jeg ikke kender svaret på, men derimod det som jeg faktisk ved (tror). Og det vil jeg også opfordre dig til at give en chance.

venlig hilsen
Asbjørn Asmussen
(Netmissionær)

Til toppen 

Ordstyrer:  Bloch, Kefas, kristina 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær