Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Side 2 af 2: < 1 2
Muligheder
Gå til
#25460 - 04/01/2004 15:44 Re: Er betyder ER [Re: Esmaralda]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Ester -

Men jo mere jeg har fordybet mig i det her emne jo mere kommer jeg frem til at Gud sagtens kan give os Jesu legeme og blod i skikkelse af brød og vin - selv uden at jg fatter det

- JA! Netop sådan har jeg det også! Dejligt at have trosfæller!

Et under er det, helt klart, men det allerstørste under er dog, at Jesus ved sin lidelse og død har betalt for alle vores synder, har overvundet Djævelen, har genoprettet vores oprindelige fællesskab med Gud, og ved sin opstandelse fra de døde har banet vej gennem døden til Paradiset for alle som vil følge ham ...

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
Hold dig ajour med JesusNet.dk
#25461 - 04/01/2004 16:41 Re: Er betyder ER [Re: malli]
Esmaralda
Bruger

Reg.: 17/10/2002
Sted: Sønderjylland - Bylderup Bov
Hej malli

Ja der er meget vi ikke bare sådan kan forstå - men barnligt må tro på er sandt.
Min søn kan altså ikke forstå at han ikke kan alt det han gerne vil, og ikke forstår alt det han gerne vil forstå - men sådan er det at være barn..... vi må stole på vore forældre - regne med at de har ret.

Det er bare så møj irreterende at jeg er så VIDE begærlig..... men det er nu engang min natur og det jeg må slås med..... andre har deres

Venlig hilsen Ester Han friede os ud af mørkets magt og flyttede os over i sin elskede søns rige

Til toppen 
#25462 - 04/01/2004 20:26 Re:Retfærdiggørelse ved tro! [Re: malli]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Malli

Du har ret i at det er et billed på dåben, men når det er et billed, mener jeg ikke det er det samme som et symbol. Jeg ser en stor forskel på "billed" og "symbol". Som jeg forstår de to ord, så er et "billed", en form for henvisning til noget, hvor ordet symbol er en handling der viser hen til noget (dog ikke billedlig symbol) .

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#25463 - 04/01/2004 20:40 Re: Gendåb [Re: missio]
steincke
Bruger

Reg.: 10/05/2002
Sted: Kalundborg
Hej Missio

At I kalder det hele for barnedåb, er uden betydning, forstået på den måde, at der hvor vi skelner, er at mennesket selv tager mod den nåde Gud har til det enkelte menneske, når det siger ja og tager imod det som Gud giver.

At vi ikke tror at et barn tror, er en fejl. Vi sætter os ikke ind i om barnet har tro eller ej, for det ved vi jo ikke, da vi ikke er barnet selv. Det er ene og alene barnet der ved om det har tro eller ej. Hvis vi som voksne kender til om det enkelte barn har tro, så fratager vi barnes mulighed for at have sin egen tro, som Gud evt. har givet det lille barn. Derfor tager vi barnet frem og beder Gud om at velsigne det. Jeg mener ikke der står nogen steder i Biblen at Gud fornægter det Han velsigner, med mindre at mennesket vælger at vende det Gud giver ryggen. Guds løfte er jo at Han velsigner det der er godt i Hans øjne og inden for det er Han trofast og har sen til vrede, som det står i salmerne.

K.h.
Kim

CIA - Christian In Action coz Jesus loves u

Til toppen 
#25464 - 04/01/2004 23:44 Re:Retfærdiggørelse ved tro! [Re: steincke]
malli
Bruger

Reg.: 02/08/2002
Sted: Thisted - Thy
Hej Kim

(dog ikke billedlig symbol) Hvad så med et symbolsk billede? Jeg har nok lidt svært ved at se forskel.

Mkh Malli

Hvor syndernes forladelse er, der er liv og salighed

Til toppen 
#25465 - 05/01/2004 14:22 Tråden lukket! [Re: tulle]
missio
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Hasle, Bornholm
Denne tråd har nu nået en længde hvor den bliver lukket. I er velkomne til at tage de forskellige del-emner op i nye tråde.

Med venlig hilsen

Missio
Ordstyrer

Til toppen 
Side 2 af 2: < 1 2

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær