Menu
Hvem er online
0 registrerede () og 7 gæster online.

Statistik
2536 Brugere
23 Fora
7153 Tråde
116397 Indlæg
JesusNet anbefaler
Muligheder
Gå til
#25032 - 15/11/2003 18:36 Mirakuløst?
Anonym
Anonym

Jeg har lige siddet og set et program på DR2, der hedder "Mellem himmel og jord". Det blev sendt fra kl. 18:00 til 18:30.

Det omhandlede mirakuløse helbredelser...

Er der nogen her, der så det og i så fald, ville i være interesserede i at dele jeres tanker om det med os/mig?

Mvh CloudHands

Til toppen 
#25033 - 15/11/2003 19:38 Re: Mirakuløst? [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Cloud Hands -
Nu ved jeg ikke rigtig, om det er i orden at jeg reagerer på din opfordring. Jeg har nemlig ikke hørt den pågældende udsendelse ("Mellem himmel og jord"), for jeg synes ikke rigtig jeg orker flere mirakler. Desuden accepterer jeg også på forhånd, at der er meget mere mellem himmel og jord end de fleste andre steder ...

Men jeg vil da gerne dele med dig - og eventuelle andre - hvad jeg mener om mirakler - incl. helbredelsesmirakler.

Jeg tror på mirakler. Mirakler defineret som hændelser, der ikke er i overensstemmelse med de indtil videre kendte naturlove.

Mange "mirakler" mener jeg er
svindel
tryllekunster
misforståelser
tilfældigheder
(selv)suggestion
etc etc

Så er der mirakler - uden gåseøjne. De kan skyldes
- endnu ikke kendte naturlove
- indgriben villet af Gud (den slags mirakler kalder jeg hellere undere)
- indgriben villet af den onde.

Jeg har læst og hørt om kolossale mængder af mirakler, også mange fra troværdige, ædruelige mennesker, men da jeg ikke har talent til at vurdere hvad de skyldes, dvs. om det drejer sig om mirakler eller "mirakler", har jeg - i hvert fald indtil videre - besluttet mig til at lade være med at bruge tid og energi på at filosofere over dem. Jeg kan ikke bruge dem til noget.

Men jeg beder tit Gud om at gøre et under, og beder også tit om forbøn. Når nogen jeg kender er syge eller på anden måde i en håbløs situation, beder jeg Gud om at gribe ind.

Kun 2 (to) undere er jeg helt overbevist er ægte, og skyldes Guds indgriben:

- at universet med alt hvad det rummer findes, og
- at der er nogle, der er kristne (deriblandt jeg selv)

The rest is silence !

Måske har du lyst til at dele med os, hvad du selv mener om mirakler?

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 
#25034 - 22/11/2003 10:19 Re: Mirakuløst? [Re: kristina]
Anonym
Anonym

Hej Kristina

Jo tak, det vil jeg da meget gerne.

Hvis noget kan lade sig gøre, om vi kalder det mirakel eller ej, så skyldes det en lovmæssighed i universet.

Disse lovmæssigheder kunne i teorien godt være indstiftet af en almægtig skaber og mirakler kunne måske derved opnås gennem kommunikation med Ham.

Personligt har jeg oplevet et par ting, jeg ville karakterisere som mirakler, så jeg er ikke blind for at naturen gemmer mere end vi umiddelbart kan se.

Men derfra og til at konkludere at det er bibelens Gud (eller djævel) der står bag, synes jeg er et temmeligt stort spring.

Til toppen 
#25035 - 22/11/2003 10:31 Re: Mirakuløst? [Re: ]
kristina
Ordstyrer
Bruger

Reg.: 12/10/2001
Sted: Nivå, Karlebo sogn
Hej Cloud Hand, tak for dit svar, hvor du skriver

Personligt har jeg oplevet et par ting, jeg ville karakterisere som mirakler, så jeg er ikke blind for at naturen gemmer mere end vi umiddelbart kan se.

Men derfra og til at konkludere at det er bibelens Gud (eller djævel) der står bag, synes jeg er et temmeligt stort spring.

Temmmelig stort? Hmm næh, - jeg vil snarere kalde det springet ud i på femten tusind favne vand. Der var nogen der skubbede, og så sprang jeg, og tænk at jeg ikke druknede, jeg som endda er sådan en elendig svømmer!

kristina

Sandheden tro i kærlighed!
(Ef. 4,15)

Til toppen 

Ordstyrer:  Kefas 

| Sitemap | Til toppen© 2001-2012 Indre Mission. Ansv. redaktør: Peter Guldager Dahl. JesusNet.dk må citeres efter aftale. Alle henvisninger til siden er velkomne.
Silkjær