Hej Øhlenschlæger!
Undskyld det sene svar.
Jeg vil nok ikke skrive så meget mere om de 120 år, men vil lige argumentere for noget af det jeg allerede har skrevet.
M.h.t.: At det om menneskets levetid kun skulle være indtil syndfloden:
Hvis ikke det var menneskets levealder Gud taler om, mener jeg ikke ordene inden giver den rette mening.
""Min Ånd skal ikke for evigt blive i menneskene, eftersom de jo dog er kød.""
Desuden burde mennesker også i dag kunne blive ligeså gamle som i begyndelsen, hvis de 120 år kun var indtil syndfloden.
Men der sker jo i bibelen et voldsomt fald, fra at kunne være blevet op til tusinde år, og så på kort tid set i større sammenhæng at kunne blive 120 år.
Det ville være mærkeligt hvorfor det pludselig skete, hvis det ikke var det Gud talte om her.
Jeg synes for øvrigt at det var spændende det du havde fundet i bibelen her:
""Vore leveår kan være halvfjerds,
eller firs, hvis kræfterne slår til….. ""
Det ligner jo meget det i dag, trods det at nogen i dag bliver ældre ligesom dengang.
Og heldigvis for det. Ellers havde man nok heller ikke troet på de 120 år i dag. Mennesker har jo tit svært ved at tro det de ikke kender i forvejen.
Hvorfor kvinder lever længere end mænd, må Gud vide.
Jeg synes bare det er spændende at den ældste dokumenteret alder på en mand er 120 år, og at den ældste dokumenteret alder på en kvinde, hvis der ikke er sket nogen fejl kun er to år mere.
Med al vor teknologi, skulle man jo have troet at mennesker kunne have blevet langt ældre i dag end førhen.
Men om vi bliver 70, 120 eller 140 år er ikke hvad der er virkelig vigtigt, men at tage mod og ved lære af Jesus.
Gud kender sandheden om de ting. Og med forbehold for min uvidenhed skal det jeg har skrevet læses.
Hvem er som Gud og hvem kan ligne ham.
Velsignet være Gud.
God weekend og tak for begge jeres svar.
Kærlig hilsen Mikael