Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#2525 - 05/03/2002 23:04 Hvori består den kristne tro?
Noah
Bruger

Reg.: 03/03/2002
Sted: Odense
Når jeg bliver mødt med spørgsmålet hvorfor er du kristen kommer svaret ikke promte. Det er faktisk ikke så let at svare kort på. Jeg er studerende og har min dagligdag blandt dejlige mennekser der er troende. Der bliver min tro hurtigt til holdninger. Jeg mener jorden er skabt af Gud og ikke ved evolution, jeg er imod sex for ægteskabet osv. Det er ikke svært at skille sig ud med kontroveriselle holdninger. I ungdomsforeningen er der visse normer og rammer som jeg hurtigt tilpasser mig. Der er bøn, vidnesbyrd, spørgsmål til taleren osv.
Jeg kan ofte stille mig selv spørgsmålet: Hvad er der tilbage af min tro, hvis jeg skræller min kristen holdnigner og livsstil af? Er der over hovedet noget tilbage? En tro der blot er holdniger og livsstil er ikke en sand tro - troen er et personligt forhold til Gud. Tænk at have verdens skaber til far og Gud. Det er derfor jeg er kristen. Det at være kristen kan hurtigt blive andet end dette. Men det skal netop være omvendt: Alt andet skal udspringe af det personlige forhold til Gud.

Til toppen 
#2526 - 08/03/2002 00:58 Re: Hvori består den kristne tro? [Re: Noah]
Andreas19
Bruger

Reg.: 21/02/2002
Sted: Grenå
Mener du dermed at det personlige forhold til Gud, du skriver på din profil du har, udspringer af småting, såsom at læse i Bibelen, svare på spørgsmål osv?

Venlig hilsen
Andreas

http://www.filosofisk.dk Et samlingssted for filosofisk og religiøst interesserede.

Til toppen 
#2527 - 08/03/2002 02:04 Re: Hvori består den kristne tro? [Re: Noah]
Sandheds-søger
Bruger

Reg.: 11/10/2001
Sted: Danmark
Noah skrev:

...klip... Jeg mener jorden er skabt af Gud og ikke ved evolution, ...klip...